Katastr nemovitostí - sledování změn
Zjistil, jsem že proběhlo již vícero změn v portfoliu, které vlastním (tam, kde jsem spoluvlastníkem v SVJ) o kterých jsem ale na email informován NEBYL. CUZK mi ale tvrdí, že email zaslalo, odkazuje na statistiku vedenou v datovém úložišti k mému cuzk-acountu a reklamaci o nezasílání emailů informujících o změně odmítá s pokazem na §20/4 vyhl.358/2013, který uvádí: „Při zaslání informace elektronickou poštou nebo prostřednictvím krátké textové zprávy Úřad odpovídá pouze za její odeslání. Uživatel odpovídá za funkčnost prostředku, který si pro zasílání zvolil.“
- Zajímalo by mne zda máte někdo zkušenost či povědomost o tom jak prokázat, že email CUZK skutečně ani nezaslalo …můj poskytovatel emailu mi sdělil, že svoje log-záznamy po 4-dnech maže (čemuž nerozumím, neboť dle §97/3 zák.127/2005 je má uchovávat 6 měsíců) a i v případě, že by se nějakým „kouzlem“ nezvratně dokázalo, že CUZK informaci neodeslal, zda za důsledky nese CUZK nějakou odpovědnost.
- Zajímalo by mne zda máte někdo zkušenost či povědomost o tom, jak zajistit „…funkčnost prostředku, který si pro zasílání zvolil.“ tzn. jak uživatel zajistí v praxi – „funkčnost“ služby emailu nebo SMS, kterou nemá ve své moci?
- Zajímalo by mne zda máte někdo povědomost o tom, jak a kdo má odpovědnost za osobní údaje zasílané v datových zprávách na emaily příjemců služby „sledování změn katastru nemovistosí“
Nebylo by lépe položit dotaz na na spešl fóru kde se podobné věci řeší? Je vůbec provozovatel za něco odpovědný, že majly dorazí?
„Uživatel odpovídá za funkčnost prostředku, který si pro zasílání zvolil.“
Může uživatel volit pro zaslání prostředek, za jehož funkčnost může odpovídat? Mám za to, že takovouto odpovědnost za funkčnost přepravy zpráv uživatel převzít nemůže (není-li držitelem poštovní licence apod.).
Na druhou stranu odesílatel se v případě emailu nemůže zavázat, že ho doručí. Email není z principu fungování zaručený prostředek. Nelze se na něj 100% spolehnout. Stejně tak na SMS.
A občas se může dokonce stát i to, že ten software, co to má na starost, prostě kapku zblbne. A pak se oběma stranám jeví, že mají pravdu (odesláno vs. nepřijato).
Proto jediná dobrá rada už tu padla – používat datovou schránku.
Jistěže e-mail, SMS, listovní pošta jsou nespolehlivé.
Řešení nicméně existuje a jmenuje se: Potvrzování (dodejka).
To je jen teorie. Je to nadstavba emailového protokolu a není povinná!
A většina freemailových služeb to skutečně ignoruje a dodejku neposílá (namátkou Centrum a Gmail).
Doporučuji zřídit datovou schránku a nechat posílat upozornění z katastru do ní.
Poslední komentáře