Pane lake, Vy si snad ze mě děláte legraci, když píšete:
„podstatou Vašich námitek je nesouhlas s mým tvrzením: "Technické
zhodnocení (nástavby, přístavby, rekonstrukce a modernizace společných
částí domu překračující částku 40000 Kč) nespadají pod předmět
činnosti SVJ, jak jej definuje ZoVB.“
„Toto ale není pouze můj názor. Totéž vyjádřil Nejvyšší
správní soud v rozsudku 9 As 73/2010 ze dne 24. března 2011.“
Tak se tedy podívejme na ten Vámi citovaný výrok NSS:
„Nejvyšší správní soud na tomto místě shrnuje, že jde-li o modernizaci, rekonstrukci, stavební úpravy a opravy jednotky …"
Vy jste si nevšiml, že NSS zde hovoří o jednotce (§
13 odst.3) a ne o modernizaci, rekonstrukci a stavební úpravách
společných částí domu (§ 11 odst.5)?
NSS v tomto rozsudku 9 As 73/2010 totiž řešil spor o stavební úpravu
jednotky, toto upravuje §13 odst.3, ve kterém se skutečně
požaduje souhlas všech nebo 3/4 většiny vlastníků jednotek, nevyžaduje se
usnesení, proto zde NSS logicky uvádí: " … postačuje
pro oprávnění ke stavbě souhlas tříčtvrtinové většiny všech
vlastníků jednotek. Pro tento souhlas není založena pravomoc společenství
vlastníků či jejich shromáždění, proto se jedná o vyjádření vůle
každého konkrétního vlastníka jednotky v domě; bez toho, že by tato
vůle měla být vyjádřena hlasováním na shromáždění
vlastníků."
Úplně jinak je to při modernizaci, rekonstrukci a stavební úpravách
společných částí domu, toto upravuje § 11 odst.5, ve
kterém se hovoří o přijetí usnesení, logicky tedy pro
tento souhlas je založena pravomoc společenství vlastníků či jejich
shromáždění.
Z tohoto důvodu je samozřejmě pak celý ten Vámi učiněný závěr zavádějící a matoucí.
Poslední komentáře