Jednání s úřady obecně

Vložil Pavel, 25. Leden 2009 - 23:56 ::

Vím, že jednání s úřady není jednoduché, ale pomůže, pokud člověk ví, co přesně chce, jaká má práva a když si je vědom skutečnosti, že ty úředníky platí ze svých daní. :-))

Před jednáním na libovolném úřadu si zjistím základní informace o jeho činnosti např., že mám právo nahlížet do Prohlášení vlastníka na KN. Těch několik minut googlování Vás okamžitě informačně povýší nad běžného pracovníka na přepážce. A příslušnou stránku je vhodné si vytisknout, úředník rád vidí nějaký dokument.(Raději opakuji panem G.X. uvedený odkaz http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx…)

Většina úředníků alespoň tuší, co má dělat a protože si nechce přidělávat starosti, vyhoví.

Na menšinu platí základní asertivní techniky.

U nepatrné části úředníků v první linii to nepůjde jinak, než prostřednictvím jejich nadřízeného.

S nadřízenými se mi lépe jedná, většinou víc ví a mohou o víc přijít.

Pro jednání s nimi je dobré znát správní řád č. 500/2004 Sb., např.:

§4/1 veřejná správa je službou veřejnosti

§4/2 správní orgán v souvislosti se svým úkonem poskytne dotčené osobě přiměřené poučení o jejích právech a povinnostech

§6/1 správní orgán vyřizuje věci bez zbytečných průtahů

§6/2 správní orgán postupuje tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady, a dotčené osoby co možná nejméně zatěžuje.

Některé vyšší úředníky také může pozitivně motivovat sdělení, že vím, že žaloba proti nečinnosti správního orgánu podle § 79 zákona č. 150/2002 Sb., dlouho trvá a že se chci proto dohodnout. :-))

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.