divný zákon

Vložil Jan Abba (bez ověření), 6. Červen 2014 - 9:23 ::

Dobrý den,

bydlím v domě s 8 byty (vše v osobním vlastnictví)a jsme SVJ ,správu a účetnictví nám zajišťuje bývalé SBD za úhradu.

Mám dva příspěvky:

1. V případě, že se dohodneme na vymalování sklepů a chodby je možné aby 3 vlastníci z 8 měli možnost část udělat svépomocí a ostatní na objednávku? Měl by to správce umět rozpočítat a jak? Bydlím v domě který někteří z nás postavili svépomocí a jsem přesvědčen, že 3000 Kč za vymalování na příklad sušárny (4×3,5×2,5m pouze bílou barvou) bych dokázal využít jinak.

2.V případě , že bychom nevyužívali služby správce pro účetnictví, který pravděpodobně stále používá podvojné účetnictví SBD t.j.trvá na zasílání peněz na jeho účet s tím ,že následně je přeposílá na náš účet si vedli účetnictví sami jaké jsou důvody pro vedení podvojného účetnictví (krom důvodu, že to ukládá nějaký zákon) Obrátil jsem se s tímto dotazem na MF ČR a dostal jsem toto vysvětlení: Pokud v daném měsíci zasíláte 8× částku na údržbu a náklady na režii(voda ,elektro)+ proplácíte 1–2 faktury a to vše přes váš bankovní účet vaše podvojné účetnictví je vlastně jednoduché účetnictví. Zcela náhodou jsem si přečetl diskusi okolo tohoto problému s paní Klainovou a tak bych docela rád slyšel její argumenty k tomuto konkrétnímu případu

Mám dojem ,že kdyby jsme se takto chovali pravděpodobně v roce 1972 po 4 letech kdy byla kolaudace a každý jsme odpracovali přibližně 3500 hodin tak by jsme zjistili ,že jsme vlastně pracovali zbytečně. Je pravda ,že v té době úřednický servis dělalo 30% úředníků a dnes odhaduji ,že je to 60%

Děkuji

Jan Abba

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.