Hlasování

Vložil Salin, 8. Listopad 2014 - 19:06 ::

Dobrý den, zajímá mě, zda je platné hlasování o změně výši příspěvků na správu domu, které nebylo v bodech programu schůze shromáždění SVJ. Schůze jsem se nemohla zúčastnit a po návratu domů mi vše bylo sděleno.V dřívější době jsme s ostatními vlastníky o navýšení nepřemýšleli, tudíž mě vše překvapilo a zaskočilo.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil MilošV (bez ověření), 13. Listopad 2014 - 18:40
    1. Existuje přehled, ve kterém se hlasuje nadpoloviční většinou, a kde je nutné mít 75 příp. 100 % souhlas vlastníků.
    2. Pro řadu SVJ je toto nepřehledné a je v tom hezký zmatek. Při tvorbě nových stanov tam přece nemohou být chyby.

    3.I řada právníků má na různé případy různé názory.

    Děkuji

    M.

    Vložil lake, 9. Listopad 2014 - 14:13

    Proč zmiňujete „příspěvky na správu domu“?

    O příspěvcích podle § 15 odst. 1 ZoVB se v SVJ(2000) vůbec nehlasuje. Povinnost přispět na náklady spojené se správou domu plyne přece každému vlastníkovi jednotky automaticky přímo ze zákona.

    Co byste na tom chtěla odhlasovávat? Žádným hlasováním nelze změnit vaši zákonem uloženou povinnost vůči osobě, která provádí správu, provoz a opravy Vašeho domu.

    • Výše příspěvků je jednoznačně určena oprávněnými náklady, které SVJ(2000) již na správu domu vynaložilo a Vám vznikla povinnost k úhradě.
    • Výše příspěvků může být určena jako budoucí náklady, o kterých je jisto, že je SVJ(2000) vynaloží v následujících měsících, a jejichž výše je již známa a je konečná.

    lake

    Vložil Salin, 9. Listopad 2014 - 18:32

    Souhlasím s vámi, výše příspěvků je jednoznačně určena, ale nevím, proč by měla být v našem případě navýšena pro budoucí náklady, které nejsou jisté a jejich výše není doposud známa, tudíž není konečná. Já přeci nechci nic odhlasovávat. Naopak, bylo hlasováno o navýšení těchto příspěvků, aniž by bylo zřejmé, za jakým účelem, v bodech programu nebylo toto navýšení uvedeno.

    Vložil lake, 9. Listopad 2014 - 19:05

    Pokud jste členkou SVJ(2000), pak na budoucí NUTNÉ náklady, jejichž výše ale není dosud pevně určena, je možno vybírat jedině zálohy na správu domu podle § 15 odst. 2 ZoVB. Nikoliv příspěvky podle § 15 odst. 1 ZoVB! O výši těchto záloh se hlasuje.

    Pokud jste členkou SVJ(2012), tato právnická osoba nemá zákonné oprávnění vybírat jakékoliv dlouhodobé zálohy od vlastníků. Vybírá pouze příspěvky na správu, ovšem ve stanovách musí být jednoznačně definováno co jsou tyto v zákoně nedefinované „příspěvky“ a jakým způsobem se určuje jejich výše. Dále může SVJ(2012) vybírat na správu domu pouze krátkodobé zálohy na základě zákonných ustanovení o příkazní smlouvě a o příkazu.

    Je třeba vždy v dotazu uvádět o kterou právnickou osobu se jedná. Právní úprava se značně odlišuje.

    lake

    Vložil Pub (bez ověření), 9. Listopad 2014 - 21:43

    Výši záloh si určí vlastníci jednotek usnesením shromáždění dopředu tak, aby byly kryty předpokládané náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech

    Je skutečně nutný to zjednodušovat na pouhé „hlasování o výši částky“ ??
    Já v §15/1 čtu, že má být přijato usnesení, z jehož srozumitelného znění má plynout výše nějaké částky. Takže zjevně se nehlasuje o výši částky jak tvrdíte. Výše částky pouze musí přijatého usnesení plynout. Jak to opravdu je?

    Vložil Salin, 9. Listopad 2014 - 21:01

    Děkuji za komentář a vysvětlení, jsem členkou SVJ 2000.

    Vložil Pope (bez ověření), 8. Listopad 2014 - 22:44

    Pokud nebyl součástí programu avizované schůze shromáždění bod o změně výše příspěvků na správu domu, pak je v tomto smyslu přijaté usnesení neplatné, neboť došlo k nepřípustnému omezení výkonu vlastnických práv nepřítomných členů SVJ. Program schůze shromáždění lze doplnit nebo změnit v průběhu schůze pouze za předpokladu, že se této schůze účastní všichni vlastníci a všichni se změnou (doplněním) programu souhlasí.

    Vložil Salin, 9. Listopad 2014 - 8:58

    Děkuji za odpovědi.

    Vložil karelhp (bez ověření), 9. Listopad 2014 - 9:24

    budete se muset neplatnosti usnesení domáhat u soudu . Nestačí říc, že vy jste rozhodl , že je usnesení z nějakého bodu neplatné .

    Vložil svjvmt, 8. Listopad 2014 - 19:09

    Řeší to OZ v části Bytové spoluvlastnictví, nahlédněte. Nastudujte svá práva (povinnosti).

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".