Paní PeDuPles, samozřejmě, že náklady si správci mohou zavádět do účetnictví. Pokud toto nevíte, nemáme se o čem bavit. Podle jedné z definic náklady jsou peněžním vyjádřením spotřeby, například spotřeby cizích služeb nakoupených od jiných účetních jednotek. Připomínám, že o nich účtujete „na pětkách“.
Pokud správce svým jménem objedná externí službu (např. opravu plynového kotle v cizím domě, který spravuje), jde o činnost v souladu se smlouvou o správě (správce se zvázal udržovat vytápění klienta v provozuschopném stavu a odstraňovat závady do 24 hodin). Jde o náklad správce na hlavní činnost správce. Správce za to samozřejmě má svou odměnu na základě mandátní smlouvy (a odměna může být paušální, zcela nezávislá na objemu činnosti správce). Jak byste to chtěla vyřešit bez účetnictví???
Pokud SVJ objedná a uhradí opravu střechy, jde objednání stavební činnosti u externího dodavatele a jde o náklad na hlavní činnost SVJ, která je definována jako správa, opravy a provoz domu. Teprve na základě takto vzniklého nákladu je SVJ oprávněno vymáhat alikvotní příspěvek podle § 15 odst. 1 ZoVB na vlastnících jednotek (§ 9a odst. 3 ZoVB).
Zkuste se znovu zamyslet nad Vašimi kuriózními tvrzeními. Jsou jistě rozdíly mezi účtováním rozvahovým a výsledkovým, ale podstata zůstává stejná. Náklady/výdaje patří do účetnictví podle svého charakteru a v časové a věcné souvislosti, jinak švindlujete.
Že máte s průkazným vedením účetnictví problémy dokazují Vaše příspěvky zde, plné protiprávních názorů a postupů.
lake
Poslední komentáře