velký rozdíl mezi účtovaným odběrem a stavem vodoměru
Je mi jasné, že mám v bytě pouze poměrový měřič vody. Jeho chyba je cca +/-2%. Ve vyúčtování mi bylo napočítáno o víc než 15% spotřeby vody,rozdíl každým rokem narůstá. Je mi také jasné , že skutečná spotřeba se může lišit. Pravděpodobně jde o různé černé odběry (bypasy, odpojování vodoměrů…) u některých rodin, svědčí o tom podezřele nízká spotřeba vody. Společenství vlastníků (kompetentní)nemá zájem problem řešit. Podle mne je při tak velké odchylce údaj poměrového vodoměru bezcenný a než se sjedná pořádek, tak odebraná voda by se měla rozúčtovat podle počtu osob v jednotlivých bytech. Je nějakým zákonem stanoven limit max. povolené chyby ? Dá se problému nějak právně bránit ?
I zde toho bylo o tom problému napsáno již dosti. Pohledejte i na internetu včetně co se týká vodoměrů samotných, tolerance … Společenství vlastníků jste i VY. I postup při nesouhlasu je znám.
Dobrý den.
Podobnou situaci jsem řešil, protože jsem se nemohl dívat na to, že platím vodu navíc, kterou jsem dle vodoměru (poměrového) nespotřeboval.
Skutečnost byla taková, že nám neustále chyběla studená voda. Součet bytových vodoměrů vůči patnímu, byl neustále nižší a to hodně!
V roce 2012 chybělo 70 m3, v roce 2013 chybělo 104 m3, v roce 2014 chybělo 199 m3, v roce 2015 chybělo 96 m3 studené vody. (jednalo se o spotřebu 22 bytových jednotek). Zařídil jsem výměnu bytových vodoměrů a to s dálkovým odečtem, která byla provedena první týden v lednu 2016. Ve vyúčtovaní za rok 2016 po výměně vodoměrů, chyběli pouze 2 m3 studené vody (rozdíl v součtu všech bytových vodoměrů vůči patnímu vodoměru).
Dle mého názoru se dá tolerovat odchylka tak 10%, když je víc, tak je něco špatně a mělo by se to řešit. Kde je problém u Vás nikdo neví. Nikde jsem se nesetkal s tím, že by bylo jasně dané, jaká je povolená odchylka. Myslíte si, že rozúčtovat spotřebu vody dle počtu osob je spravedlivejší? Každopádně bych podal reklamaci vyúčtovaní spotřeby vody.
Hezký den. BVP
Vámi popisovaný jev je téměř ve 100% SVJ. Důvodů je mnoho, dlouho se tom diskutuje a píše a stále to nikdo nedořešil. Požádejte písemně výbor, aby prověřil rozvody vody u všech bytových jednotek /pro možné černé odběry/, dále metrologickou platnost stávajícíh byt.vodoměrů, dále metrolog. platnost fakturačního vodoměru /vyžádat od dodavatele vody/. V našem domě máme dlouholetou odchylku ve výši 5–6% a dále hledáme řešení, jak to snížit. Při tom měsíčně hlásí každý vlastník stav na jeho vodoměru a člen výboru měsíčně kontroluje stav fakturačního vodoměru. Vyzkoušíme osadit byt. vodoměry nejvyšší přesnosti (snad něco seženeme).
Poslední komentáře