zálohy na správu
Opakovaně se zde doporučuje reklamovat a posléze nehradit zálohy na správu, pokud neexistuje přesný dlouhodobý plán oprav a údržby domu a finanční plán SVJ, protože pak SVJ neprokáže, že zálohy splňují podmínku ZoVB(§15,ods.2) Nikde jsem ale nenašel zákon, vyhlášku či předpis, který by výboru (SVJ) ukládal tuto povinnost, a hlavně její formu. Vágnímu požadavku, obsaženému v §15.ods.2, lze dostát i jednoduchým : „tak letos opravíme střechu, už je stará, bude to stát cca 2 mil., příští rok fasádu, už padá, stát to bude další 2 mil.“, z toho přibližně vyplývá, že „zálohy na správu budeme platit 5tis., abychom na to všechno ušetřili ". I takhle předložené, a vzápětí odhlasované záměry lze výborem označit za dlouhodobý plán, za "konkrétní náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech“. Je někde předepsáno, jak přesně má dlouhodobý plán oprav vypadat? Lze za dlouhodobý plán považovat např. i zprávu správní firmy o stavu domu?
Poslední komentáře