Podle osob v bytech v našem SVJ rozúčtovávám kategorie služeb jako jsou odvoz komunálního odpadu, úklid domu a spotřebu režijní elektřiny. Vlastníci bytů jsou povinni nahlásit počet osob v bytech (i svých nájemníků). A také to dělají. Na základě těchto údajů sestavuji tabulku odbydlených člověko-měsíců v bytech a v poměru těchto člověko-měsíců k celkovému součtu osob stanovím podíl pro rozpočet faktur za tyto 3 kategorie služeb. Rozlišovací jednotkou je měsíc. Kdo bydlel v bytě méně něž měsíc se nepočítá, kdo tam byl měsíc a třeba jen jeden den, už v daném měsíci započítán je. Údaje za celý rok si aktualizuji při odečtech vodoměrů, které ročně provádím a jednotlivé byty v SVJ osobně navštívím. Víc je neobtěžuji. Ve stanovách je také zakotvena povinnost vlastníků sdělovat výboru SVJ údaje rozhodné pro výpočet záloh a pro roční zúčtování služeb. Co se týče smlouvy o odvozu odpadu, je uzavřena mezi magistrátem Prahy a naším SVJ. Proto faktura dochází celková na SVJ (přicházejí ročně 2) a rozúčtování je moje práce. Počet osob si hlídám, aby se platilo spravedlivě (mám na mysli přírůstky v rodinách atd.) Takže nevím proč si s tím nevíte rady a stále něco zpochybňujete. Řiďte se selským rozumem a nedělejte z toho horor. V bytových družstvech to funguje stejně a jsou s tím zkušenosti několika desítek let.
Poslední komentáře