V návrhu novely vyhlášky tentokrát autor uvádí „kuchařku“, jak se úpravou výpočtové metody vyrovnat s limity minus 20%, a plus 100% (§ 3 (2):
"Poskytovatel služeb provede úpravu výpočtové metody takto
- hodnota nákladu na vytápění příjemce služeb, jehož rozdíl překročil stanovenou limitní hodnotu, vztažená na 1 m2 započitatelné podlahové plochy příjemce služeb, se upraví na limitní přípustnou hodnotu nákladů na vytápění na 1m2 započitatelné plochy, tedy 80 % průměrné hodnoty za zúčtovací jednotku, v případech, kdy nebyla dodržena spodní hranice 20 %, nebo 200 % průměrné hodnoty za zúčtovací jednotku v případech, kdy nebyla dodržena horní hranice 100 %,
- upravený náklad na vytápění příjemců služeb je pak násobkem výměry započitatelné podlahové plochy a hodnoty upravené a
- takto stanovená upravená hodnota nákladů na vytápění příjemce služeb se odečte od celkové částky nákladů na vytápění a zůstatek se rozdělí mezi ostatní příjemce služeb podle zákona, dokud všichni příjemci služeb nevyhoví stanovené přípustné odchylce rozdílu v nákladech na vytápění připadající na 1 m2 započitatelné podlahové plochy v zúčtovací jednotce v daném zúčtovacím období."
Postup podle a) i b) je pochopitelný, ale tápu pokud jde o c): Zůstatek se rozdělí mezi ostatní – ale podle jakého klíče? Všem stejným dílem, nebo úměrně podlahové ploše, nebo snad podle náměrů IRTN? Chápe to někdo lépe?
Poslední komentáře