Vložil ivanq, 9. Květen 2016 - 11:04

To, co píše Makahari, je pravda. V našem případě poskytovatelem služeb je SVJ, příjemcem služeb je vlastník jednotky. Veškerá oficiální jednání musí probíhat po linii Vlastník → SVJ → Správce a opačně Správce → SVJ → Vlastník. Při soudním sporu může hrát roli dokonce i to, jestli je dopis adresovaný na pana Nováka, předsedu výboru SVJ, nebo na SVJ, k rukám pana Nováka, nebo jenom na SVJ.

Jak bohatý je strom života se pokusím ukázat na několika příkladech. Dejme tomu, že se SVJ dohodlo se Správcem, že Správce bude vykonávat správu pod kontrolou SVJ kompletně a že vlastníci se mohou obracet na správce přímo (např. každou středu od 14:00 do 16:00 hodin.

1.příklad:

Pan Pečlivý podle vyúčtování za minulý rok zjistil, že za vodné – stočné platí 80 Kč/m3, zatímco vodárna účtuje pouze 60 Kč/m3. Přišel tedy do kanceláře správce a domáhal se nápravy. Svůj požadavek zdůvodňoval tím, že nebude platit víc, než kolik ukazuje jeho vodoměr v bytě a jen za cenu, kterou účtuje vodárna.

Ujala se ho správcova účetní, která má SVJ pana Pečlivého na starosti a začala mu vysvětlovat jak se věci mají podle zákona: „Podívejte se, pane Pečlivý, vy nejste ve smluvním vztahu k vodárně, ale k SVJ. Proto musíte platit za cenu, kterou stanoví SVJ a ne vodárna.“ To pana Pečlivého tak rozčílilo, že zrudnul a už s ním nebyla řeč. Bylo zřejmé, že tento problém Správce s Vlastníkem nevyřeší. Musela zasáhnout vedoucí ekonomického oddělení Správce, která panu Pečlivému sdělila, že ona zákony měnit nemůže a pokud to jemu dělá problém, aby se obrátil na svého poskytovatele služeb, tj. na SVJ.

2. příklad

Pan Pečlivý rozčílený přišel ve stejné věci do kanceláře Správce. Ujala se ho tentokrát zkušená správcova účetní a když pana Pečlivého vyslechla, řekla mu: To je známý problém, pane Pečlivý, že odečet spotřeby vody na domovním vodoměru je větší než součet náměrů na vodoměrech v bytech. To trápí skoro všechny SVJ-čka. Má to několik možných příčin a těžko se hledá viník. Můžeme nechat překontrolovat váš domovní vodoměr, ale když se ukáže že vodoměr je v pořádku, tak tu kontrolu bude muset SVJ zaplatit. Výsledek? Pana Pečlivého to příliš neuspokojilo a připravuje se, že to nanese na nejbližším zasedání společenství, aby se to řešilo. Správce informuje SVJ o problému a navrhuje řešení (např. požádat o kontrolu domovního vodoměru).

3. Příklad

Pan Pečlivý přišel do kanceláře Správce rozčílený s tím, že nesouhlasí se stejným příspěvkem do dlouhodobých záloh pro všechny vlastníky, a že by ten příspěvek -podle něho- měl být úměrný velikosti bytu. Správcova účetní panu Pečlivému vysvětlila, že je vše v pořádku, že stejný pro všechny je příspěvek připadající na m2 podlahové plochy bytu (např. 25 Kč/m2), ale konkrétní příspěvek je pro každý byt různý (např. pro byt o podlahové ploše 50 m2 je to 1250 Kč měsíčně). Pan Pečlivý odchází uspokojený a trochu zahambený, protože neumí školní matematiku.

Kdyby všechny takové problémy musely být řešeny jenom přes SVJ, tak by to bylo těžkopádné. Ale zakázané to není.

Ivanq

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.