zálohy na správu
Opakovaně se zde doporučuje reklamovat a posléze nehradit zálohy na správu, pokud neexistuje přesný dlouhodobý plán oprav a údržby domu a finanční plán SVJ, protože pak SVJ neprokáže, že zálohy splňují podmínku ZoVB(§15,ods.2) Nikde jsem ale nenašel zákon, vyhlášku či předpis, který by výboru (SVJ) ukládal tuto povinnost, a hlavně její formu. Vágnímu požadavku, obsaženému v §15.ods.2, lze dostát i jednoduchým : „tak letos opravíme střechu, už je stará, bude to stát cca 2 mil., příští rok fasádu, už padá, stát to bude další 2 mil.“, z toho přibližně vyplývá, že „zálohy na správu budeme platit 5tis., abychom na to všechno ušetřili ". I takhle předložené, a vzápětí odhlasované záměry lze výborem označit za dlouhodobý plán, za "konkrétní náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech“. Je někde předepsáno, jak přesně má dlouhodobý plán oprav vypadat? Lze za dlouhodobý plán považovat např. i zprávu správní firmy o stavu domu?
Ona doporučení zde dává pár teoretiků, jejichž rada v tomto smyslu by mohla mít katastrofální důsledky pro většinu SVJ v ČR, kdyby se toho každý vlastník držel. Nicméně souhlasím, že nějaký plán by existoval měl. Oficiální nařízení, vyhláška nebo snad dokonce zákon ale neexistuje nebo jsem to prostě taky nenašel. Podle mě zde můžeme diskutovat o podobě toho plánu, nikdo ale nemůže říct, že tam musí být to nebo tamto a že to musí být napsáno takhle a ne jinak.
Příklad dle mé představy: Výtah již dosluhuje, servisní firma se vyjádří, že v horizontu zhruba 5 let bude potřeba nový, pak by se během těch 5 let mělo našetřit na nový výtah. Stručný odstavec ve Zprávě o hospodaření by na to měl stačit.
Pane petrsv, mám poznámku k Vašemu příkladu s výtahem.
Z Vámi popsané situace vůbec neplyne automaticky, že by se „během těch 5 let mělo našetřit na nový výtah“. Modernizace stojí milion, při osmi vlastnících na pět let to je měsíčně zvýšení o 2083 Kč navíc k tomu, co již platí SVJ na správu a opravy.
Modernizaci výtahu lze přece financovat z úvěru, který se začne splácet teprve po provedení opravy a lze pak splátky pohodlně rozložit do mnohem delšího časového období. Obě možnosti řešení cashflow (zdroj z našetřených prostředků nebo z úvěru) jsou rovnocenné. Lze obojí kombinovat. Logické je předpokládat, že kdo bude jezdit – ten ať platí (dodatečně).
Jak prokážete, že křečkování předem právě ve výši 2083 Kč měsíčně je NUTNÉ? Nijak, že ano. Jak chcete ze všech vlastníků jednotek vymlátit ty dva tisíce navíc, které budou v každém rodinném rozpočtu chybět? Jste si na obnovu výtahu vzpomněli ve výboru trochu pozdě, ne? Chtělo by to trochu myslet dopředu, pane, a plánovat cashflow.
Proto nový Občanský zákoník rozumně opustil povinnost hradit zálohy na správu, nýbrž ukládá pouze povinnost hradit příspěvky na správu.
lake
Ne, z mnou popsané situace plyne, že v horizontu zhruba 5 let prostě bude potřeba nový výtah. Nikdo není takový věštec, aby řekl, že to bude přesně za 4 roky a 6 měsíců nebo 5 let a 2 měsíce. Stejně tak nelze naplánovat, že to bude stát přesně milion a ne o korunu víc. A o to přece ani nejde. Tady jde o to, aby do těch 5 let bylo na nový výtah našetřeno přibližné (!) množství peněz. Jasně, úvěrem lze řešit vždy všechno, ovšem čistě z principu upřednostním vždy vlastní zdroj peněz, které už mám (ano, vím, toto je má osobní věc, píšu to jen na vysvětlenou). Za rovnocenné se zdrojem z úvěru toto nepovažuju.
O tom křečkování jsem to nepochopil. Vlastníkům se zvýší částka tak jako tak – buď předem nebo potom. Když si odsouhlasí, že se investovat nebude, tak se investovat nebude a nikomu se nic nezvýší. Nevidím v tom problém. Jinak vycházím ze situace, kdy výtah (nebo cokoliv jiného) je majetek všech a všichni přispívají na jeho provoz dle spoluvlastnických podílů (ano, vím, že to může být jinde jinak).
