vyúčtování teplé vody

Vložil M. Čeňková (bez ověření), 9. Únor 2016 - 16:16 ::

Prosím o radu co se vyúčtování teplé vody týče. 30% základní složky se rozpočítává na plochu bytu nebo bytové jednotky? U nás jsou v tom dost velké rozdíly. Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil ik (bez ověření), 9. Duben 2016 - 11:28

    Jako nový člen výboru jsem si udělala kontrolu vyúčtování tepla a teplé vody v našem SVJ. Zarazilo mě, že jeden z vlastníků (jedná se o nebytovou jednotku-obchod) nehradí spotřební složku za teplou vodu (což by bylo v pořádku, neodebírá-li ji a je odpojen). Ovšem základní 30% základní složky mě přišlo divné, jelikož vypočtená jednotková cena se mu násobí 22 m2 plochy, přitom jeho plocha nebyt.prostoru činí 219 m2. Druhý vlastník nebytovky toto krácení základ.složky nemá (spotřební má rovněž nulovou, teplou vodu neodebírá). Začala jsem pátrat po důvodu, zavolala vyúčtovateli tepla a teplé vody a bylo mi po telefonu sděleno, že tento vlastník se prý měl odpojil z dodávky teplé vody a přívod zaslepil. Prý na základě zřejmě pokynu správce mu účtují tak, jak je uvedeno ve vyúčtování. Druhý vlastník nebytovky prý také neodebírá teplou vodu, ale jelikož si přívod „nezaslepil“, tak účtují dle vyhlášky. Nikde jsem nezjistila, že by kdy shromáždění o této věci (snížení m2 u jedné z nebytovek)kdy rozhodovalo. Jaký máte na věc názor. Díky za případné příspěvky.

    Vložil Krupp, 9. Duben 2016 - 14:51

    Paní ik, o tom, jak se rozúčtovává, nerozhoduje ani rozúčtovatel ani správce, ale SVJ. Měli byste mít zpracována schválena shromážděním pravidla pro rozúčtování a tam byste měli mít stanoveno, jak postupovat. Pokud to nemáte, máte problém a musíte situaci řešit.
    Je naprosto nepodstatné, jestli je přívod zaslepen, nebo ne. Rozhodující je, co je zapsáno v prohlášení vlastníka. Pokud je tam uvedeno, že jednotka není připojena, je to jasné. Pokud z PV nic takového nevyplývá musíte pátrat dále.
    Uvádím zde text ing. Zunta energetického auditora, který je na seznamu auditorů MPR.uveřejněný na http://www.plzenskesluzby.cz/…i_dotazy.asp Odpojení je možné pouze tehdy, pokud bude splněna podmínka zákona č. 458/2000 Sb. a to § 77 odst. 6, který zní: (6) Změna způsobu dodávky nebo změna způsobu vytápění může být provedena pouze na základě stavebního řízení se souhlasem orgánů ochrany životního prostředí a v souladu s územní energetickou koncepcí. Veškeré vyvolané náklady na provedení těchto změn a rovněž náklady spojené s odpojením od rozvodného tepelného zařízení hradí ten, kdo změnu nebo odpojení tepelného zařízení požaduje. Tento § platí jak pro odpojení celého domu od dálkového tepla, tak i pro odpojení jednotlivých bytů od otopné soustavy v domě. Mimo jiné, otopná soustava v domě včetně kotelny je společným vlastnictvím všech vlastníků bytových jednotek v domě a proto dle zákona 103/2003 o privatizaci bytů, k odpojení některého z bytů musí dát souhlas všichni majitelé bytů v dotčeném domě. V případě, že jsou všechny souhlasy uděleny a k odpojení bytu dojde, tento odpojený byt musí i nadále platit podíl nákladů základní složky vytápění z otopné soustavy – z kotelny. ......A jak vidíte v dikci zákona není umožněna žádná výjimka.
    Takže byste měli zjistit, zda existuje souhlas ostatních vlastníků, stavební řízení, kolaudace, souhlas ochrany ŽP atd. Pokud ne, posuzoval bych jednotky jako připojené, se všemi právními důsledky. 

    Vložil Diskutující lakem často mazaný (bez ověření), 9. Duben 2016 - 12:08

    Až do konce r. 2015 byl Vámi popsaný způsob rozúčtování vyúčtovatelem tepla a teplé vody v rozporu s § 6 ost. 2 vyhlášky č. 372/2001 (zrušené od. 1.1.2016)

    § 6 odst. 2
    „…na byty a nebytové prostory odpojené od vnitřního rozvodu teplé užitkové vody rozúčtovává vlastník základní složku nákladů podle § 5 odst. 3
    (3) Základní složku rozdělí vlastník mezi konečné spotřebitele podle poměru velikosti podlahové plochy bytu nebo nebytového prostoru k celkové podlahové ploše bytů a nebytových prostorů v zúčtovací jednotce.

    Také od 1.1.2016 by byl takový Vámi popsaný způsob rozúčtování vyúčtovatelem tepla a teplé vody v rozporu s § 5 odst. 2 vyhlášky č. 269/2015 o rozúčtování nákladů na vytápění a společnou přípravu teplé vody pro dům.

    § 5 odst. 2
    „…Na byty a nebytové prostory odpojené od vnitřního rozvodu teplé vody rozúčtovává poskytovatel služeb základní složku nákladů podle poměru velikosti podlahové plochy bytu nebo nebytového prostoru k celkové podlahové ploše bytů a nebytových prostorů v zúčtovací jednotce.“

    Vložil ik (bez ověření), 9. Duben 2016 - 12:54

    Díky. Také jsem si to tak vyčetla, ale nebyla jsem se jistá, zda neexistuje nějaká výjimka, kterou jsem neobjevila. Začnu řešit.

    Vložil petrsv, 10. Únor 2016 - 17:11

    Bytu.

    Vložil ADJL (bez ověření), 9. Únor 2016 - 18:50

    Započ. plochy pro tuv

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".