úklid
Dobrý den, jsme SVJ s 14ti byty. V přízemí jsou byty dva, v 1. a 2. patře po šesti bytech. Na schůzi se odhlasovala pravidla úklidu – každé patro si uklízí ty byty, které jsou na něm. Tzn., že prostor, kterým chodí všichni obyvatelé, kde je umístěna kočárkárna, kotelna, a tudíž největší binec, mají uklízet dva obyvatelé, mimochodem s nejmenšími byty a na vrchní patro, kterým chodí obyvatelé jen šesti bytů uklízí těchto 6 bytů. Dá se tomu nějak bránit? Aby bylo přízemí každý den uklizeno, bylo by třeba zvláště v sychravém počasí vytírat i 3× denně a už mě nebaví výtky ostatních, že je v přízemí věčně bláto. Díky
Raduno!
To si snad dělají p*del. A nebo Vy z nás. Jiné vysvětlení není možné.
Pokud bude u vás všeobecná vůle uklízet, tak bych nechal každého uklidit vždy celý společný prostor na všech patrech (3 patra se dají zvládnout).
Frekvenci úklidu bych stanovil podle ročního období. Pokud se bude uklízet každý den (zejména v zimě), vyjde na Vás úklid 1× za 14 dní.
bohužel nedělají. ono to svj je vůbec zajímavé. když se něco poláme, předsedkyně vybere v hotovosti od majitelů s tím, že ve FO se šetří:-( totéž na nákup kontejneru apod. prostor před barákem „přidělili“ na schůzi na parkování největším bytům (i když majitel třeba nemá auto) s tím, že kdo má menší podíl, nesmí tam parkovat. předsedkyně bere měsíčně od každého bytu stovku, což mi vzhledem k jiným svj připadne hodně. zvlášť když vůbec neví co a jak dělat. ale nechci zatím prudit, jsem tam chvíli a už po prvním protestu na mě zavolali veterinární komisi, že málo venčím psa:-)
Co se týče úklidu, stále máte možnost odmítnout, jak již bylo řečeno. SVJ to bude muset řešit úklidem za úplatu. Pokud si ale většina přeje uklízet svépomocí (ani se jim nedivím, když neuklízejí přízemí), pak počítejte s tím, že vám to náležitě znepříjemní. Nejspíš vám naúčtují nějakou vysokou částku. Soudit se je na dlouho a výsledek nejistý. Ale to předbíhám událostem.
Pokud v zásadě nejste proti dobrovolnému úklidu, pak v každém případě trvejte na spravedlivých pravidlech. Společné chodby jsou ve spoluvlastnictví všech, jak v přízemí tak i v nejvyšším patře. Podílet se na nejhorším úseku musejí nějakým způsobem všichni. Buď každý uklidí celý dům, když na něho přijde řada, nebo se o jednotlivá patra a přízemí můžete cyklicky střídat.
Co se týče ostatních nedostatků, prostudujte si, co již zde bylo napsáno. Myslím, že o všem se již mnohokrát diskutovalo (fond oprav, způsob rozúčtování odměn výboru, parkování na společném pozemku, apod.). Pro každé téma otevírejte samostatnou diskusi.
díky. já něco málo o tom vím, ale ráda se vyhýbám konfliktům, a tak jsem zatím mlčela. ale jinak to asi nepůjde. už třeba přesvědčit je (celé shromáždění vlastníků), že pojistné domu, když už jej vybírají na ruku, tak nemůžou dělit počtem jednotek, ale podle podle výše podílu, bylo nad mé síly. a od té doby jsem „ta, co se jí furt něco nelíbí“. jen s tím úklidem jsem si nebyla nějak jistá. při první schůzi jsem nesouhlasila já ani paní z přízemí, tak si počkali až tam nebudem. ani v pozvánce to nebylo jako bod programu:-( zatím díky.
Raduno,
Vaše líčení situace je neúplné. V první řadě je rozhodující zda
máte ve stanovách uvedeno, že SVJ zajišťuje službu „úklid společných
prostor“. Jedině za této podmínky je SVJ oprávněno zajišťovat úklid
(vlastním nákladem) a vymáhat pak od vlastníků jednotek úhradu v rámci
rozúčtování služeb.
Pouhým usnesením shromáždění však není možné vlastníkovi jednotky uložit vymahatelnou povinnost. Navíc – nutit vlastníka jednotky k robotní povinnosti je protiústavní, k tomu není SVJ oprávněno. Nevolnictví v zákonech nenajdete, robota byla na území Čech a Moravy také dávno zrušena.
lake
ve stanovách máme, že svj zajišťuje služby, NAPŘ. úklid. jestli jsem to pochopila s tím parkováním, tak musím z výboru vydyndat prohlášení vlastníka a tam zjistit, jak to s parkovací plochou je. i když to bude těžký. když jsem chtěla při pololetním vyúčtování zjistit, za co bylo utraceno 20tisíc z FO, když kontejner, založení svj, nový dveře, rohožka, nástěnka, platba předsedkyni a pojištění se platilo mimo FO rovnou hotově předsedkyni, tak dodnes nemám odpověď. a já tak nerada konflikty:-( stačí se na něco zeptat a šup, už je na mě udání že týrám psa, že parkuju na místě které „patří“ jinému bytu apod…to se pak blbě bydlí…úklid už je mi ale jasný.
Žádný FO neexistuje. Jakmile začnete takovou zjevně nesmyslnou částku hradit, přišla jste jak o peníze, tak i o možnost jakékoliv kontroly. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Prohlášení vlastníka může mít výbor, případně si nechte zkopírovat na katastrálním úřadu pouze příslušnou stránku týkající se vlastnictví parkoviště a způsobu užívání parkoviště Zatím nevíte ani to, zda tento pozemek je společným příslušenstvím domu.
lake
no to nevím. je na jiným LV a podíly jsou u některých jiné, než by odpovídaly podle plochy bytu. a proč FO neexistuje? vždyť na rozpise platby za byt je položka fond oprav, tato naštěstí rozpočítaná dle ploch bytů.
Dá se bránit, NEUKLÍZEJTE. Nikdo Vás nemůže nutitk k práci bez příslušné odměny, robota byla zrušena už za Marie Terezie. Navrhněte úkdid jako práci za úplatu. Uvidíte co se bude dít.
Projděte si zde starší témata, která to řeší. K problému mně nyní napadá, že byste měli mít alespoň stanovenou četnost úklidu – bývá to 1× týdně, takže není důvod uklízet 3× denně.
Příště kritikům vzkažte, ať si pořádně čistí boty. Pokud jsou na chodbách kusy bláta, je evidentní, že tak dosud někteří obyvatelé nečiní. Chování uživatelů chodeb k čistotě nebo nečistotě prostor hodně přispívá.
Bylo to zde již mnohokrát řešeno, klikněte na štítek „úklid“. Závěr z předchozích debat byl, že není možné nikoho nutit k úklidu společných prostor.
Poslední komentáře