Není pravda, že peníze se navýší tak jak tak. My jsme si vzali na výtah půjčku půl napůl a nic se nenavyšovalo. Chce to jenom špetku uvažovat.
Pane Petře, co upřednostňujete Vy „z principu“ je celkem bezvýznamné. Financování SVJ budou schvalovat vlastníci jednotek. Měli jste si tedy vzpomenout na šetření mnohem, mnohem dříve a měsíční částky na výtah mohly být podstatně nižší.
Pokud byste měli řádně vedené každoroční Rerserve Studies, už před dvaceti lety jste mohli mít jasno ohledně toho, že výtah jednou doslouží a že bude nutno mít finance k jeho opravě/modernizaci. Je to jen o plánování.
Jsem rád, že jsme oba nakonec dospěli k závěru, že nějaká rozumná forma plánování v SVJ je potřebná. Ve vašem příspěvku http://www.portalsvj.cz/…-na-spravu-0#… jste popsal tvorbu Reserve Study docela přiléhavě. Netuším, proč jste naprosto totéž v mém příspěvku označil o něco dříve slovem „katastrofa“.
Nesdílím Váš názor, že vlastníci se nemají starat a věci je třeba řešit až když je pozdě a finanční problémy jsou neřešitelné.
Pokud výbor patří k těm, kdo ze zásady nesestavují Reserve Study a neplánují cashflow, pak jde o zavírání kostlivců ve skříni. Pak ovšem dostáváte nedostatečným plánováním vlastníky do neřešitelných finančních situací: Baf! Kostlivec je tu! Hned začni platit 2000 měsíčně navíc, jinak ti za 5 let nepojede výtah!
lake
Mnohem dříve…no, ono to zas tak moc dopředu nejde, žádný odborník vám neřekne, jestli něco vydrží ještě 15 nebo 20 let. Ten příklad s výtah jsem dal na 5 let, ale byl to jen hypotetický příklad, nejde o reálnou situaci. Kostlivcům se chci vyvarovat, proto považuji za rozumné spořit hned a nečekat, až to bude nutné. Ale částky na takové spoření nikdy nebudou přesné – vždy se bude jednat o přibližný odhad času i peněz, o to jde.
S tou katastrofou jste to pochopil jinak. Tím nazývám rady, které nabádají vlastníky, aby neplatili, reklamovali a dávali k soudu SVJ. To je prostě krajní řešení a mělo by se používat jen tam, kde jsou dlouhodobé problémy.
Nikde jsem nepsal, že se vlastníci nemají starat. Psal jsem, že jsou rádi, že se někdo (Výbor) stará. Přiznejme si, že ve většině SVJ to tak prostě je – zvolí se pár jednotlivců do Výboru a dokud ostatním „nepadá omítka na hlavu“, tak se o nic nezajímají. Ale to už je jiná kapitola.
My tedy používáme obyčený selský rozum. Nesestavujeme Reserve Study, ani neplánujeme cashflow. Nejsme sice „in“, ale náš selský rozum skutečně fuguje.
Já se naopak domnívám, že katastrofální důsledky pro mou peněženku může mít rozhodování neználků ve výboru o věcech, kterým nerozumějí. Každý podnikatel vám řekne, že musíte mít plán cashflow se započtením údržby a obnovy nemovitého majetku.
Námitky o tom, že nic není jisté a vše je zahaleno v mlze neznámé budoucnosti (Krupp) nemají opodstatnění: Reserve Study se samozřejmě aktualizuje (v Kalifornii povinně každý druhý rok + odsouhlasení shromážděním). Nevidím nic "katastrofálního" na používání běžných postupů plánování příjmů a výdajů v SVJ.
Milí vlastníci jednotek, je na vás, zda se jako oslíci necháte obírat o peníze bez důvodu. To za vás nevyřeší ani Kalifornský Nejvyšší soud, ani pánbůh. To si vyřešte sami. To, co píšu je ve většině SVJ skutečně pouhá teorie. Ale to je spíše smutné. Není mou vinou, že oslům v tolika stádech tento stav nevadí.
Je to společenství, kdo je povinen tvrdit a prokazovat, že jako vlastník budu povinen v následujících letech platit konkrétní zálohy na správu domu. Pouhé rozhodnutí shromáždění ani přesvědčení výboru k tomu nepostačuje.
