Noví vlastníci v domě a špatná komunikace
Dobrý den,
od včerejšího dne studuji různá témata na tomto portálu a našla jsem zde mnoho cenných informací. Mám však ještě dotaz, na který se mi odpověď nepodařilo nalézt. Jsem v našem domě vlastníkem bytové jednotky od r.2006, bydlím zde však až od r.2007 a doposud jsem obdržela teprve druhé vyúčtování služeb a čerpání fondu oprav. Účetnictví a správu domu nám zajištuje jiná společnost na základě smlouvy podepsané již v dávné minulosti. Ve vyúčtování za rok 2007 máme právě v čerpání fondu oprav uvedené značně nadhodnocené částky, řádově v desetitisících korun, za úkony, které na stavu domu nejsou znát a ráda bych společně s několika dalšími nájemníky požádala o vysvětlení. Kontaktovala jsem společnost, která nám vede účetnictví, zda je u nich možná kontrola dokladů k daným záhadným položkám, Ti mě však odkázali na výbor společenství. Konkrétní osoby jsem si vyhledala v obchodním rejstříku a budu předsedkyni zasílat doporučeně výzvu o svolání shromáždění k vysvětlení položek čerpání fondu. Ráda bych se však předem připravila. Poradí mi prosím někdo, jak je možné dopídit se stanov, které platí pro naše společenství, když předsedkyně odmítá komunikovat? Za dobu, kdy jsem novým vlastníkem, se v domě nekonala jediná schůze a práce, které proběhli též nebyly schválené, alespoň mi nikdo nebyl schopen říct, jestli někdo něco podepisoval. Pokud by výbor měl případně z minulosti plné moci od ostatních vlastníků, je možné, aby prováděl úpravy bez hlasování, když jsou některé byty již v majetku někoho jiného? Je nás v domě nových více a doufáme, že předsedkyně bude reagovat na písemnou výzvu ke svolání schůze, případně ji zašleme i opakovaně. Snad nebude nutné toto řešit právní cestou. Stále optimisticky doufám, že se dokážeme domluvit jako lidi.
Za případné reakce předem děkuji
Veronika
Poslední komentáře