co s "jarními" prodeji bytů
Již poněkolikáté řešíme problém s prodejem bytů v prvních třech měsících roku. Máme správně nastavené zálohy – správa dle předpokládaných nákladů, služby na 1/12 loňské spotřeby plus případné hlášené změny. Vlastník na konci března prodá byt, vyrovná případné pohledávky, chce potvrzení pro nového majitele, že nic nedluží. No a dostane ještě 2 !! vyúčtování. A to i když má potvrzení že nic nedluží. První je zpravidla v pohodě (a je za měsíc po prodeji) takže pokud je tam drobný nedoplatek, tak ho zpravidla ještě uhradí. No a za další více než rok !! dostane další vyúčtování za 3 měsíce roku, kdy vlastnil, které je vždy v nedoplatku (v lednu až březnu se vždy topí, narozdíl od června až srpna) – zálohy jsou průměr (1/12) stejné na celý rok, náklady v lednu až březnu jsou nadprůměrné. A teď jak dohnat člověka (a přesvědčit ho, aby zaplatil) fakturu která je splatná 15 měsíců po prodeji ( konec dubna vyúčtování, 30 dní reklamace, 30 dní splatnost) Nějaký nápad ?? Mimořádná záloha před prodejem, zádržné ?? něco takového ?? variabilní výši záloh podle ročního období zamítám už na začátku.
Poslední komentáře