ČÚZK omezil nahlížení do katastru nemovitostí

ČÚZK omezil nahlížení do katastru nemovitostí (http://nahlizenidokn.cuzk.cz/). Omezil možnost získávání údajů automatizovaně jak v podmínkách použití, tak zavedením tzv. captcha (opisování špatně čitelných kódů). Také ovšem omezil i možnost běžného prohlížení informací, protože po prohlédnutí několika stránek začne vyžadovat přepsání kódu při zobrazení každé další strany. Pokud si chcete zkontrolovat vlastníky u SVJ, které má třeba 300 jednotek (jsou i SVJ se 750 jednotkami), tak to znamená opsat cca 300 kódů a zkontrolovat ručně vlastníky u 300 jednotek. Navíc jsem pozoroval, že po nějaké době (a to jsem zkoušel SVJ s malým počtem jednotek) aplikace Nahlížení někdy přestane zcela odpovídat.

Nabízí se jedno vysvětlení, proč tak učinil – a to nepřímé donucení uživatelů k využívání placených služeb a tedy navýšení „svého“ zisku. Nahlížení do katastru je bezúplatné dle zákona a zpoplatit jej nemůže, tak se patrně rozhodl jej alespoň co nejvíce omezit a znepříjemnit jeho používání.

Ceny za placený přístup jsou přitom poměrně velké: http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx…

A navíc je to poměrně komplikované, neboť je třeba se nejprve registrovat (uzavřít smlouvu), získat kódy pro přístup apod.

Program Hlasování SVJ tak ztrácí funkci stahování vlastníků z katastru, ostatních funkcí se to nedotkne. Seznam vlastníků je možné převzít ze staršího uloženého hlasování a ručně upravit. Pokud starší hlasování nemáte, tak je možné seznam vlastníků vyplnit zcela ručně.

Admin
31.7.2013

Doplnění: Zdá se, že nyní Nahlížení do katastru vyžaduje přepsání kódu po zobrazení každých cca 10 stránek.

    Vložil Lebkountom, 7. Leden 2022 - 14:42

    Dobrý den, mám tady dotaz zda jste již někdo přišli na to jak to učinit s výpisem z katastru. dělám předsedu pro 148jednotek. mám vytvořen program který stáhne údaje z katastru a pak zkontroluje i zda je někdo v insolvenci. Po zavedení captcha, nevím jak to zprovoznit dál. Řešil už to někdo nebo vše kontrolujete ručně např. přes bankovní identitu. Tom

    Vložil Justitianus, 7. Leden 2022 - 15:04

    Máte zřízenu datovou schránku? A jste vlastníkem bytu v domě?

    Tak si objednejte službu „sledování změn údajů o nemovitostech“. Budete dostávat do datové schránky informaci o každé změně vlastníka kterékoliv jednotky v domě. Ve zprávě bude spisová značka, číslo jednotky, spoluvlastnický podíl, datum a hodina změny, údaje o dosavadním i novém vlastníkovi (včetně jejich adresy/sídla a rodného čísla nebo IČ).

    Vyřešeno.

    Justitianus

    Vložil P_V (bez ověření), 9. Duben 2021 - 14:22

    Toto se objevilo v novinkách na webu Nahlížení do katastru:

    Vážení uživatelé,

    od začátku roku 2021 došlo ke zhoršení odezev aplikace, které se nám podařilo vyřešit až v polovině března. K problémům došlo v důsledku extrémního nárůstu počtu přístupů do aplikace, který byl z velké části tvořen nezákonným vytěžováním databáze Nahlížení do KN softwarovými roboty. Uvedenou situaci jsme vyřešili posílením technologické infrastruktury.

    Pro zajištění plnohodnotného fungování aplikace budou v červnu 2021 provedeny úpravy, kterými chceme předejít tomu, aby se tato situace opakovala, k čemuž by v důsledku rostoucího automatizovaného vytěžování dat s velkou pravděpodobností dříve či později došlo.

    Anonymním (nepřihlášeným) uživatelům budou zobrazovány pouze základní informace o nemovitostech a řízeních, bez uvedení vlastníků nemovitostí a účastníků řízení. Kompletní údaje budou dostupné pouze pro uživatele přihlášené prostřednictvím Portálu národního bodu pro identifikaci a autentizaci – eidentita.cz nebo pomocí účtu Dálkového přístupu do katastru nemovitostí. Úpravy aplikace nezpůsobí běžným uživatelům větší komplikace, protože přihlašování prostřednictvím Portálu národního bodu pro identifikaci a autentizaci je již dnes snadno přístupné a nabízí mnoho způsobů přihlášení.

    Uvedené úpravy jsme nuceni udělat v zájmu uživatelů, kteří aplikaci používají v soulady s právními předpisy a provozními podmínkami k nahlížení na veřejné údaje katastru nemovitostí, ne k nezákonnému podnikání s daty založeném na vytěžováním Nahlížení do KN, včetně získávání osobních údajů a jejich shromažďování v rozporu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (tzv. GDPR).

    Všem korektním uživatelům se za mírné zhoršení komfortu omlouváme.

