Arture, překopíruji Vám zde, co nám sdělil náš správce :
Konkrétní činnosti, které spadají pod správu domu a pozemku, jakož i pod vlastní správní činnost, vymezuje nařízení vlády č. 366/2013 Sb., o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím. Náklady na vlastní správní činnosti, které se podle NOZ rozvrhují na každou jednotku stejně, jsou např.: • Náklady na správu • Náklady na rozúčtování a vyúčtování, SIPO, odečty měřidel • Odměny výboru • Bankovní poplatky • Kancelářské potřeby • Poštovné • Vybavení kanceláře pro činnost výboru (počítač, nábytek, software apod.) a odpisy tohoto vybavení • Právní služby týkající se správní činnosti
Z toho plyne doporučení pro společenství, že se mají rozdělit
dosavadní příspěvky do „fondu oprav“ na:
1)příspěvek na správu domu a pozemku (rekonstrukce, opravy, údržba) –
rozvrhují se dle podílu na společných částech domu,
- příspěvek na náklady vlastní správní činnosti (administrativa,
Na základě toho bude v účetnictví společenství provedeno rozdělení příspěvků na samostatné účty.
Poslední komentáře