Pane Pavle P.,
úkolem předsedy ani výboru není dělat vše, včetně činností, kterým
tyto osoby nerozumějí. Někdy je lepší zajistit si některé činnosti
externě. Pokud se ale chcete pokusit, zde je postup.
Základem ročního rozúčtování je náklad za elektrickou energii (v korunách českých). Společná spotřeba domu se ovšem dělí na jednotlivé dílčí spotřeby a každá z dílčích částí se rozúčtuje (nejspíše) podle jiného pravidla. Jak – to musíte vědět Vy: máte to mít uvedeno ve stanovách, nebo schváleno usnesením podle § 11 odst. 4 zákona č. 72/1994 o vlastnictví bytů (krátce ZoVB). Budete postupovat takto:
- Sepište seznam všech účelů, ke kterým se v domě spotřebovala elektrická energie.
- Stanovíte (rozklíčujete) jaká část nákladů připadla na každý účel.
- Náklady na dodávku TUV zahrnete do celkových nákladů na poskytování služby „dodávka TUV“ a ty pak rozúčtujete podle vyhlášky č. 372/2001 Sb.
- Náklady na poskytování dalších služeb rozúčtujete podle schválených pravidel pro každou jednotlivou službu (§ 11 odst. 4 ZoVB).
- Náklady na účely správy domu rozúčtujete podle spoluvlastnických podílů, pokud nemáte jinou dohodu (§ 15 odst. 1 ZoVB).
- Každému vlastníkovi jednotky vystavíte celkové vyúčtování jeho nákladů na správu. Uvedete v něm jednotlivě dílčí položky nákladů na správu, jeho uhrazené zálohy na správu a konečný přeplatek/nedoplatek vyplývající z vyúčtování správy. Ve vyúčtování služeb uvedete jednotlivě dílčí položky nákladů na služby, uhrazené zálohy vlastníka na služby a konečný přeplatek/nedoplatek vyplývající z vyúčtování služeb.
Upozorňuji, že vyúčtování služby vytápění a dodávka TUV musí povinně obsahovat všechny údaje podle vyhlášky č. 372/2001 Sb.
lake
Poslední komentáře