Zákon 101/2000 Sb. aplikovaný v SVJ

Vložil rivr, 11. Srpen 2011 - 6:43 ::

Dobrý den,

zajímalo by mne zda by někdo věděl jak je to se zpracováním osobních údajů dle zák.101/2000 v SVJ. Jde mi o to zda když se SVJ rozhodne, že některé činnosti spojené se správou domu vyhradí a deleguje je na Správce – zda musí mít souhlas každého jednoho Vlastníka k takovému to předání (např jde jak o zpracování bankovních výpisů tak o předpisy záloh a vedení ůzné evidemnce). Vím že „zveřejněním“ dle §4/j není „zveřejnění čehokoli“ se týká činnosti SVJ mezi Vlastníky navzájem
lze ale:

  • 1.na základě hlasování předat tuto pravomoc nějakému „Správci“ nebo zde musí být 100% dohoda (já sám nevím o žádném SVJ kde by to ve smlouvě měli ani o nikom že by snad o tom hlasovali – ano hlasuje se o výběru Správce za cenu XY – ale zpracování osobních údajů s tím souvisejících se má „tak nějak“ za samozřejmé)
  • 2.je smlouva se Správcem neplatná pokud takovéto zmocnění nemá (máme uvedenu jen větu: „…je povinen zachovávat mlčenlivost… a to trvá i po skončení smlouvy.“)
  • 3.nejsou např. i údaje zde v anketě porušením zákona (občas totiž jde ze záznamu identifikovat konkrétní SVJ a tím tedy odměny konkrétnímu Výboru) – zde zjevně zveřejnitel (ten kdo to do té ankety zapsal) porušil §5/2 neboť nepředpokládám, že by měl prokazatelný souhlas dle §4/n.
  • 4.získá li Vlastník informace týkající se ostatních Vlastníků
    • mohl by? jejich kontrolu svěřit 3-tím osobám (za účelem §9/h na základě plné mocí obsahující závazek dle §4/j)? Ze znění zákona mi připadá, že nikoli. Jenže pak asi obtížně zkontroluje fakta, kvůli kterým uvedené informace poteboval získat – každý není právník a účetní v jednom. Sám se domnívám, že ano.
      Je to ale opravdu právně možné (plná moc samozřejmě ale delegaci §4/j ??)
  • 5. je samotný vstup do Společenství (§9/5 ZoVB) eo ipso souhlasem ze zpracováním dle zák.101 pro SVJ vůči novému Vlastníkovi ??

Děkuji za relevantní vysvětlení a případnou opravu

rivr

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anon (bez ověření), 12. Srpen 2011 - 6:42

    Sice odpověď trochu obecnější ale neodpustím si.

    Kdyby měla všechna SVJ dodržovat do puntíku všechny zákony, vyhlášky a předpisy ČR tak prakticky žádné SVJ nebude vůbec fungovat!

    Zákony kolem zpracování osobních údajů jsou jeden příklad, „smlouva o výstavbě aneb stavíme jen se 100% souhlasů dle lake“ je další příklad, nesmyslné požadavky vyhlášky 372 a vymyslel bych další a další.

    Vím že by se to nemělo říkat nahlas – ale KDE NENÍ ŽALOBCE NENÍ SOUDCE a tedy moje rada zní – NEŘEŠTE TO! Pokud do toho nikdo nereje tak je lepší takové problémy nechat hezký spát.

    Mimochodem řešíte správce. Ale účetnictví dělá ve spoustě SVJ nějaký(á) externí účetní. Myslíte si, že takové SVJ souhlas mají?

    Předseda

    Vložil rivr, 12. Srpen 2011 - 7:19

    cit.(): „…Pokud do toho nikdo nereje tak je lepší takové problémy nechat hezký spát…“

    problém je, že u nás se do toho někdo rejpat začíná. Protože nedostal Vyúčtování přesně podle zákona – rozhodl se, že bude od teď „vysávat“ znění zákonů do dna. Zatím není ŽALOBCEM neboť nemá vědomosti – to ale nepotrvá moc dlouho. Raději bychom byli v předstihu. Sankce v zák.101 jsou tučné a stejně chytlavé jako při chybném použití kamerového systému.


    cit.(): „…Mimochodem řešíte správce. Ale účetnictví dělá…“

    Protože nevíme s čím náš pozdvihovač právního vědomí přijde – musíme se připravit a řešíme to tedy zatím jen v rovině oběcné -: Správce, externí účetní, kdokoli komu předáme část „správy domu“ a s ní nějakou část dotýkající se zák.101

    rivr

    Vložil Karla (bez ověření), 12. Srpen 2011 - 15:39

    Dobrý den rivre. Snad zákony jsou aby se dodržovali? Není to tím, že daná osoba chce hájit Svá práva ? Z vašeho sdělení je zřejmé, že není vše jak by mělo být ?

    Karla

    Vložil rivr, 13. Srpen 2011 - 0:31

    cit.(): „…Z vašeho sdělení je zřejmé, že není vše jak by mělo být …“

    Paní Karlo děkuji za odpověď,
    ale víte, Výbor nemá tým právníků ani ty manžerské platy o kterých tu občas čtu, Nevíme zda je vše v pořádku – momentálně Vlastník chce právě aby mu bylo prokázáno, že smlouva se správcem uvedné zmocnění dle zák.101 má. Smlouva se však o ničem takovém nezmiňuje.

    Je tedy několik možností – zjistit že se nás to vůbec netýká, nebo najít argument, že to být ve smlouvě nemusí, nebo najít všechny problémy a napravit je, nebo „strčit hlavu do písku“, nebo položit funkci a doufat že jsme se již nenávratně „neušpinili“.

    rivr

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".