Pan Kabourek popisuje nějakou džungli bez pravidel. To je typické pro domy, kde členové výboru jsou neschopní, líní a/nebo a lhostejní.
Je zbytečné hledat ve vyhlášce. Toto upravuje zákon. Z ustanovení § 6 zákona č. 67/2013 Sb. vyplývá, že rozdělení na složku základní a spotřební je prvním krokem v postupu rozúčtování nákladů na vytápění. Z uvedeného plyne, že tento poměr je nedílnou součástí „způsobu rozúčtování“ a dopadá na něj § 5 zákona.
67/2013 Sb. (1) Způsob rozúčtování poskytovatel služeb ujedná s dvoutřetinovou většinou nájemců v domě, nebo o něm rozhodne družstvo, anebo společenství. Změna způsobu rozúčtování je možná vždy až po uplynutí zúčtovacího období. |
Je tedy vyloučeno nějak měnit poměr ZS a SS dodatečně po skončení zúčtovacího období (a zkoušet „jak by to asi vyšlo“). Nový způsob rozúčtování může být použit nejdříve od počátku následujícího zúčtovacího období.
Nad rámec dotazu připomínám:
Podle § 1208 zákona č. 89/2012 Sb. platí, že do působnosti shromáždění patří schválení druhu služeb a způsobu rozúčtování cen služeb na jednotky. Nechápu tedy co zde řeší pan Kabourek: každá změna způsobu rozúčtování služeb musí být předem schválena shromážděním. To platí pokud ve stanovách SVJ toto není upraveno nějak jinak.
Svévolná a předem neschválená změna způsobu rozúčtování má za následek, že vyúčtování je vadné (neřádné) a vlastníkovi případně vzniká právo vymáhat pokutu.
Justitianus
Poslední komentáře