    Vložil Petra Čechalová (bez ověření), 11. Říjen 2019 - 9:39

    Zajímavá diskuze. Zatím nejvíce relevantní a aktuální info ohledně nahlížení do katastru nemovitostí jsem našla zde: https://www.drevostavitel.cz/…-nemovitosti tak snad to někomu pomůže

    Vložil MAREK Richard, 16. Březen 2018 - 19:13

    Dobrý den, nemáte někdo starší verzi programu kde ještě fungovalo načítání jednotek z katastru nemovitostí? Máme ve společenství 172 jednotek a kontrolovat ručně všechny je dost zdlouhavé. Děkuji za ochotu

    Vložil Petr Štěpánek (bez ověření), 29. Březen 2017 - 14:43

    Dobrý den. Momentálně katastr funguje bez potřeby zadávání hesel, proto bych chtěl požádat, aby do software hlasování byla vrácena funkce automatického načítání z katastru.

    Děkuji Štěpánek.

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 31. Březen 2017 - 10:40

    Štěpánku, „das Smůla“, protože autor již program neudržuje a stejně poslední verze nevyhovovala…

    Vložil trurl, 13. Únor 2017 - 18:09

    Nahlížení do katastru nově přidal Seznam.cz do svých map. Po vyhledání konkrétní adresy se v pravo objeví položka Informace o parcele v Katastru nemovitostí. Nebo je také možné kliknout do mapy pravým tlačítkem myši a v menu, které se objeví vybrat Co je zde.
    Na jednu stranu dobrá funkčnost, na druhou se mi však nelíbí jak jednoduché je zjistit si vlastníka konkrétní nemovitosti. Ne každý má čisté úmysly.

    Vložil Já7, 22. Březen 2019 - 11:35

    Na Seznamu.cz je fotka nemovitosti, k tomu výpis z KN. Je to v rozporu z GDPR

    Vložil Tomáš Neugebauer (bez ověření), 22. Březen 2019 - 12:41

    Není pravda, že to není v souladu s GDPR. Jedna se o čerpání z veřejně přístupného registru.

    Vložil Pavel, 22. Březen 2019 - 12:36

    Já7,

    nedomnívám se, že by to bylo v rozporu s GDPR. Každý kdo je schopen přečíst obec a č.p. má možnost zjistit v KN vlastníka.

    Můžete svůj názor podpořit příslušným článkem GDPR?

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil JosezMedlan, 9. Únor 2017 - 14:21

    Dobrý den, captcha již není nyní při nahlížení do KN potřeba. Stahování seznamu vlastníků do programu Hlasování je ale pořád nefunkční. Vypadá to ale spíše na nějakou chybu spojenou se změnou formátu výstupu z KN. Počítá se s úpravou programu, aby se obnovila plná funkčnost programu Hlasování? Děkuji předem za odpověď. Jerabek

    Vložil qpallex, 14. Prosinec 2016 - 19:56

    Objednejte si služby firmy z tohoto webu http://www.katastr365.cz/…dat-katastr/ a máte klid…každou událost Vám to nahlásí mailem…a máte třeba pro schůze k dispozici aktuální seznam pro prezenci… My to máme přes dva roky a je to superpohodlné!!

    Vložil sa372, 2. Prosinec 2016 - 13:23

    Zrovna jsem teď řešil přístup k nahlížení do katastru. Není problém získat seznam nájemníků (vlastníků) a jejich podíly. Ten stačí pořídit pomocí Ctrl+C a Ctrl+V. Potřebuju taky kontrolovat zda není na některou bytovou jednotku uvalena exekuce atd. To už je potřeba každou jednotku rozkliknout a tady nastává ten problém s opisováním kodu :( Při snaze o registraci ani nevím za jakého se mám považovat uživatele (běžný, platící, ověřující…). Jsou také firmy které toto zajišťují (za poplatek) ale nemáme s tím zkušenosti. Otázka je zda se to vyplatí jako placená služba nebo je výhodnější nějaká registrace třeba i placená. Samozřejmě je jasné, že záleží na počtu byt. jednotek. Jak si tyto informace zajišťujete u ostatních SVJ? Díky za informace.

    Vložil Orel (bez ověření), 3. Prosinec 2016 - 12:12

    Při registraci byste musel zvolit běžný tj. placený účet. Ostatní (bezúplatný, ověřující) jsou určeny pro správní orgány. Bez registrace můžete klidně prohlížet katastr sám, kontrolní kód musíte vyplňovat vždy až po rozkliknutí několika vlastníků. U vlastníků kontrolujte hlavně údaje v „Omezení vlastnického práva“ a „Řízení, v rámci kterých byl k nemovitosti zapsán cenový údaj“. Kontroloval bych především vlastníky „neplatiče“.

    Vložil TN (bez ověření), 3. Prosinec 2016 - 13:13

    On se captcha kód bohužel objeví i u placených účtů, jsem registrovaný a platím Sledování a stejně po rozkliknutí bytů po několika desítkách se captcha objeví. Nemůžu si tak najednou zobrazit víc bytů. Je to neskutečně otravné a strašně to zdržuje.

