Dobře. Zapomeňme na nějaké družstvo jako jednoho ze spoluvlastníků. Máme tuto situaci. Dům má pět spoluvlastníků. Vzniklo zde SVJ dle zákona o vlastnictví bytů, nicméně neproběhlo ani žádné ustavující shromáždění , ani schválení stanov, ani volba orgánů…prostě nic.. No a družstvo , jako spoluvlastník který má v domě podíl 80% si na své členské schůzi schválilo založení a tvoření fondu oprav. Takže jsme v situaci , kdy družstvo má našetřeno nějakých 600 tis. Kč , ale ostatní nic. Tak a otázka zní , jak to narovnat. Když budu po vlastnících , kteří nic nepříspívali vymáhat doplacení jejich podílu do fondu oprav , pošlou mne pravděpodobně někam..neboť na žádnou schůzi , kde by se toto řešilo pozváni nebyli.. Pak je druhá varianta. A sice , že když bude potřeba nějaké opravy , družstevníci si svůj podíl zaplatí z fondu oprav a ostatní cash… Tady to akorát narazí na problém , pokud vlastnictví takové jednotky přejde na jiného vlastníka, musí být ten nový vlastník srozuměn s tím , že nebude přispívat do FO , ale že mu například každý měsíc přijde faktura , která bude vystavena na jeho podíl na revizích , opravách , atd… Jak z toho ven.. Mít dva systémy plateb na revize a opravy mi přijde zhovadilé.
Poslední komentáře