Pane Kruppe,
osobně mám zkušenosti z mezirezortního projednávání připomínek. To se sejdou na ministerstvu, které zákon předložilo, zástupci většiny ministerstev a centrálních orgánů a projednávají se jejich připomínky. Připomínky jednotlivá připomínkovací místa dávají písemně dopředu v rozdělení na zásadní a ostatní. Důležité je, že je možnost ústně reagovat na většinou zamítavá stanoviska autorského ministerstva. Já se tam dostával pro některé předpisy za nějaké připomínkovací místo (různé od ministerstva resp. centrálního úřadu).
Obdobně probíhala jednání na malé tripartitě (ministerstvo, zaměstnavatelé, odbory – tam se mluvilo hodně konkrétně k jednomu zákonu celý den) nebo na velké tripartitě (vláda, zaměstnavatelé, odbory – to bylo daleko méně konkrétnější, na jeden zákon tak 15 minut). Ale nevím, zda se tato jednání ještě vůbec konají.
Zkušenosti s projednáváním připomínek od občanů nemám. Ale předpokládám, že to bude probíhat obdobně, pouze dotyční nebudou na místě, čímž se značně sníží jejich možnost něco ovlivnit.
Chce to stručně napsat, proč je předložený návrh nevhodný a rovnou navrhnout, jak si text paragrafu představujete.
Kodex stvořili teoretici, kteří mají o praxi jen málo informací.
Pokud jsou v kodexu skutečně špatná ustanovení, která nebudou opravena, lze návrhy poslat i poslancům, senátorům a např. SČMBD.
Nejsem přehnaný optimista, ale na druhou stranu bych si vyčítal, kdybych nic neposlal.
Hezký den!
Pavel
Poslední komentáře