Já bych se zvyšování příspěvků na správu domu, tzv. „fondu oprav“ rovněž nebránila za každou cenu. Určitě bych však trvala na tom, aby výbor předložil shromáždění SVJ ke schválení podrobný rozpočet pro celý příští rok, případně u finančně náročných akcí i pro roky budoucí (Vzorové stanovy Čl. VII odst. 3 písm. o).
Rozpočet by měl obsahovat:
- předpokládané roční výdaje na běžnou správu domu např. na:
- správní poplatky,
- pojištění domu,
- drobné režijní výdaje výboru,
- poplatky SIPO, poplatky bance,
- výdaje na plánované revize,
- odměny členům volených orgánů v hrubé výši … aj.
- předpokládané výdaje na plánované a schválené opravy a udržování, např.:
- opravy balkonů,
- malování chodeb,
- opravy rozvodů…
- výdaje na finančně velmi náročné akce (např. zateplení).
Vlastníci jednotek mohou schvalovat a připomínovat jednotlivé položky finančně náročnějších akcí. Přínosem podrobného rozpočtu je, že se zájemci dozvědí, na co vlastně mají platit.
Schválený rozpočet je podkladem pro stanovení příspěvků jednotlivým vlastníkům jednotek. Po uplynutí účetního období mohou členové SVJ v rámci schvalování účetní závěrky požadovat po výboru mimo jiné i zprávu o plnění schváleného rozpočtu a zdůvodnění případného překročení rozpočtovaných výdajů.
Poslední komentáře