Níže uvádím výňatek ze stanov. Ptám se. Kdo konkrétně mi musí poskytnout mnou požadované doklady k nahlédnutí a poskytnout podklady ke kontrole vyúčtování?
Je to některý člen výboru (asi předseda) nebo pracovník správce (účetní)? V mandátní smlouvě správce pro výbor je uvedeno, že účetní podklady budou dány k nahlédnutí pouze členovi výboru.
Podle mého úsudku je to člen výboru. Předseda výboru mi však tvrdí, že si mám dojít ke správci, který jim vše archivuje. Prý to s ním mají domluvené.
Účetní mi však sdělila, že bez povolení výboru mi nic nesdělí. A kdyby si tam takhle každý chodil, nedělala by nic jiného. Mám si to dohodnout s výborem.
Nevím v čem má výbor problém. V době elektronických dokumentů se přeci kopie dokladů za několik let vejdou na fleshku.
Výbor spo1ečenství vlastníků jednotek
................
7. Výbor zejména:
a) jedná ve věcech správy domu, které nejsou ve výluěné pravomoci shromáždění nebo pokud si je shromážděni nevyhradilo, zajišťuje součinnost se správcem
b) svolává shromážděni, připravuje podklady pro jejich jednání, jednání organizuje
c) odpovídá za vedení písenmostí (evidence členů), zápisů ze shromáždění, usnesení apod.
d) odpovídá za vedeni účetnictví a sestaveni účetní závěrky a předkládá ji shromáždění ke schválení
e) odpovídá za přiznání k daním, pokud tato povinnost vyplývá pro společenství ze zákona
f) sjednává mandátní smlouvy se správcem společných částí domu
g) sjednává pracovní smlouvy, dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce, smlouvy o dílo nebo přikazní smlouvy na činnosti, které nejsou předmětem mandátní smlouvy, uzavřené se správcem, uděluje plnou moc k zastupování společenství
h) předává správci podklady k provedeni rozúčtování nákladů na služby na jednotlivé vlastníky, tzn. stavy vodoměrů a počet osob, bydlícich v jednotlivých bytech
........
Poslední komentáře