Následující popis představuje rámcový postup, jak absolvolvovat takový „projekt“, vycházím z něj z vlastní zkušenosti:
- obrnit se trpělivostí
- zjistit od všechspolumajitelů vůli k přenechání prostoru a podmínek přenechání, tyto je třeba jasně specifikovat, aby nedošlo k pozdějším nedorozuměním
- ověřit reálnost projektu ze stavebně – technického hlediska (stavební úřad, odborná stavební firma), aby nedošlo ke zklamání poté, co už člověk začal do věci investovat a zjistí, že existují zásadní překážky nebo extrémní náklady stavby
- nechat si profesionálem, advokátem specializujícím se na věc, sepsat "Smlouvu o výstavbě, kterou podepíšou (ověřené podpisy) všichni spolumajitelé, její součástí je kromě popisu výstavby také prohlášení vlastníka, odrážející stav po dokončení stavby, které následně na K.Ú. nahradí původní prohlášení
- zajistit všechna potřebná povolení
- provést samotnou stavbu
- dokončit jednání s úřady – stavebním a následně katastrálním
- nakonec nezapomenout na finanční úřad (změna daně z nemovitosti, příp. ostatní povinnosti)
Poslední komentáře