Pane PavleG. Udělal jsem další sešit s příkladem většího překročení limitu, kde je zřetelně patrné, že způsob, který doporučuji, dělí náklady objektivněji než program Přepočet. Doplnil jsem graf, ve kterém jsou průměry na plochy řazeny podle velikosti. Tam je nejlépe vidět rozdíl výsledků přepočtu. Vložil jsem jej do stejné složky jako první příklad a nazval „Příklad k Přepočtu doplněný“. Přidal jsem ještě skutečné hodnoty domu s 96 byty včetně grafického vyjádření hodnot také v řazení podle velkosti.
Navíc jsem se rozhodl, že ukážu jeden ze způsobů snadného řešení přepočtu dílků při překročení limitů. Může případnému zájemci posloužit jako námět k vlastnímu řešení kontroly výsledků rozdělení, případně pouze poznání podstaty řešení přepočtu, odpovídajícího vyhlášce. V příkladu jsem použil skutečná data domu s 96 byty. Výhodu mého řešení vidím také v tom, že je řešen v sešitě Excelu, který je využívám mnoha lidmi nejen v zaměstnání, ale i doma. Více poznámek uvedu přímo do sešitu. Některé zájemce může od využití „Přepočtu“ zbytečně odradit rozdíl mezi vznikem tabulky údajů a pohybem po ní oproti Excelu. Sešit jsem nazval „Příklad přepočtu_iterací“. Zatímco ve svém prvním příkladu jsem uměle navýšil jednu položku, jsou údaje v mém programu skutečné.
Při popisu řešení v sešitu se omezuji pouze na základní informace, protože nečekám zájem a byla by ztráta času více se rozepisovat. Pokud budou další dotazy, mohu samozřejmě informace doplnit. Zmíním se ještě, že totožné řešení mám také bez použití iterací, ale domnívám se, že je méně přehledné.
Ještě poznámku k úplnosti programu. Já počítám současně také „sankci“ ve výši 130% průměru na jednotku plochy v případě, že je součet dílků za byt nulový (dohoda pro označení znepřístupněného bytu). Je jistě vhodné takový výpočet zařadit. Poznamenám ještě, že bych doporučoval zařadit do výstupu Přepočtu všechny údaje, které jsou nutné pro výpočet, případně jeho kontrolu. Jsou to: označení bytu, plocha bytu, skupina znevýhodnění, náměr, dílky, přepočtené dílky a náklady na základní a spotřební složku. Vše společně na jednom dokladu. Samozřejmě s určením pouze pro výbor nebo kontrolní komisi, případně žádost vlastníka.
Opakuji odkaz na soubory: http://cid-57ae87edc9dfe38f.office.live.com/…aspx/.Public
FrantaF
Poslední komentáře