Spravne rozuctovani nakladu na provoz vytahu

Vložil Andy Knor, 18. Duben 2013 - 21:58 ::

Dobrý den,

prosíme o radu ve věci správného nastavení rozúčtování nákladů na provoz výtahů v našem SVJ.

Od května 2013 bude uvedeno do provozu 5 nových výtahů (aktuálně žádné výtahy nemáme), vybudovaných jako důsledek výstavby 17 nových bytů v půdních prostorách domu.

Náš dům bude mít celkem 4 poschodí (včetně přízemních bytů). Obyvatele 5 vchodů budou mít přístup k výtahu, jeden vchod nebude mít přístup k výtahu.

Náklady na výtahy a jejich úhradu prozatim uvažujeme rozdělit takto:

  1. náklady na elektrickou energii – připravujeme několik variant způsobůrozdělení nákladů (koeficientů), jedná se například o tyto varianty:
  2. Přispívají všechny BJ a NJ, bez zohlednění počtu osob, nezohledněn podíl na společných prostorách ani pravděpodobnost užívání výtahu (příslušné patro)

2.Přispívají všechny BJ a NJ, které mají přístup k výtahům (mimo stávajících BJ a NJ 540/34), nezohledněn podíl na společných prostorách ani pravděpodobnost užívání výtahu (příslušné patro)

3. Přispívají všechny BJ a NJ, které mají přístup k výtahům (mimo stávajících BJ a NJ 540/34), zohledněna pravděpodobnost užívání výtahu (patro), zohledněna specifika vchodu

4.Přispívají všechny BJ a NJ, které mají přístup k výtahům (mimo stávajících BJ a NJ 540/34), zohledněna pravděpodobnost užívání výtahu (patro, 3+4p. přispívají stejně), nezohledněna specifika vchodu (rozpočet po patrech)

5.Přispívají všechny BJ a NJ, které mají přístup k výtahům (mimo stávajících BJ a NJ 540/34), zohledněna pravděpodobnost užívání výtahu (patro) a velikost podílu na společných prostorách

Nemáme však pro první rok používání výtahů představu, jak vysoké náklady můžeme očekávat.

2. náklady na opravy a amortizaci výtahů – plánujeme hradit z fondu oprav podle podílu na společných prostorách.

3. náklady na pravidelné revize, prohlídky, zkoušky, GSM mobilni karty apod- taktéž zvažujeme použít stejné koeficienty jako pro elektrickou energii. Máme přibližný odhad roční částky.

Prosíme o radu, jestli existuje nějaký právní předpis, který určuje, jak je třeba nastavit rozúčtování.

Chceme zjistit, jestli náklady z 3. kategorie uvedené výše, tedy náklady nutné pro zajištění provozu výtahu máme povinnost rozpočítat dle našeho Prohlášení vlastníka, kde je uvedeno, že Vlastníci jednotek jsou povinni přispívat na výdaje spojené se správou, údržbou a opravami společných částí domu podle velikosti svých spoluvlastnických podílů nebo je můžeme rozpočítat jiným vhodným způsobem, který bude schválen shromážděním. Ve stanovách SVJ nemáme způsob přispěvku členů SVJ na výdaje spojené se správou, údržbou a opravami společných částí nijak upraven.

Nebo tyto náklady spadají také do oblasti služeb a bylo by možné na Shromáždění odhlasovat jejich rozúčtování dle stejných koeficientů jako náklady na elektrickou energii?

Pokud zvolíme variantu dle koeficientů, nemůžeme nést nějaké právní následky, že rozúčtování je v rozporu s Prohlášením vlastníka?

Nebo je třeba možné odhlasovat upravení textu Prohlášení vlastníka a uvést výtahy jako společný prostor s odlišným příspíváním na výdaje než na ostatní společné části domu?

Můžete nám případně doporučit nejvhodnější variantu rozpočtu nákladů(z právního hlediska)?

Děkujeme a těšíme se na Vaše informace.

AK

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.