Zákon & prováděcí Vyhláška
Dobrý den,
rád bych se zeptal jaký je mezi těmito 2-ma právnímy předpisy
(konkrétně mi jde o zák.458/2000 a Vyhlášku 372) rozdíl.
- Je to ve vymahatelnosti, v tom kdo posuzuje spory nebo v čem? –
prosím obecně o rozdíl mezi zákonem a její prováděcí vyhláškou.
Je nepředání správného vyúčtování za předchozí období možno vyložit tak, že po marném uplynutí lhůty dle §19/3 zák.64/1996 lze žalobou vymáhat navrácení zaplacených ročních záloh případně považovat nezúčtované zálohy za „přeplatek“ pro budoucí období – a to až do doby předání správného (s náležitostmi dle §7/2 Vyhlášky 372/2001) a tedy splatného Vyúčtování… Obojí interpretace by měla mít za následek zastavení jakýchkoli dalších plateb do SVJ – až do vyřešení reklamace.Odpověď byla:
Náležitosti vyúčtování služeb jsou uvedeny ve vyhlášce č. 372/2001 Sb. konkrétně v § 7. Je však nutné uvést, že vyjmenované náležitosti mají především orientační charakter. Je zřejmé, že se jedná o vyhlášku ministerstva pro místní rozvoj, nikoli o zákon. Proto veškeré lhůty a termíny uvedené ve vyhlášce a jejich případné překročení stejně jako další náležitosti nezakládají právo člena SVJ zneplatnit vyúčtování služeb ani zastavit jakékoli další platby SVJ. V případě, že vlastník bytové jednotky služby využíval, vzniká povinnost platit za tyto služby cenu stanovenou ve smlouvě.
děkuji za relevantní výklad
rivr
Poslední komentáře