    Vložil Jan Šika (bez ověření), 24. Září 2014 - 9:09

    Náhodou jsem nahlédl do stránek katastru a tam v nápovědě se píše: … „Přepisování kódů se mohou uživatelé Nahlížení do KN vyhnout – stačí si bezplatně zřídit účet k Dálkovému přístupu do KN. Uživatelé, kteří se přihlásí do Nahlížení do KN přes tento účet, již CAPTCHA kódy v aplikaci nemají. Je pouze nutné vyplnit žádost dostupnou na adrese http://www.cuzk.cz/…ristupu.aspx#… a zaslat ji na adresu uvedenou v žádosti. Uživatel přihlášený přes svůj účet již není anonymní a ČÚZK dokáže na porušování zákona reagovat – dojde k zablokování daného účtu a bude dán podnět Úřadu na ochranu osobních údajů a Policii ČR.“ …

    Nevím, zda je to nějaká novější informace, ale – nedalo by se toho využít ? – zabudovat do programu přístup přes povolený účet ?

    Vložil netcarlos, 9. Březen 2017 - 13:00

    Skoda ze o par let pozdeji jiz tato moznost neexistuje..

    Cituji z Vami uvedene adresy:

    Bezúplatný dálkový přístup je určen pro výkon působnosti orgánů veřejné správy…

    Vložil Jan Plichta (bez ověření), 22. Červenec 2014 - 15:29

    Dobrý den,

    Pokud si otevřete portal http://nahlizenidokn.cuzk.cz/…rBudovu.aspx?… a vyhledáte vaši budovu, tak tímto skriptem můžete vytvořit obsah souboru *.hlas. Stačí tento skript pusti ve vývojářské konzoly prohlížeče (Chrome: Ctrl+Shift+J, IE: F12).

    var x = ""; $(„.vlastnici“)­.find(„td“).not(„­.partnerSJM“)­.parent().each(fun­ction(i) {
    x +=‚<vlastnik id=„v‘+(i+1)+‚“ jmeno=„‘+$(this­).children().fir­st().text().split(“,„)[­0]+‚“ podil=„‘+$(thi­s).children()­.last().text()+‚“ ucast=„true“ />\n‘; }); ‚\n<?xml version=„1.0“?>\n<hla­sovani><vlastni­ci>\n‘ + x + ‚</vlastnici><o­tazky /></hlasovani>\n‘ 

    Vložil Jan Plichta (bez ověření), 9. Září 2014 - 13:40

    Vzhledem k tomu, že se mi nepodařilo vložit kód přímo do diskuze, tak aby zůstala zachována funkčnost, posílám raději odkaz na tento kód umístěný na GitHubu.

    https://github.com/…_katastru.js

    Vložil lake, 23. Červenec 2014 - 1:59

    Pan Plichta poskytuje „radu“, která je z principu nesprávná. Tímto způsobem se dá získat pouze seznam spoluvlastníků budovy. Nejde tedy o seznam vlastníků jednotek pro hlasování v rámci SVJ. Už se o tom psalo mnohokrát, viz například http://www.portalsvj.cz/…-zakon-72–94#….

    Oba seznamy jsou shodné pouze ve speciálním případě, což ovšem nelze nijak poznat z toho seznamu, který byste si snad vytvořili postupem podle pana Plichty. Nějaký seznam tedy dostanete, ale koukáním do něj nikdy nezjistíte, zda je úplně nesprávný, nebo zda je použitelný pro hlasování vlastníků jednotek.

    lake

    Vložil mostecak, 22. Červenec 2014 - 15:36

    Ze zvědavosti jsem to zkusil a nic se neděje. Má se stisknout po vložení toho kódu Enter? Objevila se mi věta v červené barvě „SyntaxError: Unexpected token ILLEGAL“

    Vložil Karcer (bez ověření), 1. Leden 2014 - 5:34

    Jsem dlouhodobě v zahraničí a nedaří se mi nahlížet do katastru. Vypíše mi to následující chybu:

    403 – Forbidden: Access is denied. You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.

    Je to tak že je omezeno nahlížení do katastru ze zahraničí ? Nebo to může být jiný problém ? Nevím na koho se obratit ..

    Děkuji

    Vložil helvoj (bez ověření), 10. Leden 2014 - 8:00

    Pane Karcer,

    podařilo se Vám rozchodit nahlížení do KN ze zahraničí? Já to zkouším z Austrálie a take bez úspěchu. Z USA není problem.. Chybou prohlížeče, ani cookies či catche to v tomto případě není.

    Pokud byste někdo věděl, děkuji za odpověď. Současně se omlouvám, že dotaz směřuji do tohoto vlákna, kde řešíte jiné záležitosti..

    Děkuji,

    Helvoj

    Vložil Martin Zdarsky (bez ověření), 16. Červenec 2015 - 1:09

    Zdravim,

    opravdu je to omezeni na strane KN. Vase IP adresa musi pochazet z Ceske Republiky, aby bylo mozne nahlizet.

    Prave jsem to vyzkousel z Australie pres sluzbu https://www.goldenfrog.com/vyprvpn ,ktera ma ucet na 3 dny zdarma..

