Zpráva o hospodaření.

Vložil Kladiva Miloň, 27. Březen 2011 - 21:08 ::

Už tři roky jsem neviděl zprávy o hospodaření.Asi ani neexistují,vžy to jen nějak odkecají,ale kolik a za co vydali peníze se není možné dozvědět.Na posledním shromáždění nám oznámili že se budou opravovat balkony.Ačkoliv balkony jsou přístupné pouze z bytu vlastníka a jsou zapsány taktéž v prohlášení a nevlastní je všichni vlastníci, chtějí hradit jejich opravu ze společného fondu oprav.Na moji námitku že společný fond je určen k jiným účelům, poradil přítomný ředitel SBD /náš správce/aby si nechali vypracovat posudek že balkony jsou v havarijním stavu./taky panu předsedovi našel ihned odborníka/.Ja mám svůj balkon ve velmi dobrém stavu ale nevím jak proti takové aroganci postupovat.Na soudy nemám peníze ani nervy. Poradíte mi někdo?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel, 27. Březen 2011 - 22:40

    Pane Kladiva,

    osobně bych se po zprávě o hospodaření nepídil. Neznám předpis, který by stanovoval, co má zpráva o hospodaření obsahovat a tak to formálně může být nějaká půlstránka bez relevantních informací. :-))

    Zajímal bych se o účetnictví. To se vést musí (i když se tu občas někdo ozve, že neví proč) a je stanoveno, co musí obsahovat. Můžete se tak o SVJ dozvědět např.:

    • kolik má peněz na účtu a v pokladně
    • kolik má pohledávek a jak starých. Pak se můžete ptát, co dělá výbor pro jejich vymáhání
    • kolik má závazků a zda nejsou po splatnosti, vzhledem k tomu, že za závazky SVJ ručíte je to velmi dobré vědět
    • a samozřejmě za co byly vydány i Vaše peníze. V účetnictví existují samostatné účty na kterých se dozvíte celkovou částku podle jednotlivých druhů nákladů a k těmto účtům není problém vyjet jednotlivé položky.

    Nahlédněte do stanov, zda shromáždění má schvalovat účetní závěrku a požadujte plnění (nebo doplnění) stanov.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Marcel Goliaš, 1. Duben 2011 - 12:06

    Dobrý den,

    souhlasím s panem Pavlem. Pouze bych doplnil, že „zpráva o hospodaření“ by podle mého názoru mohla být jakýmsi srozumitelným vysvětlením účetní závěrky vlastníkům/laikům).

    Obvykle se totiž účetní závěrka na shromáždění „vysvětluje“ pouze ústně (pokud vůbec), takže si myslím, že je celkem vhodné to hodit na papír, aby si každý vlastník mohl ze shromáždění odnést alespoň stručný přehled těch nějdůležitějších informací o hospodaření společenství. V ideálním případě je možné to vlastníkům rozeslat ještě před shromážděním, aby se pak mohli na shromáždění případně ptát na to, co je zajímá nebo čemu nerozumí.

    Určitě by měla ta zpráva o hospodaření obsahovat přehled výdajů/nákladů (jak už uvedl pan Pavel) – tj. za co všechno vydávalo společenství peníze (kolik nás stálo teplo, voda, účetní, výbor atd.).

    Myslím si, že to lze pak celkem dobře použít i při schvalování rozpočtu na další rok.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".