jaky pocet je 100% vlastniku

Vložil necham si poradit? (bez ověření), 10. Květen 2014 - 19:58 ::

Dobry den, v zakonech, ktere pojednavaji o kvorech pro prijeti usneseni na Shromazdeni vlastniku se hovori o uricte casti vlastniku.Muj dotaz smeruje jak urcit 100% vlastniku, kdyz nektere byty vlastni dva majitele? V nasem SVJ mame 12 bytovych jednotek, pricemz jednu vlastni manzele kazdy z poloviny (nejedna se o SJM) a dalsi jednotku dva ruzni vlastnici a jeden vlastnik vlastni 2 bytkve jednotky (proste temer vsechny moznosti).Je u nas tedy 100% vlastniku cislo 11, 12 ci 14? Nebo snad jiny pocet. Poradite nekdo, prosim? Zatim jsme nemuseli resit, nebot hlasovani vzdy bylo jednoznacne, nicmeme potrebujeme se pripravit na situaci az to jednou jednoznacne nebude. PS:Dekuji za akceptaci psani bez diakritiky.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil AsiTak (bez ověření), 13. Květen 2014 - 2:30

    Zní-li dotaz „Jaky počet je 100% vlastníků“ pak lze předpokládat, že:
    = se ptá na plný počet (matematicky počet množiny osob vlastníků)
    = množinu vlastníků lze definovat různě.
    Co to je vlastník – je to osoba právním vztahem vlastnictví k jednotce.
    Je to relace/vztah mezi množinou osob a množinou jednotek, přičemž platí: 

    1. jedna osoba může vlastnit více jednotek
    2. jedna jadnotka může mít více osob v roli vlastníka (spoluvlastníci) 

    Počty osob lze definovat jako počet výskytů (Novák, Novák = 2 osoby) nebo počet rozdílných výskytů (Novák, Novák = 1 osoba).
    Následující definice může dávat ve všech případech rozdílné hodnoty… 

    1. Počet vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ
    2. Počet rozdílných vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ 
    3. Počet vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ zmocněných právem hlasovat za jednotku 
    4. Počet rozdílných vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ zmocněných právem hlasovat za jednotku 

    Bod 4 dává rozdílné výsledky podle toho, který vlastník je zmocněn právem hlasovat za jednotku
    Jednotka A vlastníci Novák, Svoboda, Pekárek
    Jednotka B vlastníci Novák, Sláma, Procházka
    Příklad 1. za jednotky A a B je zmocněn hlasovat Novák 

    1. Počet vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ = 6
    2. Počet rozdílných vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ = 5 
    3. Počet vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ zmocněných právem hlasovat za jednotku = 2 
    4. Počet rozdílných vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ zmocněných právem hlasovat za jednotku = 1 

    Příklad 2. za jednotku A zmocněn hlasovat Novák a za jednotku B je zmocněn hlasovat Sláma 

    1. Počet vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ = 6
    2. Počet rozdílných vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ = 5 
    3. Počet vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ zmocněných právem hlasovat za jednotku = 2 
    4. Počet rozdílných vyskytů osob v roli vlastníků v SVJ zmocněných právem hlasovat za jednotku = 2 
    Vložil svjvmt, 12. Květen 2014 - 9:07

    Zvažte, kdyby se jako vlastník počítal na shromáždění každý, kdo je uveden u bytu v katastru, tak si někdo jako spoluvlastníka nabere kupu lidí a přehlasuje vás. Takže navenek za byt vystupuje jeden. V OZ to teď máte, že si spoluvlastníci zmocní společného zástupce (?? třetí osobu?) § 1158/2. To ovšem bylo i dříve, byt, jeden hlas.

    Vložil lake, 10. Květen 2014 - 21:55

    Pletete si různé pojmy: „vlastník jednotky“, „spoluvlastník jednotky“.

    • Pan Novák bydlí sám v garsonieře a je jeden vlastník jednotky.
    • Manželé, kteří mají byt ve společném jmění, jsou jeden vlastník jednotky.
    • Tři sourozenci, kteří zdědili byt po tetě, jsou jeden vlastník jednotky.
    • Čtyři podnikatelé, kteří se složili a zakoupili nebytový prostor, jsou jeden vlastník jednotky.
    • Pět malých černoušků jsou jeden vlastník jednotky.
    • Klapzubova jedenáctka je jeden vlastník jednotky.