Je to společenství, kdo je povinno na mou žádost předložit mi všechny podklady, na jejichž základě byla vypracována Reserve Study (po česku zvaná dlouhodobý plán údržby a oprav). Já pak uvážím, zda podklady jsou dostatečně průkazné.
Nelze-li doložit důvod hrazení záloh, ani odůvodnit jejich výši, rozhodnutí je absolutně neplatné pro rozpor se zákonem. Vlastník jednotky se z opatrnosti může obrátit na soud a žádat, aby konstatoval, že neplatné usnesení nemá právní účinky.
lake
Víte, já uznávám, že máte v něčem pravdu. Ale pořád mám pocit, že jsou to jen teorie, které mají do praxe ještě hodně daleko. Vlastník by si měl uvědomit, že SVJ není cizí firma, ale jsem to částečně i já. A podle toho jednat, tzn. nepřestávat hned platit a vyhrožovat soudem.
Vlastníci vě většině SVJ nejsou oslíci, ale lidi, kteří jsou rádi, že se v onom „stádu“ našel někdo, kdo se o společný majetek stará. A nemají primární touhu mu to nějak stěžovat. Jakmile nastanou problémy a tyto trvají delší dobu, mohou nastoupit opatření, která popisujete, ale jde o řešení v krajní nouzi, kdy už není jiná možnost.
Jasně, nějaký plán by měl být, to taky píšu. A podle toho plánu by měly být nastaveny výše částek. Jestliže je dům už starší, bude oprav více, budou i částky vyšší. Jde jen o to, aby se to všechno sepsalo, příp. se pozval odborník k vyjádření, atp. Výbor pak nemá problém odpovědět vlastníkovi na dotaz, proč platí tolik a ne jinak.
Za dlouhodobý plán NELZE označit pouhou zprávu správní firmy o stavu domu. Zpráva o stavu domu je – jak jistě tušíte – zprávou o stavu domu. Takže se v ní nejspíše dočtu o zbytkové životnosti jednotlivých částí a technických zařízení v domě. To ovšm nic neříká o financích.
Reserve Study je něco jiného: je to řádný finanční plán údržby a oprav domu (v Kalifornii na 30 let dopředu), včetně dlouhodobého plánování finančních zdrojů na tyto činnosti. V Reserve Study výbor uvádí:
- jaké částky budou akumulovány na účtě společenství a z jakých zdrojů,
- jaké výdaje na údržbu a opravy jsou v plánu,
- jaké částky záloh a jednorázových příspěvků od vlastníků jednotek budou požadovány ve kterém konkrétním roce,
- jak budou překlenuta období finanční nedostatečnosti SVJ (např. plán úvěrů a režim jejich splácení).
Co je požadováno podle § 15 odst. 2 ZoVB lze odvodit pouze z tohoto ustanovení. Zní takto: „Výši záloh si určí vlastníci jednotek usnesením shromáždění dopředu tak,aby byly kryty předpokládané náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech.“
- Zákonodárce v § 15 odst. 2 nenapsal „… aby byly kryty náklady které určí shromáždění hlasováním“.
- Zákonodárce nenapsal ani „… aby byly kryty náklady které určí výbor“.
- Zákonodárce naopak stanovil OBJEKTIVNÍ kriterium: „… aby byly kryty náklady, které bude nutné vynaložit v následujících měsících i v dalších letech“. Teprve takto určené náklady schvaluje shromáždění a oznamuje výbor.
Z uvedeného je zřejmé, že výše budoucích nákladů a jejich struktura není věcí volné úvahy ani prostého hlasování, ale musí být objektivně stanovena s přihlédnutím ke stavu domu a zbytkové životnosti jeho částí. To jsou záležitosti, které lze zjistit a přezkoumat (např. pomocí odborníka – soudního znalce v oboru opravy a údržba nemovitostí). Přezkoumat je může i soud.
Není-li plán záloh podložen pomocí Reserve Study, jde o rozhodnutí nepřezkoumatelné, které je výrazem libovůle výboru nebo shromáždění. Takové usnesení lze napadnout soudně podle § 11 odst. 3 ZoVB s námitkou, že není dostatečně prokázána nutnost odhlasovaných částek, což výslovně vyžaduje zákon. Každý soud by měl bez dalšího rozboru takové usnesení zrušit pro nepřezkoumatelnost.
