Vložil Loreta, 15. Květen 2016 - 15:26

Účetní závěrku sestavuje ten, kdo vede účetnictví, čili většinou externí správce. Povinností výboru SVJ je předložit účetní závěrku shromáždění ke schválení. Účetní závěrka obsahuje rozvahu, výkaz zisku a ztráty a přílohu. Tyto části účetní závěrky mají předepsaný obsah viz vyhláška č. 504/2002 Sb. Výbor by měl vlastníky poučit, co vlastně mají schvalovat. Pokud jim to nedovedou členové výboru vysvětlit, měli by o vysvětlení požádat toho, kdo ji zpracoval. Schválením účetní závěrky přebírají vlastníci jednotek odpovědnost za správnost vedení účetnictví (do schválení má za správnost účetnictví odpovědnost výbor SVJ). Mimo jiné potvrzují i správnost výše závazků, za které ručí. Schvalování účetní závěrky má zásadní význam. Zpráva o hospodaření je elaborát, který zpracovává externí správce nebo výbor. Mezi povinnosti správce patří předložit jednou ročně shromáždění vlastníků zprávu o činnosti správce, zejména o finančním hospodaření, o stavu finančních prostředků každého vlastníka atd….. Nejde o účetní výkazy, jako v případě účetní závěrky, ale o srozumitelné vysvětlení, jak SVJ hospodařilo. Pozornost bude jistě věnovaná podrobnému vysvětlení pohledávek a závazků, ale navíc i tvorbě a čerpání tzv. „fondu oprav“.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.