Pozorně jsem pročetl příspěvky, ale nenalezl jsem odpověď nebo i něco v textu diskusí na otázku „Od kdy je povinností SVJ mít rozdělené poplatky na vlastní správní činnost a na ostatní správu = tzv.fond oprav? Jinými slovy. Je-li ustanovení § 1180 NOZ ustanovením kogentním, musí to být tedy jednoznačně platné a tedy i realizováno od 1.1.2014. Nebo to není ustanovení kogentní (můj názor) a jeho platnost se odvine až od platnosti nových nebo novelizovaných stanov upravených v návaznosti na NOZ? Podle ustanovení § 1200 NOZ (obsah stanov) je zřejmé, že přesná specifikace toho, co se bude u SVJ počítat do "vlastní správní činnosti“, musí být logicky v nových nebo novelizovaných)stanovách. Proto se domnívám, že budeme-li mít nové stanovy až k 1.1.2017, tak nevidím důvod, hrazení poplatků na správu rozdělovat dříve (třeba usnesením shromáždění)a dokonce pak třeba zpětně k 1.1.2014 přeúčtovat výdaje na správu v rámci ročního vyúčtování za roky 2014,2015,2016. Ono jde totiž mnohdy, též u nás, o dost peněz. Máme v domě velkou část nebytových prostor v majetku města (to si město při privatizaci ponechalo – garáže, prodejny), a dosud z toho město platilo do fondu oprav SVJ jako ostatní vlastníci bytů, tedy za m2 plochy. No a po rozdělení dle § 1180 NOZ budou platit neúměrně méně na úkor vlastníků. Ono to tak je. § 1180 je totiž výhodný pro majitele a vlastníky velkých prostorů a bytů v SVJ a doplácejí na to vlastníci menších bytů. Takže např. vážení důchodci a jiní, jste přeci masírováni tím, aby jste šli do menších bytů, že? Ale o tom raději nic, protože to bychom museli politikařit a to tady není vhodné. A s tím souvisí i jak s ročním vyúčtován záloh té vlastní správní činnosti? Doplatky, to je jasné, ale jak s přeplatky? Vracet nebo ponechat na účtu záloh pro vlastní správní činnost?: Asi ano. Z toho však plyne nezbytnost, mít na toto zvláštní účet, ne?
Poslední komentáře