Jednotlivý vlastník jednotky může namítat jak výše částek, tak i jejich časové rozložení. Jako při každé reklamaci nese náklady s tím spojené, které při úspěšné reklamaci může vymáhat na SVJ.
lake
„…Každý soud by měl bez dalšího rozboru takové usnesení zrušit pro nepřezkoumatelnost…“
- a který takový soud znáte? (logicky samozřejmě prostřednictvím judikátu nebo alespoň rozhodnutí)
„…prokážete, že křečkování předem právě ve výši 2083 Kč měsíčně je NUTNÉ? Nijak, že ano. Jak chcete ze všech vlastníků jednotek vymlátit…“
- proč by měl někdo z někoho něco vymlacovat? Pokud se provede odhlasování (>50%) nějaké investice jako „budoucí náklad na správu“ pak nevím proč by v hlasovacím systému bylo nutné prokazovat „NUTNOST“. Podle mne o tom to tedy není.
„…Je to společenství, kdo je povinen tvrdit a prokazovat, že jako vlastník budu povinen v následujících letech platit konkrétní zálohy na správu domu…“
- fakt? Takže pokud Shromáždění odhlasuje 60% nějaké „budoucí náklady na správu“ které nebudou z pohledeu těch 40% „přehlasovaných“ nutné, ale pouze „křečkováním“ – tak z Vašich slov plyne, že se musí člen z těch 40% obrátit na soud dle §11/3. Zde neplatí cit.: „Affirmanti incumbit probatio – „kdo tvrdí, dokazuje““ ? tj. že žalující strana prokazuje Vámi zmíněnou NENUTNOST?
- a co jako jednotlivec nebo přehlasovaný člen společenství uděláte když „…to společenství, co je povinno na Vaši žádost předložit…“ Vám NIC nepředloží, se s Vámi nebaví – půjdete a „opatrně“ se obrátíte na soud?
- a co jako jednotlivec uděláte poté co se probudíte ze zimního spánku (např. usnesení o částce dle §15/2 již bylo rozhodnuto před dobou do které by to šlo napadat Vámi uvedeným soudním nápadem)?
Bohužel obávám se, že uvedené jsou čistě „akademické“ rady.
Neználek
NeznáIek: „… nevím proč by v hlasovacím systému bylo nutné
prokazovat „NUTNOST““
Nevíte? Smůla, podruhé totéž vysvětlovat nebudu.
NeznáIek: "… tak z Vašich slov plyne, že se musí člen z těch
40% obrátit na soud dle §11/3. "
To je nějaká Vaše posedlost soudem. Může, avšak nemusí se obrátit
na soud.
NeznáIek: „… že žalující strana prokazuje Vámi zmíněnou
NENUTNOST?“
Vlastník jednotky se nemusí stát žalobcem. A nemusí nikomu prokazovat
vůbec nic. Občanský zákoník, §495: „Věřitel je (…) povinen
prokázat důvod závazku“. Povinnost prokazovat má tedy SVJ, nikoliv
vlastník jednotky. Obdobně je tomu u záloh: příjemce zálohy je povinen
tvrdit a prokazovat na jaký účel byla záloha předepsána, zda je ve
správné výši a zda splňuje podmínky stanovené zákonem.
NeznáIek: „… a co jako jednotlivec nebo přehlasovaný člen
společenství uděláte když společenství, co je povinno na Vaši žádost
předložit…“ Vám NIC nepředloží“
To už jsem na tomto portálu vysvětloval minimálně desetkrát. Pokud
společenství nesplnilo svou prokazovací povinnost, zachovám se prostě podle
toho. Pokud jsem si jist, nic nehradím, protože jde o požadavek absolutně
neplatný pro rozpor se zákonem. Pokud si jist nejsem, zvolím ukládání
svých záloh do úschovy do doby, než SVJ prokáže svůj
zákonný nárok.
lake
„…Nevíte? Smůla, podruhé totéž vysvětlovat nebudu…“
- Klid. Není třeba být agresivní. Nemusíte se cítit ohrožen – já Vaše příspěvky mazat nemohu.
- postačí tedy vědět, že „by bylo dobré, kdyby byla NUTNOST prokázána“ a též byla potřebná, ale pojem „křečkování“ v zákoně není, stejně jako tam není „Reserve Study“ a není tam ani „dlouhodobý plán údržby a oprav“ – i když souhlasím, že by byla „nice to have“
„To je nějaká Vaše posedlost soudem“
- nesmysl. Prostě jenom zde čtu cit. (Lake): „…Nesouhlasící menšina je povinna se přizpůsobit, nebo se může obrátit na soud podle § 11 odst. 3 ZoVB…“. Ale to jistě dokážete vysvětlit.