    Martin

    Vložil NSA (bez ověření), 10. Leden 2014 - 14:02

    Nahlížení do katastru ze zahraničí múže být pro vlastníky bytú dúležité – déle trvající služební cesta. Jestli jste v Austrálií,mohl byste vyzkoušet i další dvě pro vlastnictví bytú dúležité adresy?:

    https://www.mojedatovaschranka.cz

    http://infojednani.justice.cz/…c/search.jsp

    Jinak, pokud bylo blokování z některých zemí cílené, aby se vlastnící bytú nedozvěděli, že jim někdo mění vlastnická práva, tak múže být nápomocno: http://www.pc-help.cz/viewtopic.php…

    Vložil Neználek' (bez ověření), 1. Leden 2014 - 8:40

    pane „Karcer“, toto vlákno je o programu jehož výrobcem je Admin serveru, a který je určen pro agendu okolo hlasování na Shromážděních v SVJ a jehož jedna funkcionalita byla ta, že uměl automaticky z adresy www.cuzk.cz/… stáhnout aktuální seznam vlastníků jednotek a jen proto je zřejmě umístěn na tomto serveru.

    Pokud uvádíte „HTTP:403“, pak jde zřejmě o chybu generovanou prohlížečem. Problém ale nespadá pod dotazy na tomto serveru. Pro další nápovědu byste musel upřesnit v jaké aplikaci (otisky obrazovek uložené na nějakém file-share-serveru) a jakým způsobem Vám chyba vzniká.

    Neználek'

    Vložil Anton (bez ověření), 5. Prosinec 2013 - 7:45

    Já tento problém řeším tak,že jsem si zkopíroval zástupce programu kde již jsou vlastníci uvedeni a potom pouze přepíšu datum shromáždění a další údaje potřebné pro danou schůzi. V případě, že dojde ke změně vlastníka, lze jméno starého vlastníka ze seznamu nahradit novým.

    Vložil Nezmar, 2. Prosinec 2013 - 12:58

    Dovolím si drobný komentář, každý si může u ČUZK požádat o placenou službu DP (Dálkový přístup), uzavřete smlouvu, získáte jméno a heslo a pokud budete DP využívat, budete za stažená data platit.. Avšak pokud tento přístup do DP máte, ale do DP nepřistupujete (tedy nemáte za co platit), můžete svůj login využít i pro nakhlížení do KN zdarma, kdy vám díky přihlášení web nenutí captcha. Osobně to využívám a nevidím v tom žádný problém. Zárověň konstatuji, že nevyužíváme program Hlasování SVJ, tedy nás netrápí popisované problémy s tímto programem. Program jsme využili jednekrát a velmi nám nevyhovoval (místo usnesení evidoval jakési otázky, schůzi shromáždění nazýval shromážděním atd.)

    Vložil svjkursova, 25. Listopad 2013 - 9:38

    bylo by možné implementovat do programu možnost stahování seznamu vlastníků z katastru pro ta SVJ která jsou ochotná podstoupit markýrium s uzavřením smlouvy s katastrem a jsou ochotni za tuto službu zaplatit? Hurta J.

    Vložil Josef Jerabek (bez ověření), 24. Listopad 2013 - 14:50

    Zdravím, pokud vám nevadí drobná nepřesnost u spoluvlastnictví jednotky, tak je možné data naimportovat do programu hlasování následovně.

    • z výpisu vlastníků budovy z KN si zkopírujte vlastníky, adresy a podíly do excelu
    • vymažte sloupec s adresami a řádky spoluvlastníků SJM s odlišnými adresami, tak aby zůstal sloupec A se jmény a sloupec B s podíly
    • doplňte sloupec C, který bude obsahovat pořadí ve tvaru: „vX“,kde x jsou čísla od 1 do posledního pořadí vlastníka – t.j. v1, v2, v3 atd.
    • doplňte sloupec D, vzorcem tvaru(první řádek začíná na řádku 2)

    =„<vlastnik id="""&C2&""" jmeno="""&A2&""" podil="""&B2&""" ucast=""false""/>“

    • vytvořte v programu hlasování nový soubor, ve kterém vyplníte jednoho vlastníka
    • vzniklý soubor *.hlas otevřete v poznámkovém bloku
    • vymažte jednoho zadaného vlastníka v sekci <vlastnici>
    • do sekce <vlastnici> nakopírujte ze sloupce D v excelu jednotlivé řádky
    • zavřít, uložit a to je vše

    Třeba to někomu pomůže.

    Vložil svjkursova, 3. Prosinec 2013 - 23:59

    dobrej nápad, akorát když jsem vzorec nakopíroval do řádky vzorců hlásí mi to chybu ve vzorci… Hurta J.

    Vložil JosezMedlan, 6. Prosinec 2013 - 14:32

    Potíž je v tom, že tady na fóru při vložení příspěvku se automaticky upraví první a poslední uvozovky nějakýma jinýma uvozovkama :-) Chce to po překopírování do excelu opravit první a poslední uvozovky těma klasickejma.
    =„<vlastnik id="""&C2&""" jmeno="""&A2&""" podil="""&B2&""" ucast=""false""/>“ Možná by to mohl nějak admin opravit

    Vložil Neználek' (bez ověření), 28. Říjen 2013 - 21:26

    ..jedno vysvětlení, proč tak učinil …

    • § 53 odst. 1 zákona č. 256/2013 Sb., katastrální zákon
      Údaje katastru lze užít jen k účelům uvedeným v § 1 odst. 2. Šířit údaje katastru lze pouze se souhlasem Českého úřadu zeměměřického a katastrálního za podmínek stanovených prováděcím právním předpisem
    • § 57 odst. 1 písm. b) zákona č. 256/2013 Sb., katastrální zákon
      Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že…
      a)..
      b) v rozporu s § 53 šíří údaje katastru bez souhlasu Českého úřadu zeměměřického a katastrálního.

