Nová smlouva o provádění úklidových služeb, dohoda o provedení práce, vhodné znění
Dobrý den ,
jako výbor SVJ chceme uzavřít novou smlouvu o provedení úklidu společných prostor domu s novým vykonavatelem úklidu (nájemník v domě), který na činnost nemá živnostenský list a není pojištěn proti škodě vzniklé při výkonu činnosti. Předchozí smlouva byla uzavřena mezi ex-správcovskou firmou a osobou bez živnostenského listu jako „Dohoda o provedení práce“, kdy počet hodin ve smlouvě byl 148 hodin ročně, a měsíční příjem byl 1970,–Kč. Počet hodin ročně a výši měsíčního příjmu chceme v nové smlouvě zachovat. Děkuji za odpovědi.
1. Lze novou smlouvu pojmenovat jako? :
SMLOUVA O PROVÁDĚNÍ ÚKLIDOVÝCH SLUŽEB – uzavřená dle ustanovení § 51 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
nebo je nutné pojmenovat jako:
DOHODA O PROVEDENÍ PRÁCE…
2. Jaká forma smlouvy je pro SVJ za těchto podmínek výhodnější?
3. Je obsah smlouvy v níže uvedeném znění vhodný? :
SMLOUVA O PROVÁDĚNÍ ÚKLIDOVÝCH SLUŽEB
uzavřená dle ustanovení § 51 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Objednatel: Společenství vlastníků jednotek ................ IČO:
............................. Zaps. v rejstříku společenství
vlastníků jednotek, vedeného Městským soudem v Praze oddíl …., vložka
……… Bank.spojení: ČS, č. účtu ....................../......
Zastoupeno: ..........................., předsedou výboru,
............................, místopředsedou výboru Zhotovitel:
................................, se sídlem v Praze
…,....................,
..........................,........................, rodné číslo:
.................../........... Bank.spojení:
.........................../.................
(Objednatel a Zhotovitel dále též společně jako „smluvní strany")
uzavírají dnešního dne, měsíce a roku podle ustanovení § 51 a násl.
zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
předpisů, tuto smlouvu o provádění úklidových služeb.
I. Předmět smlouvy 1.1. předmětem smlouvy je povinnost zhotovitele poskytovat objednateli úklidové služby v objektu na adrese .........................................., a na věcně příslušejících pozemcích k tomuto objektu (dále jen „chodník"), a to v rozsahu:
- úklid 1× týdně – zametení a vytření společných prostor domu (schodiště a chodby), zajištění čistoty popelnic
- 1× týdně vyvezení a zpětné umístění popelnice
- zajištění čistoty a schůdnosti chodníku – 1× týden zametení a
udržování čistoty dle potřeby, v zimě úklid sněhu
Rozsah prací 36 hodin čtvrtletně.
II. Zvláštní ujednání 2.1. Zhotovitel se zavazuje neprodleně oznámit objednateli veškeré závady, nedostatky a škody na zařízení, elektrických a vodovodních instalacích, jenž při úklidu zjistí 2.2. Zhotovitel je povinen likvidovat veškeré odpady vzniklé při úklidu ekologickým způsobem dle platných norem 2.3. Zhotovitel zodpovídá za případné škody vzniklé v souvislosti s neschůdností nebo obtížnou schůdností ploch v zimním období. 2.4. Zhotovitel bude provádět všechny činnosti v rámci předmětu smlouvy odborně , bude dbát na nejvyšší možný standard prováděných činností a postupovat v souladu se všemi obecně platnými právními předpisy a vyhláškami. 2.5. Zhotovitel se zavazuje provádět úklid na vlastní nebezpečí a na svůj náklad a přebírá odpovědnost za případné škody způsobené při provádění úklidu. Zhotovitel bude dbát zvýšené opatrnosti vůči majetku třetích osob, veškeré jím způsobené škody bude neprodleně hlásit objednateli. 2.6. Zhotovitel je seznámen se svými právy, nároky a povinnostmi v oblasti pracovní, pracovněprávní, mzdové i bezpečnostní.
III. Odměna zhotovitele a její splatnost 3.1. Za úklid společných částí domu a chodníku v rozsahu dle či. I. přísluší zhotoviteli čtvrtletní odměna ve výši Kč 4.800,–- (slovy čtyřitisícesmsetkorun) včetně DPH. 3.2. Zhotovitel má nárok na proplacení nákladů ve výši 1140,– Kč za spotřebu teplé vody a čisticích prostředků spojených a poskytováním úklidových služeb vždy na konci uplynulého čtvrtletí. 3.3. Odměna je splatná na konci uplynulého čtvrtletí a považuje za uhrazenou okamžikem odepsání z bankovního účtu objednatele.
IV. Výpověď smlouvy 4.1. Každá ze smluvních stran této smlouvy je oprávněna tuto smlouvu vypovědět bez udání důvodu písemnou výpovědí adresovanou druhé smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, v němž byla druhé straně doručena písemná výpověď. Odměna za úklid a náklady za spotřebu teplé vody a čisticích prostředků pak bude zhotoviteli vyplacena poměrově dle počtu odpracovaných dnů. 4.2. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.