Neználek
Pane NeznáIku, jestliže jste se zeptal na záležitost, kterou jsem v této diskusi podrobně probral dne 17. října 2012 – 7:31, pak nejspíše platí, že nejste seznámen s dosavadním průběhem diskuse. V tom případě moje strohá (nikoliv agresivní) odpověď byla zcela na místě. Diskutující, který vstupuje do probíhající diskuse a táže se na to, co už bylo řečeno, pouze plýtvá časem všech ostatních.
Není zcela přiléhavé tvrzení, že „… by bylo dobré, kdyby byla NUTNOST prokázána“. Naopak platí, že je NEZBYTNÉ, aby byla nutnost prokázána. Ta je přece zákonnou podmínkou pro stanovení a vymáhání záloh podle § 15 odst. 2 ZoVB. Pokud tato základní podmínka není splněna, nárok na úhradu záloh SVJ vůbec nevznikne.
Netvrdil jsem nikdy, že pojmy „Reserve Study“ či „křečkování“ jsou uvedeny v českém zákonu č. 72/1994 Sb. Popsal jsem prostě jeden z možných a ve světě vyzkoušených způsobů, jak SVJ může dostát své zákonné povinnosti a prokázat, že zálohy podle § 15 odst. 2 ZoVB jsou nutné. Pokud jste schopen prokázat to nějak jinak než dlouhodobým plánem údržby a oprav – prosím, proč ne.
K Vaší poslední připomínce: nevím bohužel co chcete vysvětlit a nevím, proč se nad mým výrokem pozastavujete. Až to sdělíte, můžeme se bavit dál. Zřejmě si pletete zálohy na správu podle § 15 odst. 2 ZoVB s příspěvky na správu podle odst. 1 téhož ustanovení.
lake
Podle mého názoru tazatel přesně vystihl podstatu plánování požadovanou ZoVB: tak letos opravíme střechu, už je stará, bude to stát cca 2 mil., příští rok fasádu, už padá, stát to bude další 2 mil.“, z toho přibližně vyplývá, že „zálohy na správu budeme platit 5tis., abychom na to všechno ušetřili ". Zákon však uvádí další dva požadavky.
- určit výši částek usnesením shromáždění
- stanovit termíny splatnosti
přeji hezký den
Jirka
Milý pane Kruppe,
Vaše fantazie o nákladnosti Reserve Study, stejně jako pitomé úvahy jak dohazuji kšefty jakési neexistující lobby, by si snad zasloužily vytesat na pomník hlouposti.
Reserve Study není nic jiného než dlouhodobý plán oprav domu, včetně finanční rozvahy cashflow. Nikdy a nikde jsem neneapsal, že je potřebná "drahá a zbytečná" Reserve Study. Tyto nesmysly zde píšete pane Kruppe pouze Vy sám, a vzápětí jste se do Vašich vlastních slov navezl, jako bych je napsal já.
Vaše tvrzení, že za 30 let budou jiní vlastníci a budou mít " názory na vybavení domu naprosto odlišné" je pitomost, pane. To jako nebudou už potřebovat žádný výtah a budou do bytů létat? Žádnou střechu? Žádné radiátory? Žádné rozvody vody? Obejdou se bez oken?
Když budou naši potomci chtít něco extra, třebas plazmovou blikající a nafukovací fasádu, ať si ji pořídí za 30 let z úvěru, který budou splácet pouze ti, kdo budou v domě v té době bydlet. Napsal jsem jinde jasně, že předmětem Reserve Study jsou pouze existující části domu s životností 30 a méně let. Kdo nechce, ten nepochopí, že ano.
Opakuji, že Reserve Study se aktualizuje pravidelně. Kdo nechce pochopit dlouhodobé plánování, ten je nepochopí.
lake
Pane lake, neslyšel jsem, že by Reserve Study někdo měl, takže je
těžko odhadovat, kolik by stála. Pokud by se měla zpracovat skutečně
odborně, tak by bylo potřeba podrobně a detailně prozkoumat stav domu a na
základě této studie zpracovat finanční plán. To rozhodně není
záležitost levná. Uváděl jste potřebu soudního znalce. Ptal jsem se kolik
by to podle Vás stálo, bohužel odpověď nepřišla. Takže si nehrajme na
anglické názvy. Jsem přesvědčen, že trochu zkušený výbor potřeby
dokáže odhadnout taky. Případně si může přizvat zkušeného stavaře,
který se ve skoro každém domě najde. Děláme to 10 let a myslím, že
dobře. Vždycky jste argumentoval paragrafy, což oceňuji. V tomto případě
však používáte pouze proklamace a temíny jako ovce a podobně.
