Nemám problém s poskytnutím naprogramovaných tabulek pro vedení účetnictví a zpracování účetní závěrky zadarmo tomu, kdo prokazatelně rozumí účetnictví a bude schopen mé postupy připomínkovat tak, aby mne to posunulo. Jinak ani náhodou.
Samozřejmě existují jiné způsoby, jak se dopočítat nákladů na vlastníky a jednotky, dokonce i při ručně vedeném účetnictví. To pochopí i ten, kdo účetnictví nerozumí.
- Vezmou se tři barevné tužky, na dokladech prokazujících náklady se barevně označí náklad 1, 2 a 3 a udělají se nějaké hromádky, obálky, šuplíky, sešitky..... a tam se to postupně skládá.
- Třeba na konci měsíce, čtvrtletí, roku – jak kdo potřebuje, se vezme kalkulačka, všechno se to spočítá a je hotovo.
Jak jednoduché. Já nemám tolik času, tak jsem si to naprogramovala. Mé vzorečky si u každé částky přečtou analytické číslice 1 až 3 a naskládají to tam pro vlastníky samy a to ihned po zaúčtování každé položky.
A vlastníci z přehledu zjistí u každého druhů příspěvku:
Jakou částkou přispěli za rok, kolik z ní bylo vyčerpáno, kolik z ní zbylo, aby mohli rozhodnout, co s tím. Navíc dostanou přehled všech nákladů podle skupin 1 až 3.
Stačí?
Poslední komentáře