VI. Závěrečná ustanovení 5.1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 5.2. Tuto smlouvu lze měnit pouze písemně, a to očíslovanými dodatky podepsanými a odsouhlasenými oběma smluvními stranami 5.3. Všechny vztahy mezi smluvními stranami touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů 5.4. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou vyhotoveních, přičemž po jednom vyhotovení obdrží každá ze smluvních stran 5.5. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva byla sepsána podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně. Na důkaz toho a svého souhlasu s obsahem smlouvy připojují smluvní strany své vlastnoruční podpisy.
V Praze, dne 1.11.2011
Předseda výboru společenství
- Objednavatel
…………………………….
Místopředseda výboru Zhotovitel
- Objednavatel
-------------------------- -----------------------
jsme sice BD,ale to je asi jedno.My máme úklid společ. prostor jako službu 60kč/byt.jedn./měsíc.Tuto činnost vykonává nájemnice-důchodce,DOHODA O PROVEDENÉ PRÁCE DO 150 HODIN ZA ROK. Takže si paní vyjde na 2700Kč čistého při úklidu 1× týdně 3 vchodů se 45 byt. jednotkami.2× do roky okna a sklepy ,bez úklidu sněhu
Na toto téma zde diskuse je. Možná by bylo vhodné ve smlouvě žádat, aby práce prováděla jen dotyčná osoba, či řešit otázku úklidu při onemocnění apod. Také by se mohlo provedení zapisovat na vývěsce, aby vlastníci (plátci úklidu) mohli ověřit, zda byly ten den aspoň mokré schody. Uvést zda platba na ruku či na účet. Domnívám se, že DPH nemá co dělat s DoPP. Společenství odvádí 15% daň. Buď je to pro SVJ náklad navíc, nebo se odečte z odměny. Když uklízíte chodník, to znamená že jste jeho vlastník, nikoli třeba obec. Kdo uhradí náklady, pokud se někdo na chodníku zraní ?
Na Dohodu najdete na internetu weby např. jakpodnikat, podnikatel, pravnik, poradna-pracovni-pravo, business.center, dumfinanci
Děkuji za Vaši odpověd. Jen několik upřesnění.
„Na toto téma zde diskuse je.“
Přímo otázky, které jsem vznesl zde na portálu ještě zodpovězeny nebyly. Popř. mne na odpovědi odkažte.
Téma jsem si před položením otázek zde na serveru prohledával.Informace, které jsem našel jsem použil při psaní výše uvedené smlouvy.
„Možná by bylo vhodné ve smlouvě žádat, aby práce prováděla jen
dotyčná
osoba, či řešit otázku úklidu při onemocnění apod.“
Smlouva bude uzavřena s určitou osobou a přesně vymezeno co a v jakém intervalu uklízet. Dle mého názoru je zhotovitel automaticky povinnen úklid zajistit. Do smlouvy můžeme přidat větu o povinnosti zajistit úklid i v případě nemoci atd. pod vymezenou pokutou pokud k provedení úklidu nedojde.
„Také by se mohlo provedení zapisovat na vývěsce, aby vlastníci (plátci úklidu) mohli ověřit, zda byly ten den aspoň mokré schody.“
Dobrý nápad a je to dnes již skoro běžná praxe.
„Uvést zda platba na ruku či na účet.“
Na účet, ve smlouvě je to uvedeno.(Viz. hlavička)
„Domnívám se, že DPH nemá co dělat s DoPP.“
DPH bude vymazáno. Nemá tam co dělat.
„Společenství odvádí 15% daň. Buď je to pro SVJ náklad navíc, nebo se odečte z odměny.“
Vlastníci platí na jednu bytovou jednotku zálohovou platbu na úklid již včetně 15% daně z příjmu.Daň následně odvede SVJ. Výše uvedená smlouva je sepsána přímo na danou částku-zhotovitel dostane ve smlouvě uvedené částky.
„Když uklízíte chodník, to znamená že jste jeho vlastník, nikoli třeba obec. Kdo uhradí náklady, pokud se někdo na chodníku zraní ?“
SVJ není vlastníkem chodníku a pokud se někdo na chodníku zraňí (např. špatnou schůdností chodníku – led atd.) bude muset žalovat obec. II. – 2.3. je možné vypustit.
Úklid chodníku před domem je ve smlouvě uveden z praktických důvodů, protože víme, že obec chodník prakticky neuklízí a pokud náš zhotovitel na úklid chodníku přistoupil je problém s úklidem chodníku vyřešen.
„Na Dohodu najdete na internetu weby např. jakpodnikat…“
Tato smlouva je prakticky smlouva „Dohoda o provedení práce“ jen to není v nadpisu smlouvy, hlavičce. Otázka byla jestli by tam označení „Dohoda o provedení práce“ mělo být či ne a proč.
Přeji pěkný den.
Poslední komentáře