Pokácení stromu u bytového domu.
Dobrý den.
Soused zasadil pře deseti lety vedle domu malý smrk,s tím že se jedná o stromek zakrslý a okrasný. Nějak neodhadl dannou situaci, a dnes je strom pomalu větší než náš dům. Dal jsem žádost na městský úřad,o jeho pokácení. Důvod pokácení je,že větve stromu zasahují do fasády,a brání slunečnímu svitu. Dále brání dennímu světlu,a výhledu z oken. A to nejhorší,že při dnešním počasí hrozí jeho vyvrácení na auta které na parkovišti stojí. Bohužel nikomu to zatím nevadí,ale já s dannou situací nesouhlasím. Potřebuji ještě k pokácení také souhlas ostatních vlastníků? Strom se nachází na pozemku města. Děkuji. Jaroslav.
Máme týž problém. Žádal jsem odbor životního prosředí o pokácení velké nahnuté břízy asi 30 let staré. Dostal jsem odpověď, že mám nahnutí sledovát a v případě většího nahnutí informovat! Takže teď mám asi problém, pokud spadne, že vina bude na mně.
Jakože lovolení kácet cizí strom? Uvedli jste že to provedete na vaše náklady a vlastník nebude muset nic hradit, ani škody při kácení?
Odepište jim, ať si strom sleduje vlastník, že vy to sledovat nebudete.
Tihle velcí vlastníci (lesy, obce) mají pojistku a je jim to skoro jedno, že strom spadne na barák.
Ps: pokud je ale bříza na vašem pozemku (tedy je vaše), tak o povolení se myslím nežádá, jen u jehličnanů s nějakým obvodem kmene ve výšce 80 cm (nevím z hlavy přesně – dohledáte v textu zákona)
„o povolení se myslím nežádá“ (Vložil Hujla (bez ověření), 5. Září 2023 – 10:50)
O povolení se žádá.
Můžete to zkusit bez povolení, pokud Vás nikdo nenahlásí, nic se dít nebude.
Číslo zákona, paragrafu, a odstavce.
Já si pamatuji pouze, pokud se jedná o můj jehličnatý strom rostoucí mimo les, tak se žádá o povolení. Například se nežádá o ovocné stromy.
Nicméně reagoval jsem na příspěvek, kde evidentně ten strom rostl na městském pozemku, který byl jiného vlastníka. Pokud by to byl strom na pozemku vlastníka, tak si nějak neumím vysvětlit zamítnutí žádosti…
Stačí správně vyargumentovat (neuvádět jen jediný důvod ale 3+ důvody).
„neuvádět jen jediný důvod ale 3+ důvody“ (Vložil Hujla (bez ověření), 5. Září 2023 – 11:33)
Uvedu 7+ důvodů a zamítnu, budu-li chtít.
mam z doslechu, i ze zkusenosti i z reality. Uvede-li se jen 1 duvod, zadosti a nemusi jit jen o uredni, se daleko snadneji zamitaji… mam zkusenost, ze zadost oduvodnena na 3 zpusoby na 90% prochazi.
Pri 6 duvodech uz padaji i letadla! A nikdy nespadnou jen z 1 duvodu …
Je velmi mala pravdepodobnost, ze se urednikovi podari zamitnout zadost oduvodnenou na 7 relevantnich zpusobu :-) Ale vyloucit to nelze, zalezi i na kvalite argumentace atp. a taky existuji nadrizeni urednici… Na rozdil od soudcu, kdy to vzdycjy skonci u toho sameho ….
„úředník vám vymyslí sedm důvodů, proč tam má smrk zůstat“ (Vložil radka2222 (bez ověření), 5. Září 2023 – 14:06)
Nic nemusím vymýšlet. Stačí opsat z dřívějších zamítavých rozhodnutí. Je zcela lhostejné, kolik uvedete důvodů Vy.
No právě, nesmíte dopustit první zamítavé stanovisko … to máte jak u soudu s odvoláním, je snazší to rovnou vyhrát než se odvolávat !
A kdo je vlastníkem toho smrku? Pokud obec, tak dalším argumentem je možné zranění dospělých i dětí – vypíchnutí oka, o čouhající větve, počáteční stadium kůrovce… poškození základů domu kořeny, poškození fasády lišejem…
S maria když se zamyslíte, trochu invence do toho, vymyslíte 7 důvodu jak nic… anebo si zaplaťte někoho, kdo v tom umí chodit…
obec ještě ráda smrk sama zlikviduje, když to napíše to trochu emotivně s poukazem na děti a zranění, případně nějaké zranění nafotíte přiložíte…
Pane Jaroslave,
přečtěte si něco o blahodárném vlivu zeleně na mysl, duši, tělo, klima a dokonce i na Vaši peněženku.
Bylo by však vhodné, aby se k tomu vyjádřili ostatní, že ho nechtějí, taková petice za světlo. Uspořádáte? Nebo formální vyjádření SVJ, když ničí fasádu.
Vy nic pokácet nesmíte, takže Váš dotaz na „souhlas ostatních vlastníků“ je nesmyslný. Oni nemají žádné právo Vám souhlas udělit.
Rozhodne vlastník pozemku, nebo soud. Je možné že do záležitosti zasáhne odbor životního prostředí obecního úřadu , případně stavební úřad.
Justitianus
O pokácení stromu je zde jistě již nejedno vlákno.
Např.
www.portalsvj.cz/…ozemku-mesta
www.portalsvj.cz/…-u-oken-domu
O problému stromu, který prokazatelně hrozí pádem, viz Černé ovce z března.
www.ceskatelevize.cz/…17668-strom/
O tom, že spadlý strom už způsobil smrtelné zranění jsme mohli číst v médiích. Nikde jsem se nedozvěděl, že by za to byl vlastník stromu potrestán. A i kdyby, tak život to nevrátí.
20.6.2022 – Zemřeli tři lidé. Pád stromu policie vyšetřuje jako usmrcení z nedbalosti
Zlín 4.9.2009 – Smrt pod spadlým stromem: úředníci jdou před soud
Poslední komentáře