    Neználek'

    Vložil SVJ1814-16, 20. Říjen 2013 - 10:20

    To co udělal katastr nám stížil kontrolu vlastníků.My co máme vice bytových jednotek se upíšeme.Proč dělat v teto republice jednoduše když to jde složitě.Nejde to nějak zvrátit.Rad se připojím k nějaké stížnosti pokud existuje.

    Vložil Pascal Cassinelli (bez ověření), 17. Říjen 2013 - 10:16

    Dobrý den,

    po přečtení diskuze jsem pochopil, že automatický import seznamu vlastníků, jako fungoval dříve, již není možný. Poměrně lehce se dá ovšem ze stránek CUZK po vyhledání stavby tento seznam zkopírovat do Excelu. Nebylo by tedy možné pouze implementovat import z *.xlsx či *.csv? Celá věc by se tímto mohla uzavřít…

    Vložil Miki, 2. Listopad 2013 - 18:25

    Pokud bude autor programu trošku chtít, tak aktuální omezení aplikace Nahlížení do KN obejde. Jsme SVJ o >100 jednotkách a sám jsem si dělal podobnou aplikaci. Tím, že jsou data dostupná přes WWW prohlížeč, tak není problém „simulovat“ klikání uživatele a ČUZK tak nepozná, jestli to hledáte ručně, nebo poloautomaticky. Poloautomaticky proto, že když program detekuje nutnost zadání captcha, tak prostě zobrazí okno, uživatel to doplní a stahuje se dále. Aktuálně je to každých 10 stránek. Není to tak pohodlné jako v minulosti, ale stále mnohem jednodušší, než ručně. ČUZK by měl někdo nakopat do… a vysvětlit jim, že je to instituce placená z našich daní a má daňovému poplatníkovi práci ulehčovat, ne komplikovat. Podle mne placený přístup s cenou, jak je dnes nastavená je vydírání slušného občana. Místo aby pořídili lepší infrastrukturu tam vymýšlí nesmysly.

    Vložil Josef Jerabek (bez ověření), 15. Říjen 2013 - 13:07

    Chtěl bych se přidat k požadavkům přede mnou, aby byl program Hlasování doplněn o možnost importu z db tabulky nebo excelu. Seznam vlastníků máme i v jiných datech než od CZUK, a velmi by to ulehčilo ruční zadávání, které je nyní nutné při nefunkčnosti importu z CUZK. Myslím, že program je funkční i bez automatického importu, byť to byla vlastnost významná. Po importu tabulky by stačilo zkontrolovat kompletnost dle CUZK a bylo by hotovo. Import csv tabulky s pevným formátem by mu jistě opět navrátil jeho užitečnost, kvůli které jsme ho kupovali.

    Děkuji.

    Jeřábek

    Vložil Alena Čechová (bez ověření), 13. Září 2013 - 14:34

    Dobrý den, nebylo by možné program pro řízení schůze SVJ upravit tak, aby do něj šlo importovat placená data katastru? Věřím tomu, že mnoho SVJ by si ta data rádo koupilo, než vlastníky vypisovat do programu jednotlivě.

    Vložil penik, 13. Září 2013 - 14:46

    Ono ale přeci nejde o to, co píšete, ale o to, že spousty SVJ si tento program zakoupilo právě kvůli importu vlastníků. A najednou je po hlavní fci programu. Technický problém to není!!!

    Vložil Alena Čechová (bez ověření), 3. Říjen 2013 - 13:43

    To je mi jasné, naše SVJ to taky koupilo. Jenže když už to nejde dělat tímto způsobem, uvítala bych, kdyby se dala data do programu importovat bokem. Tj. že by si SVJ data sehnalo a program by mu umožnil si tam ta data dohrát. Nechci to tam dopisovat ručně. A nejde jen o to dopisování – musíte zkontrolovat, jak se ta data od minula změnila. Případně vytvořit úplně nový seznam – ručně.

    Vložil admin, 2. Srpen 2013 - 21:06

    Mimochodem captcha je nepříjemná, ale takový problém nepředstavuje. Není zase tak kvalitní a nějak by obejít šla – je to jen řešitelný technický problém. Ten podstatný problém spatřuji v podmínkách a výhrůžkách blokace přístupu ze strany ČÚZK v případě nedodržení. S dočasnou blokací (pokud to nebyl výpadek) jsem se setkal i v případě běžného prohlížení ve webovém prohlížeči.

    Tyto problémy se týkají i stažení seznamu jednotek (bez dalších údajů).

    admin

    Vložil Ja (bez ověření), 10. Září 2013 - 17:21

    Ale aby zmenili captcha na kvalitni (a zakove existuji) tak mate se ctenim captcha utrum…

    Dekodovat jednoduche captcha je jednoduche, ale slozite captcha je nerealne, pouze lidskou silou, indie poskTuje takove sluzby, 1000 captcha kodu za 10 dolaru :-) maji na to vymakane api.

    Vložil Dotaz (bez ověření), 12. Srpen 2013 - 5:33

    program Hlasování-SVJ (dále jen Hl-SVJ)

    otázka „…přístup prostřednictvím webu nahlizenidokn­.cuzk.cz je dálkový přístup do katastru ve smyslu zákona?…“.

