My jsme SVJ (2012), ale popíši naše zkušenosti se změnou správce po vzniku SVJ. Skutečně se svolává shromáždění pozvánkou. Ta se zasílá vlastníkům a SBD, které je též vlastník. Na shromáždění jsou přítomni vlastníci a písemně pověřený zástupce SBD. Ten zastupuje členy družstva v domě. Mohou si udělat schůzi před začátkem a dohodnout se, jak bude jejich zástupce za ně hlasovat v jednotlivých bodech pozvánky. U nás byl zástupce SBD jeden z družstevníků v domě, který dostal písemné pověření. Pokud ho zástupce družstva nemá, nemůže zastupovat SBD, jeho hlas je neplatný. Členové družstva bývali na našich schůzích jako hosté. Pokud jste měli smlouvu se SBD, jako správcem, tak je nutné smlouvu vypovědět. Nechat si připravit veškerou dokumentaci domu, revize, PD, nechat si provést vyúčtování a převést od nich finanční prostředky, pokud jste měli společný účet. Pokud jste neměli smlouvu, tak si necháte odhlasovat, že správu si budete dělat sami, účetní bude dělat paní X, firma. Potom potřebujete od SBD získat veškeré materiály, vyúčtování, apod. To je formě protokolu o předání a převzetí. Družstvo má ale pořád vysoké % hlasů (spoluvlastnický podíl). Pokud nepřijdou všichni vlastníci, tak řadu věcí neprosadíte. Pokud družstevníci mají splacenou anuitu, tak by se snad dali přesvědčit pro osobní vlastnictví. Neříkejte nahlas, že družstevní nájemci nemají do ničeho v SVJ mluvit. Samozřejmě, že je nenecháte na schůzi rozhodovat, apod. Jsou to ale obyvatelé domu, tak je třeba s nimi vycházet, budou to za čas i členové společenství. Ještě radu. Dělejte si správu sami, nenechte ji SBD.
Poslední komentáře