Co má obsahovat roční vyúčtování- energie a služby
Možná to tu už bylo, ale nechodím sem pravidelně a ani nemám čas pročítat zde všechny příspěvky. Můj dotaz se týká toho, jak má správně vypadat roční vyúčtování nákladů na energie a služby. Jde mi o to, že naše správcovská firma uvádí ve vyúčtování jen předpis záloh a skutečné náklady jednotlivých bytů (jednotlivá spotřeba SV, TUV vody, spotřeba tepla pro ÚT atd.). Nikde ve vyúčtování není uvedena skutečně zaplacená částka. Máme zde notorického neplatiče, který má předepsané celkem vysoké zálohy, ale za celý rok nezaplatil ani korunu. Ve vyúčtování podle záloh, které nezaplatil, mu pak vychází přeplatek oproti skutečné spotřebě!!! To že ve skutečnosti něco dluží, je pak dopisováno ručně na další list papíru. V uvedeném případě je to např. Součet všech záloh je 36 000,–Kč,celkové náklady na byt jsou 31 000,–Kč. Ve vyúčtování má pak uvedeno, že má přeplatek 5 000,–Kč. Na extra papíru (psáno ručně) je pak uvedeno, že dluží na zálohách za jednotlivé měsíce. Je tento postup správný resp. v souladu se zákonem??? Neměla by být skutečně zaplacená suma na zálohy součástí hlavního vyúčtování?? Jak se k takovémuto vyúčtování postaví soud (neplatiče jsme dali k soudu).
Poslední komentáře