Zákon pouze požaduje odhlasování plánu. To řada plánů, které výbory
předkládají k odsouhlasení splňuje. Schůze bývá jednou za rok a tak se
plán ročně upřesňuje. Mám na mysli skutečně řádně fungující SVJ,
kde to takto funguje.
Zkuste neplatit a takto odsouhlasený plán splňující požadavky §15, odst
2, ZoVB napadnout. Kdybyse měl nějaký judikát, určitě byste s ním
přišel.
Většina se zde snaží radit, to znamená, že sdělí svůj názor a ostatní
ať si vyberou. Jen Vy a ještě někteří nemnozí stále polemizujete. Tak
tedy výjimečne zahájím polemiku.
Je to společenství, kdo je povinen tvrdit a prokazovat, že jako vlastník
budu povinen v následujících letech platit konkrétní zálohy na správu
domu. Pouhé rozhodnutí shromáždění ani přesvědčení výboru k tomu
nepostačuje. Uveďte paragraf, kde je to takto uvedeno.
Je to společenství, kdo je povinno na mou žádost předložit mi všechny
podklady, na jejichž základě byla vypracována Reserve Study (po česku
zvaná dlouhodobý plán údržby a oprav). Já pak uvážím, zda podklady jsou
dostatečně průkazné.Společenství Vám předloží odborný odhad.
Nikde není řečeno, jak musí být zpracován. Na vás pak je jej
zpochybnit
Nelze-li doložit důvod hrazení záloh, ani odůvodnit jejich výši,
rozhodnutí je absolutně neplatné pro rozpor se zákonem. Vlastník jednotky
se z opatrnosti může obrátit na soud a žádat, aby konstatoval, že
neplatné usnesení nemá právní účinky.To je Vaše právo a nesete
riziko neúspěchu. Já jsem přesvědčen, že důvod hrazení záloh a
odůvodnění výše většinou doložit lze.
Pane lake, on se dům taky maluje, opravují schodiště, zábradlí, podlahy
atd. Zde se náklady mohou několikanásobně lišit podle vkusu a finanční
situace vlastníků. I názory na to, kdy je nutné vymalovat nebo vyměnit
podlahu mohou být zcela individuelní. PVC na podlaze můžete vyměnit za
5 ale i za 20 let. Tak to nechme na shromáždění a netahejme do toho
znalce.
Hezký den
Jirka
Pane Kruppe, opět intenzivně vymýšlíte co jsem nenapsal. Nemohl byste raději diskutovat k věci?
Nenapsal jsem nikde že by Reserve Study musel nutně a povinně sestavovat soudní znalec. To jsou zase jen Vaše fantazie. Napsal jsem: „To jsou záležitosti, které lze zjistit a přezkoumat (např. pomocí odborníka – soudního znalce v oboru opravy a údržba nemovitostí). Přezkoumat je může i soud.“
Celou dobu zde brojíte proti tomu, co tvrdíte jen vy sám. Pokud nerozumíte psanému textu, nesnažte se podsouvat mu Váš vlastní smysl. A pokud přesto takto postupujete, nehádejte se zde sám se sebou, buďte tak laskav.
Napsal jste: „Zákon pouze požaduje odhlasování plánu.“. To je nepravda. Podrobně jsem se tomu věnoval v prvním příspěvku. Přečtěte si jej. Zákon nepožaduje odhlasování jakéhokoliv plánu (zálohových plateb), nýbrž platné bude pouze odhlasování takového plánu, který je v souladu s kogentní podmínkou uvedenou v § 15 odst. 2 ZoVB. Nemám rád, jestliže musím opakovat co jsem už jednou napsal zcela srozumitelně.
Nyní k Vaší polemice:
- Pokud váháte zda ten, kdo něco tvrdí, je povinen to také prokázat, pak zřejmě tato diskuse nemá tu správnou úroveň. Viz zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, Důkazní povinnost (§ 120 a následující).
- K Vaší druhé připomínce: Nevím, co jste tím myslel. Opakujete má slova, jen poněkud jinými výrazy.
- Ke třetí připomínce: O čem jste Vy přesvědčen je bezvýznamné. Popsal jsem přesně situaci. Buď diskutujete k ní, nebo ne – a pak ovšem nejde o polemiku se mnou. Polemizujete opět jedině sám se sebou a o něčem jiném, než jsem napsal já.
lake
Poslední komentáře