    • odpověď: Já to netvrdil ani nikdo jiný. Odpověď tedy zní: nikoliv. Podrobnosti nebudou dále rozváděny, protože Výrobci programu se hodí účelově vymazání rozboru… (bez ohledu právní kličkování dalšího tanečníka)

    „…že stažení seznamu vlastníků pro vlastní potřebu SVJ je šířením ve smyslu zákona…“

    • pravda, POKUD jde o stažení dat skrze program Hl-SVJ. Důvodem je že aplikace nekontaktuje CUZK přímo ale prostřednictvím web-sevice PORTALSVJ za kterou má odpovědnost její provozovatel.
    • jak jistě mnozí uživatelé programu Hl-SVJ zjistili – funkcionalita za kterou zaplatili nyní nefunguje. Pokud „stažení pro vlastní potřebu“ není „šířením“, tak čeho se tedy obávát ??? Čeho „skutečně“? → bude zřejmé z dalšího…

    „…že lze seznam jednotek získat bez opisování kódu…“.

    • lze i nadále získat nejen seznam jednotek ale i adresu a podíly – jako postaru – jen se musí použít jiná adresa a „captcha-fligna“.
      1. NIKOLIV Vyhledat jednotku ALE Vyhledat stavbu.
      2. překonat JEDNU!! captchu, která funguje na IP po časový interval,
        takže pokud by se user-aplikace HlasovaniSVJ.EXE upravila aby dotazovala přímo CUZK, bylo by ve druhém kroku možno použít aplikaci Hl-SVJ stejným jako před 1.8.2013 i opa­kovaně.


      Problém ale zůstává, že nyní aplikace Hl-SVJ nezískává data jak jsem již napsal přímo na webu CUZK ale skrze web-service PORTALSVJ. A to je TEN problém: kdyby byla obava z postihu CUZK dle zákona zcela lichá, nebylo by nutné přistoupit k jejímu uříznutí ale byla by upravena. Jenže pokud je provozována jako web-service za jejíž provoz odpovídá její provozovatel, pak je to věc jiná. Zde již pan Admin osvědčuje, že jeho kategorické tvrzení neobstojí. Teď se již nedivím, že věty v „Moderování diskuse“ jsou jen prázdné slogany a že oproti minulosti, kdy i Admin souhlasil, že rafající Lake se chová drze a hrubiánky se mu nyní jeho neznalost hodí k zastření podstaty toho, proč uživatelé platící za funkcionalitu ji nyní nemají bez náhrady k dispozici.

    • souhlasím nyní, že nikdo s uživatelů programu Hl-SVJ není ohrožen jeho spornou činností neboť do CUZK zjevně přistupuje web-service jejíž provoz jde na „triko“ jejího provozovatele

    resume o programu HlasováníSVJ (dále jen Hl-SVJ)

    1. samotný .EXE nepřistupuje přímo na web CUZK !!!
    2. aplikace Hl-SVJ přistupuje vždy na web-service PORTALSVJ která teprve přistupuje na CUZK
    3. adresa na CUZK na kterou přistupovalo Hl-SVJ původně mi není známa – ale nyní je zjevně vadná
    4. pan Admin by měl upravit aplikaci Hl-SVJ tak aby funkcionalita stahování byla součástí .EXE i když chápu že funkcionalita se jako webová služba upravuje snadněji

    pokud Admin program neopraví ve smyslu uvedeného (a je zjevné že obtížné by to být nemělo), doporučuji uživatelům zakázat na firewalu přístup programu na web

    1. startuje rychleji, protože. nespouští neustále prohlížeč s úvodní stránkou o programu „Hl-SVJ“
    2. neinformuje neustále pana Výrobce o svém spuštění…
    3. a registrovaným uživatelům doporučuji reklamovat a případně program v ceně ~500Kč vrátit výrobci nazpět. Domnívám že funkcionalita která nyní není k dispozici zaujímá PODSTATNÝ požadavek který by měl splňovat a to nyní nečiní
    Vložil admin, 13. Srpen 2013 - 1:17

    Když už si dáváte tu práci zjišťovat, jak to funguje, tak to prosím dělejte pořádně, než zde napíšete nějaké závěry. Program přistupuje (přistupoval) k webu http://nahlizenidokn.cuzk.cz/ přímo a data si stahoval přímo z webu provozovaného ČÚZK bez jakéhokoli prostředníka.

    Ona webová služba běžící na webu tohoto portálu slouží (složila) při stahování z katastru pouze k získání číselníků obcí a částí obcí (resp. jejich částí), protože tyto seznamy jsou volně dostupné a nebylo třeba v tomto spoléhat na relativně pomalý a problémový web nahlizenidokn­.cuzk.cz. A tato služba také nadále funguje (takže nadále funguje např. to, že když zadáte obec „Praha“ a potvrdíte to, tak se zobrazí seznam částí Prahy).

    admin

    Vložil Dotaz (bez ověření), 13. Srpen 2013 - 7:53

    Mým záměrem není a nebylo zkoumat nebo snižovat Váš program natož jej dekompilovat či zjišťovat zda funguje přímo nebo přes web-servis. Výhradním zájmem bylo a je aby funkcionalita, která je podle mne stěžejní, aby NADÁLE fungovala (k čemuž je nutná jeho oprava).
    A aby ji bylo možné s dostatečnou znalostí právních aspektů v kontextu tvrzení dostupných na WEBu CUZK provozovat ALE nikoliv s „odvahou“ potřebnou k provozování torrent-stahovače nebo k Bungee jumpingu; aniž bych tvrdil, že to má s Hl-SVJ spojitost významnou (nikoliv ale nicotnou).

