Vložil lake, 8. Září 2014 - 10:18

Píšete, že SVJ nesplnilo svou povinnost předat Vám řádné a bezchybné vyúčtování. Takže splatnost úhrad za služby nenastala. Reklamaci vadného vyúčtování jste jistě odeslal SVJ s dodejkou, abyste mohl později tuto skutečnost prokázat. Ve vyúčtování (alespoň u tepla a TUV) měla povinně být uvedena lhůta pro podání reklamace, takže ji dodržte (i když samotné vyúčtování je již po termínu).

Až Vám SVJ předá řádné a bezchybné vyúčtování, uhradíte samozřejmě částku tam uvedenou. Tato povinnost Vás nemine, a Vy proti ní samozřejmě ničeho nenamítáte. Ale Vaše povinnost uhradit částku za služby spojené s užíváním bytu nemá nic společného s nynějším stavem, kdy SVJ protiprávně zadržuje Vaše zálohy.

Současný stav je tedy bezdůvodným obohacením SVJ, které vybíralo zálohy, avšak neprovedlo jejich vypořádání v zákonné (či stanovami stanovené) lhůtě. Při tom neexistence řádného vyúčtování není překážkou pro vypořádání těchto záloh.

Doporučuji, abyste beze změny Vašeho postoje i nadále požadoval vypořádání (to jest vrácení) všech Vámi složených záloh z titulu bezdůvodného obohacení SVJ. Cestou k tomu je – jak správně píšete – platební rozkaz.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.