Roční rozúčtování nákladů dle pravidel roku 2013
Dobrý den, pane Lake, Mám na Vás prosbu. Snažím se najít smysluplný „návod“ na pravidla rozúčtování nákladů na správu a služby v SVJ, ale nacházím řadu neodborných diskuzí a odkazů na všemožné výroky soudců, ale moudrý z toho všeho nejsem. V FAQ je to podobné a nějaký univerzální postup nenacházím. Vím, že jde o složitou problematiku, ale je možné aspoň obecně shrnout, jak zhruba by to mělo být? Zajímá mě nejvíce následující, ale prosím o revizi, jelikož z toho nejsem moudrý: (1) Náklady na správu (tzn. faktura od správce – správa domu, účetnictví apod.) – zde je účtováno dle spoluvlastnického podílu, pokud 100% vlastníků nerozhodne jinak. Zde mám osobní problém, jelikož ve smlouvě o správě SVJ máme uvedenou cenu za bytovou jednotku ve výši 190Kč, ale správně mám účtovat dle podílů? (2) Náklady na provoz výtahu (revize a elektřina) – účtováno dle spoluvlastnického podílu, pokud 75% přítomných vlastníků na shromáždění nerozhodne jinak? (3) Náklady na společnou elektřinu v domě – účtováno dle spoluvlastnického podílu, pokud 75% přítomných vlastníků na shromáždění nerozhodne jinak? (4) Náklady za odvoz odpadu – rozúčtováno na jednotlivé osoby, které mají v domě trvalé bydliště? (5) Náklady na teplo a na TV a SV je extra kapitola, kterou zde nechci otevírat, o tom bylo napsáno dost i celkem přehledně Děkuji za odpovědi, Jan F.
Poslední komentáře