Nároky příjemce služeb plynoucí z nesprávného vyúčtování
Pokud příjemce služeb neobdrží správné vyúčtování služeb,
- není povinen platit případný nedoplatek plynoucí z vyúčtování,
- je oprávněn požadovat pokutu podle § 13,
- je oprávněn požadovat vrácení uhrazených záloh, pokud zálohy hradil,
- něco jsem zapomněla?
Jsou tyto nároky příjemce služeb (tj. neplatit, požadovat pokutu a požadovat vrácení uhrazených záloh) na sobě nějak závislé?
Co se např. stane, pokud příjemce služeb nedoplatek (zčásti nebo zcela) uhradí? Může i v takovém případě požadovat pokutu za nesprávné vyúčtování a vrácení uhrazených záloh, nebo úhradou uznal vyúčtování za správné a pokutu ani vrácení uhrazených záloh požadovat nemůže? Scénář může být následující: Příjemce služeb vyúčtování neobdrží vůbec, ale obdrží předžalobní výzvu, která se na vyúčtování odvolává. Na základě předžalobní výzvy uhradí, neboť se nejedná o velkou částku a soudnímu sporu se chce vyhnout. Chce ale požadovat pokutu.
Poslední komentáře