    …tato služba také nadále funguje (takže nadále funguje např. to, že když zadáte obec „Praha“ a potvrdíte to, tak se zobrazí seznam částí …

    • věřím že toto „užitečné torzo“ využije VÝZNAMNÉ množství uživatelů Hl-SVJ. :))
      Já za stěžejní činnost nepovažuji zjišťování seznamu částí nějakých měst.
      Já za stěžejní činnost považuji, získat seznam jmen+příjmení/a­dres/podílů aby šlo jeho zpracováním získat sestavy poskytované programem Hl-SVJ. Prostě aby fungoval podle podmínek platných při koupi. Jenže aktuální verzi (určené ke stažení) neodpovídá ani ten nyní dostupný manuál natož aby bylo jasné, která verze produktu je TA poslední.

    Byl li bych já Výrobce:

    • program bych opravil,
    • právní aspekty ponechal koňovi

      a dále by nebylo o čem… ( no ale to jsem já :)) )

    Jak se k tomu postaví Výrobce:

    • třeba to opraví a třeba ne. Uvidíme…
      (zatím se k tomu staví tak, že při spuštění programu jsme informováni že „něco nefunguje“, což je úsměvné a „velmi potřebné“)

    PS: zobrazení jednotky je nyní významně rychlejší a nice to have by bylo k informacím pro Shromáždění přidat info o zástavních a jiných stavech, které jsou nepochybně také významnými informacemi pro další prezsentaci na Shromáždění.

    Vložil Dotaz (bez ověření), 2. Srpen 2013 - 23:35
    • mohu se zeptat zda Vy souhlasíte s názorem, který jsem uvedl, ve odpoledních příspěvcích?
      (které byly jistě po právu smazány, neboť byly „nepochybně“ v rozporu s pravidlem č.6)
    • pan @#$%%^, tvrdil že názor je nepravdivý a dokonce se z něj „vyplašil“ ale rozebírám pravděpodobný právní důvod. Souhlasíte? Je poplašný a hlavně nepravdivý? protože pokud ano, pak není jasné čeho se nyní ze stránek CUZK obáváte? Nepravdivého zdůvodnění?
      Slibuji, že stanovisko CUZK k vašemu programu Vám prostřednictvím Vašeho portálu zašlu.

    O jakém seznamu zde mluvíte? pan @#$%%^ tvrdil že lžu když jsem uvedl že právě tento seznam stáhnout LZE.

    Apropo, jsou vůbec pravidla Moderování ještě platné nebo je to již jen nechtěný sirotek starých časů?

    Vložil admin, 3. Srpen 2013 - 1:43

    Nevím, který konkrétní názor máte na mysli.

    • že přístup prostřednictvím webu nahlizenidokn­.cuzk.cz je dálkový přístup do katastru ve smyslu zákona? Nesouhlasím.
    • že stažení seznamu vlastníků pro vlastní potřebu SVJ je šířením ve smyslu zákona? Nesouhlasím.
    • že nahlížet lze bezplatně pouze v prostorách k tomu určených a jen v úřední době? Nesouhlasím.
    • že lze seznam jednotek získat bez opisování kódu captcha. Souhlasím.
    • že údaje (dříve) stahovaná programem Hlasování SVJ nepatří mezi vybrané údaje, které je možné získat bezplatným nahlížením? Nesouhlasím.

    Jak jsem napsal výše, u stahování dat vidím problém v podmínkách zakazující automatizovaný přístup (s výhrůžkami blokací při neuposlechnutí).

    Zákon bohužel nestavuje minimální komfort nahlížení do katastru. Již v minulosti bylo získání seznamu vlastníků jednotek spolu se spoluvlastnickými podíly pro potřeby přípravy a vyhodnocení hlasování SVJ velmi pracné (zvláště v případě SVJ s větším množstvím jednotek). Přitom jde o zcela legitimní účel, ke kterému katastr nemovitostí slouží (ochrana práv k nemovitostem). Kdyby ČÚZK nabídl možnost získat tyto vybrané údaje v nahlížení pohodlně ve webovém prohlížeči, tak by nebylo třeba žádného pomocného software pro stahování seznamu vlastníků pro účely hlasování. ČÚZK se ale vydal přesně opačným směrem a to ještě k menšímu komfortu nahlížení. Nyní je to tedy ještě mnohem pracnější a zdlouhavější.

    O jakém seznamu mluvím? Přesně o tom, o kterém píšete. Poté, co jste konkretizoval, který seznam máte na mysli včetně postupu, jak se k němu dostat, tak už, pokud vím, pan Lake toto tvrzení nerozporoval.

