administrativní fond
Dobrý den,
mohl by mi prosím někdo poradit s předpisem služeb? Konkrétně se mi jedná o položky „fond oprav“ a „administrativní fond“.
Podle několika zdejších diskuzí do tzv. fondu oprav platit nemusím, minimálně do doby než mi bude vysvětlono co se pod tím skrývá?!
Spíše by mě ale zajímalo, jak je to s „administrativním fondem“. Bylo mi vysvětleno, že pod tímto pojmem by se měla skrývat odměna správní firmě, výboru a náklady na administrativu. Nicméně částka 975 Kč mi přijde neúměrně velká – dům je spravován externí firmou (Ager) a v domě máme pouze 18 jednotek.
V diskuzi http://www.portalsvj.cz/…odoba-zaloha
je uvedeno, že „fond“ je použit, aby nemuselo dojít k vypořádání této položky. Setkali jste se s tím? Musím platit nebo k tomu lze přistupovat jako k „fondu oprav“ a neplatit? Děkuji za pomoc
Pokud hradíte (předem nebo dodatečně) příspěvek, může z něj SVJ tvořit fondy, neboť jde o vlastní zdroj právnické osoby.
Pokud hradíte zálohu, nemůže z ní SVJ tvořit fondy, neboť přijatá záloha je cizím zdrojem právnické osoby.
Takže administrativní fond se nejspíše tvoří z příspěvků vlastníků jednotek. Částka je pevná, samozřejmě se nevyúčtuje ani s plátcem nevypořádá.
Oprávněnost výše částky Vám musí prokazovat SVJ, jestliže k tomu vyzvete. To nebude problém, protože jsou uzavřeny smlouvy a je možné vyjít z výše opakujících se nákladů podle skutečnosti minulých let.
lake
ještě bych ověřil, co o „fondech“ říkají pravidla rozúčtování a jak byli schváleny na shromáždění. My schvalujeme dlouhodobé zálohy, ale kvůli části vlastníků a administrativnímu zjednodušení to na rozpisu označujeme Fond oprav. (i když stanovy mluví o tzv.Fond oprav). když dáte na rozpis „DZnSaUD“ tak s tím má většina starších vlastníků problém.
Poslední komentáře