    Navzájem (mezi sebou) jsou tyto osoby v postavení spoluvlastníků jednotky. Navenek je to pouze jeden vlastník jednotky a hlasuje jediným nedělitelným hlasem.

    Mimochodem, hlasy se nepočítají „na kusy“, jak se snad domníváte, nýbrž podle spoluvlastnických podílů vlastníků jednotek na společných částech domu.

    lake

    Vložil nechám si poradit (bez ověření), 11. Květen 2014 - 12:02

    Dekuji „lake“. Pomohlo mi to, byt ne zcela. Prosim, muzete mne odkazat na zdroj (abych mel k dispozici pro pripadne budouci „spory“)? A co ta situace, kdy dve ruzne jednotky vlastní jeden majitel. Jsou to dva majitele ci jeden?

    Pro osvetleni uvadim, ze v nasich stanovach, je jako jedno kvorum „nadpolovicni většina poctu vlastniku“, proto hovorim o poctech. Pohledy z podilu jsou mi jasne.

    Dekuji.

    Vložil lake, 11. Květen 2014 - 14:03

    Zdroj viz § 11 odst. 3 ZoVB.

    Pokud jedna osoba vlastní dvě jednotky, je vlastníkem jednotky A a vlastníkem jednotky B. Dotaz je poněkud zvláštní: jako byste se ptal, jak to je když jeden majitel vlastní dva různé pozemky, nebo dva automobily. Je přece nesmyslné ptát se, zda jsou to dva majitelé či jeden. Je to jedna osoba, ale je vlastníkem automobilu A a je vlastníkem automobilu B. Co na tom chcete zkoumat?

    lake

    Vložil P_V (bez ověření), 10. Květen 2014 - 20:07

    100% vlastníků jsou všichni vlastníci.

    Vložil necham si poradit (bez ověření), 10. Květen 2014 - 20:44

    Ano to je pravda a vim (jak jsem uvadel v dotaze) :-) Nicmene pokud pri hlasovani budou pro napr.sest vlastniku, je to 50% (6/12) ci jen 43% (6/14). Pri potrebe 50% kvora je to dost vyrazny rozdil…

    Vložil P_V (bez ověření), 10. Květen 2014 - 21:56

    U podílového vlastnictví jednotky je za jednotku potřebný souhlas od všech jejích vlastníků, jinak všechny hlasy za tuto jednotku nejsou považovány za souhlas. A hlasy se sčítají s váhou odpovídající vlastnickému podílu na domě, to není jen trivální zlomek.

    Vložil lake, 10. Květen 2014 - 22:33

    Pan P_V se mýlí ve svých tvrzeních.

    Není potřebný souhlas „od všech jejích vlastníků“, neboť jednotka má navenek pouze jediného vlastníka. Už jsem to zde vysvětlil.

    89/2012 Sb. § 1116
    Vzhledem k věci jako celku, se spoluvlastníci považují za jedinou osobu a nakládají s věcí jako jediná osoba.

    Souhlas všech spoluvlastníků jednotky by byl nutný pouze při závažném zásahu do samé podstaty vlastnictví: zcizení věci, zatížení zástavním právem, zřízení věcného břemene, zničení věci.

    Neexistují také žádné „všechny hlasy za tuto jednotku“, protože vlastník jednotky má pouze jeden nedělitelný hlas. Je povinností spoluvlastníků jednotky zmocnit jednu osobu, která bude vykonávat jejich práva vůči SVJ. Hlasovat bude vždy tato jedna osoba, a to vahou hlasu celé jednotky.

    Vložil Ladis, 11. Květen 2014 - 7:13

    Příklad: Náš dům, jednotky byty, jednotka společná garáž = 29 spoluvlastníků. Nikdy nebudeme schopni získat PM za všechny spoluvlastníky a hlasovat jedním hlasem, někteří vlastníci jsou mimo republiku. Bylo by to vcelku jedno, ale tato jednotka disponuje 30% což znamená, že Shromáždění nikdy nebude schopno se usnášet. Možností je se vykašlat na zákon a hlasovat jako dosud, spoluvlastník jedno procento. Nescházíme se aby jsme se soudili, ale proto, aby jsme se domluvili na dalším.

    Vložil P_V (bez ověření), 10. Květen 2014 - 23:43

    A co se stane, když si toho zmocněnce nevyberou. Tak předpokládám, že neexistenci zmocněnce lze nahradit jejich jednomyslným souhlasem při hlasování.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".