    Ad moderování diskuse: Divím se panu Lake, že má čas, trpělivost a chuť vyvracet Vaše tvrzení včetně odůvodnění. Mezi tvrzení počítám i takové vyjádření, které vyvolá dojem, že to tvrdíte (např. zvýrazněním slov, citací v daném kontextu apod., aniž byste vyjádřil jinak, co tím konkrétně chcete říct). To, že pan Lake moderuje v duchu prospěšnosti, užitečnosti, přehlednosti apod. místo toho, aby striktně gramaticky zkoumal pravidla, která nikdy nemohou přesně popsat zamýšlený smysl, považuji za prospěšné. Ale poznámka k moderování je zde mimo téma, tak už se zde k tomu nebudu dále vyjadřovat (ani odpovídat na Vaše případné další reakce).

    admin

    (nemám nic proti smazání tohoto příspěvku)

    Vložil Dotaz (bez ověření), 5. Srpen 2013 - 7:28

    Již v minulosti bylo získání seznamu vlastníků jednotek spolu se spoluvlastnickými podíly pro potřeby přípravy a vyhodnocení hlasování SVJ velmi pracné (zvláště v případě SVJ s větším množstvím jednotek)…

    • šlo li to špatně, mohl být jedním z důvodů: že to byla indicie, že automatizované „vytěžování“ není „interaktivní nahlížení“. Tedy mně by to napadlo.

    …že údaje (dříve) stahovaná programem Hlasování SVJ nepatří mezi vybrané údaje, které je možné získat bezplatným nahlížením? Nesouhlasím

    1. bohužel nejen pro ty uživatele co neustále nechápou, že „nahlíženído KN“ není „vytěžování KN“ pořádá CUZK interaktivní školení: formou seznámení se s používaným nástrojem pojmenovaným CAPTCHA. Bohužel nadužívaně namísto aby použil sofistikovanější detekci „vytěžovacích aplikací“ a blokoval konkrétních IP adresy. Namísto toho sáhl zjevně na doporučení nějakého „odborníka“ (s IQ-rajčete) ke kolektivnímu opruzu.
    2. v přílohách vyhl. 162/2001 jsou uvedeny „vybrané údaje ÚPLATNÉ“. O nějaké jiné vyhlášce kde jsou uvedeny „vybrané údaje BEZÚPLATNÉ“ nevím. Pokud ji zde někdo neuvede, tak je liché se na takový seznam odvolávat či s ním polemizovat (nesouhlasit).
    3. v příloze vyhl. 162/2001 v položce 307 a 338 je ÚPLATNÝ údaj s názvem „Informace o bytech a nebytových prostorech (jednotkách“. To se nějak divně OBSAHOVĚ podobá „údajům stahovaným programem Hlasování SVJ“. :)
      Že by vyhláška 162/2001 určovala, že „údaj“ je ÚPLATNÝ a nějaká jiná (zatím neznámá) určovala že je BEZÚPLATNÝ.. no to se mi nechce věřit…
      (dokud zde nebude ta druhá vyhl. tak nic jiného než víra nezbývá :))

    …u stahování dat vidím problém v podmínkách zakazující automatizovaný přístup …

    • to se jen CUZK neumětelsky vyjádřilo k tomu, že za data obsahově odpovídající položce 307 a 338 z vyhl. 162/2001 jsou ÚPLATNÁ na což ji upozornil big-traffic (alespoň to tvrdí)
    • CUZK se nemohl vydat opačným směrem tj. k tomu aby byl obsah ÚPLATNÝCH položek získatelný BEZÚPLATNĚ. „Ochrana práv k nemovitostem“ nemá s „BEZ/ÚPLATNOSTÍ“ žádnou souvislost

    Ad moderování: netušil jsem že grafická úprava a zvýraznění podstatné části může někoho tak bolestně iritovat. Zvýraznění je masem v jinak nevýrazné ale nutné omáčce, která by jinak mohla chutnat jako UHO. A jak chutná UHO si snad někteří pamatují.

    Prohlášení, že Lake moderuje „v duchu prospěšnosti, užitečnosti, přehlednosti“ je v příkrém rozporu s Vašimi historickými postoji. Pokud nadále platí jak nyní uvádíte, pak další reakce na téma Moderování zcela zbytečná a nepotřebná.

    (také nemám nic proti smazání Vašeho příspěvku)

    Vložil lake, 3. Srpen 2013 - 9:39

    Pan Dotaz tvrdil, že „jednotky ve výpisu jsou dostupné i bez CAPTCHy“. Toto je nepravdivé. Pojem „výpis“ je definován v § 6 vyhlášky. Není to pouhý seznam čísel jednotek v domě, jak se snad domníval pan Dotaz. Cituji:

    162/2001 Sb. §6 odst. 3
    (3) Výpisem, opisem a kopií podle odstavce 1 se rozumí na tiskopisu Úřadu ručně, mechanicky, reprograficky nebo automatizovaně vyhotovený
    a) výčet parcel a staveb nebo jednotek vlastníka (spoluvlastníků) nebo oprávněného z dalšího práva příslušejících k listu vlastnictví s údaji o právních vztazích a s dalšími údaji katastru,
    b) výčet údajů o domě s byty a nebytovými prostory,
    c) kopie katastrální mapy zobrazující vybrané parcely.
    (4) Výčet údajů podle odstavce 3 písm. a) a b) je označen jako „Výpis z katastru nemovitostí“.

    Z uvedeného je zřejmé, že pouhý seznam čísel jednotek (který lze dnes získat přes web nahlížením bez CAPTCHy) NENÍ výpisem jednotek.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".