Vložil lake, 21. Červenec 2015 - 13:17

Pane Pavle,děkuji za studijní materiál. Co k tomu říci? Jde opět o další z naprosto amatérských a fyzikálně nesmyslných návrhů z ministerstva.

Základní chyba je v rozdělení základní a spotřební složky. Ústředně vytápěné bytové domy se stavějí v ČR již 70 let. Dávno je známo, že po vypnutí radiátorů v kterémkoliv jednotlivém bytě dojde ke snížení vnitřní teploty na hodnotu kolem 16°C až 17°C. Takže při známém gradientu (6% na 1°C) vychází hodnota základní složky minimálně 65 až 70 procent.

Ministerští ouředníci ukazují, že matematice vůbec nerozumějí: Jaký smysl má stanovit ve vyhlášce základní složku nereálně nízkou (30 až 50%), když jakýmisi dodatečnými korekcemi se každému navýší platba na 80% průměru domu? Základní složka měla tedy být rovnou 80% a vyšlo by to téměř nastejno.

Toto pochopí i žák základní školy. Ale vykládat to ministerským hlupákům asi nemá cenu …
------------------------------------------------------------------

Vyhláška opět neobsahuje to, co předvídal energetický zákon a co dnes předvídá zákon č. 67/2013 Sb: pravidla rozúčtování nákladů na vytápění. Takže připravovaná vyhláška NENÍ onou vyhláškou, na kterou se odkazuje zákon.

Nemůže tedy být použita k rozúčtování nákladů na vytápění. Chybí v ní totiž to nejdůležitější – jednoznačný algoritmus, tedy srozumitelná a určitá pravidla, podle kterých by bylo možno provést rozúčtování i v případě, kdy nedojde k dohodě všech vlastníků jednotek či nájemců v domě.

Stejný nedostatek – neurčitost a nesrozumitelnost – má vyhláška č. 372/2001 Sb. od samého počátku, takže stav trvá již 14 let.
------------------------------------------------------------------

Další podstatná chyba:

K rozúčtování nákladů nemají být použity náklady příslušející zúčtovacímu období ve věcné a časové souvislosti, nýbrž „náklady skutečně vynaložené v příslušném zúčtovacím období na pořízení služeb“. To je nesmysl, protože náklady z konce roku jsou často uhrazeny teprve v následujícím zúčtovacím období. Totéž platí při úhradě pomocí záloh + konečného vyúčtování, které ovšem SVJ obdrží teprve po ukončení zúčtovacího období.

Právě z tohoto důvodu je vyúčtování služeb ze zákona odloženo o celé 4 měsíce, aby se do nákladů daly zahrnout i ty, ktré se týkají ukončeného zúčtovacího období, ale s dodavatelem služeb se z různých důvodů platebně a účetně vypořádají teprve po jeho ukončení.

Další věc, kterou ministeští tupohlavci nepochopili. Ostatní chyby nebudu zde popisovat. Opět další paskvil.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.