Vložil AsiTak, 21. Listopad 2016 - 15:26

znamená organizovat tuto potřebu stejně tak jako řešit problém padajících tašek ze střechy. Problémům předcházíme a nečekáme až požadavek vznikne. Nemyslím si, že nahlížení je standardní úkon zpracování účetnictví a že by nebylo potřeba smluvně ošetřit. Smluvní specifikaci ovšem musí předejít jednání a dohodnout se s vlastníky o jaká data, konzultaci nebo vyhotovení kopie dokladů je zájem a o způsobu financování služby zpracovatele. Žadatel by se měl podílet na nákladech nahlížení, výše sazby by měla motivovat k omezení nestandardních požadavků. Dneska je téměř každé účetnictví je zpracováno počítačem a proto nejednodušší je distribuovat účetní data obsahující detaily a agregáty. Saldokonto účetního případu běžně obsahuje data případu: s kým, o čem, kdy bylo uskutečněno, kdy je splatnost, za kolik předepsáno, za kolik (ne)vyrovnán, tudíž mi nenapadá důvod, co dalšího může vlastník hledat na kopii účetního dokladu. Zejména forma vydání do excelu umožňuje data doma analyzovat známým odborníkem, hledat souvislosti, vybírat, třídit nebo agregovat dle vlastní potřeby. Je třeba organizovat i vlastní činnost nahlížení, zda vlastník předkládá požadavek písemně, komu, zda někdo (ne)schvaluje, kdo předá/převezme požadavek k vykonání, kdo, kde, kdy a jak převezme a zaplatí výsledek požadavku. Dohodnutý postup pak projednáme se zpracovatelem a výsledek dohody zakotvíme do (dodatku) smlouvy nebo do jiného dokumentu. Problém je systémově řešen tehdy, když každý vlastník je informován a ví co má a může dělat, když má požadavek nahlížení a pokud to udělá, obdrží i očekávaný výsledek.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.