Vložil Pavel, 15. Prosinec 2015 - 22:54

Petře,

účetnictví pro dům A by se mělo vést pro 5 vlastníků, kteří mají dohromady 18 jednotek. SVJ by mělo spravovat společné části domu a pozemku vztahující se k 18 jednotkám.

Z hlediska plateb je to ale jinak. BD má v domě A 14 jednotek. Na ty má uzavřeny nájemní smlouvy a tak by BD mělo vybírat nájemné a zálohy na služby od nájemníků ze 14 jednotek. To je legitimní postup, který vychází z uzavřených smluv.

Shromáždění SVJ rozhodne, jaké příspěvky či zálohy na příspěvky se budou platit. K tomu se budou platit zálohy na služby. Tyto povinnosti bude plnit 5 členů SVJ. Nesouhlasím s tím, že by na účet měli přímo posílat peníze i nájemníci 14 bytů. Ti přece s SVJ nemají žádný právní vztah. Jsou v nájmu u BD a tomu platí a od něho požadují plnění nájemních smluv.

Nedomnívám se, že tímto postupem vzniká nějaký prostor pro manipulace. Kolik si vybere BD od 14 nájemníků je jen jeho problém.

SVJ by mělo pouze sledovat, aby BD platilo včas za své nájemníky odsouhlasené částky.

Hezký den!

Pavel

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.