- Karle, tvrdil jste že první vyúčtování bylo vadné, protože v něm nebyla obsažena částka uhrazené zálohy 1200 Kč. Napsal jste zároveň, že chybělo vyúčtování služby „úklid“.
☀ Pokud ovšem hradíte zálohu na úklid ve výši 100 Kč měsíčně, pak je logické, že když vyúčtování neobsahovalo službu „úklid“, pak – zcela správně – neobsahovalo ani zálohu na tuto službu. V tom případě platí: Vyúčtování nebylo vadné. Šlo o řádné vyúčtování všech služeb mimo úklid.
Vaše „námitka“ vůbec nebyla námitkou, protože nesměřovala proti obsahu doručeného vyúčtování. Nemohlo se jednat ani o námitku proti vyúčtování úklidu, protože vyúčtování této služby jste dostal až o 45 dnů později! K dosud neexistujícímu a nedoručenému vyúčtování není možno podat námitku.
Nedošlo k prodlení s vypořádáním námitky. Nemůžete uplatňovat žádnou pokutu z tohoto důvodu. |
Poskytovatel nebyl povinen nijak reagovat na Vaši předčasnou „námitku“. Pro případné podání námitky ke službě „úklid“ jste měl zákonnou lhůtu 30 dnů, počítáno ode dne doručení vyúčtování uklidu (25.06.2020).
☀ Pokud se služba „úklid“ hradí paušálem 100 Kč na byt měsíčně, pak se nejednalo o zálohy, nýbrž o konečné úhrady (paušální platby podle § 9 zákona), které se nevyúčtují. V tom případě bylo již první vyúčtování ze dne 10.05.2020 správné a řádné i bez služby „úklid“.
Prodlení s doručením vyúčtování je 9 dnů. Můžete uplatňovat pokutu ve výši 9 × 50 = 450 Kč. Nedošlo k žádné „kumulaci porušení“. |
☀ Pokud se služba „úklid“ hradí pomocí záloh, pak podléhá vyúčtování. Vyčtování úklidu Vám bylo doručeno opožděně dne 25.06.2020. Prodlení tedy trvalo ode dne 01.05.2020 (první den prodlení), až do dne doručení vyúčtování poslední služby.
Prodlení s doručením vyúčtování je 55 dnů. Můžete uplatňovat pokutu ve výši 55 × 50 = 2750 Kč. Nedošlo k žádné „kumulaci porušení“. |
Justitianus
Poslední komentáře