účtování tepla -lhůta pro začátek

Vložil anežka holubova (bez ověření), 2. Leden 2017 - 9:51 ::

Dobrý den, tak začínám nový rok dotazem na tomto portále: teď jsem našla ve schránce sdělení našeho výboru SVJ, že na svém jednání dne 8.12.2016, na základě žádosti správce, rozhodl o tom, že dle vyhlášky č. 259/2015 Sb.se účtování tepla od 1.1.2016 mění z poměru 40% ku 60% na 30% (základní) a 70% spotřební. Je to vůbec možné? Dle §4 z.č. 67/2013 Sb začíná běžet lhůta první den měsíce následujícího po rozhodnutí…Ale hlavně, my jsme si 40%:60% odsouhlasili na shromáždění a pak jsme s tímto rozmezím na shromáždění odsouhlasili smlouvu s dodavatelem účtovací služby. Takže dle mého selského rozumu, by výbor SVJ neměl rozhodovat něco zpětně, pokud to neodsouhlasilo shromáždění a pokud není dodatek ke smlouvě. Byla jsem s tím hned za předsedou,protože bydlí vede v bytě, ale ten mi řekl, že nová vyhláška to nařizuje, protože jsme vyměnili okna a zeteplili fasádu, že nám to vůbec nemuseli oznamovat, že to vyplývá ze zákona.Už něco pamatuji a jako bývalá účetní se mi nikdy nestalo, že by nějaký právní předpis měl zpětnou působnost. Je to teď možné?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil roztomily, 2. Leden 2017 - 12:15

    Dobrý den, panu předsedovi napište že:

    a, dle § 1208 e) by o změně rozúčtování tepla mělo rozhodnout shromáždění a to před začátkem rozúčtovacího období.

    b, ať Vám sdělí zákon a paragraf nebo vyhlášku ve které se stanoví že po zateplení se musí změnit ZS a SS na 30:70.

    c, a zda se mění pouze ZS a SS nebo budou měnit i hranice korekcí SS (ty jsou totiž pro výslednou cenu mnohem důležitější)

    S pozdravem Jan Roztomilý

    Vložil °° (bez ověření), 2. Leden 2017 - 14:35

    Napsal jste: „dle § 1208 e) by o změně rozúčtování tepla mělo rozhodnout shromáždění a to před začátkem rozúčtovacího období.“

    Toto ustanovení se vztahuje na služby, u nichž o způsobu rozúčtování rozhoduje podle § 5 odst. 1 zákona č. 67/2013 shromáždění vlastníků. O způsobu rozúčtování nákladů na vytápění v případě povinně instalovaných stanovených měřidel ale nerozhoduje shromáždění, nýbrž podle § 6 odst. 2 zákona o službách způsob rozúčtování stanovuje § 6 odst. 2 až 4 zákona č. 67/2013 a vyhláška č. 269/2015.

    Vložil asi tak (bez ověření), 2. Leden 2017 - 12:03

    Váš předseda nemá pravdu a kecá nesmysly. Žádost správce, co to je za blbost. Správcem domu je společenství a nějaký smluvní správce tajtrlik nemá co žádat, ten má pracovat podle pokynů SVJ. Nová vyhláška nic takového, co tvrdí předseda neříká.

    Vložil asi tak (bez ověření), 2. Leden 2017 - 12:15

    Pane bóže, co ta tady poslední dobou přispívá za lidi a mínusuje. Z tohoto portálu se stala žumpa. Negramotové mínusovači, tak si přečtěte tu vyhlášku, pokud jste vůbec schopni porozumět psanému textu.

    Vložil JaVa, 2. Leden 2017 - 13:38

    Způsob rozúčtování tepla by měl spadat do kompetencí shromáždění vlastníků,neboť se jedná o poskytování služby dle § 1208 písm.e),z­.č.89/2012 Sb­.,.

    § 3,vyl.109/2015 Sb.,

    Rozúčtování nákladů na vytápění v zúčtovací jednotce

    (1) Základní složka nákladů na vytápění v zúčtovací jednotce činí 30 % až 50 % a zbytek nákladů tvoří spotřební složku. Výši základní složky určí poskytovatel služeb.

    Poskytovatel služeb je SVJ,jehož nejvyšším orgánem je společenství vlastníků a shromáždění rozhodne,jaká bude základní a spotřební složka v rozmezí 30–50 %resp.50–70 %.

    JaVa

    Vložil Hubert (bez ověření), 4. Leden 2017 - 1:03

    Hlavni problém je v prekladu

    • vyhláška č. 259/2015 Sb.se účtování tepla plati od 1.1.2016
    • vyhláška zasadne meni tzv polovolene rozpeti velikosti nakladu na m2
    • shromazdeni ma pravomoc menit pomer základní a spotřební slozky v povolenych tolerancích.

    Ted nevim jestli je problém kdy firma ovlada predsedu, nebo predseda si neumi precist normativy.

    • vybor zmenil pomer zakladni skozky …

    Zkusil bych mu napsat e-mail ci dopis s odpovedi na sdeleni vyboru SVJ, ze zrejme doslo k nejakemu omylu .. neboť vyse uvedene není v pravomoci vyboru ale shromazdeni .. a je velika pravdepodobnost ze pokud uvedene vyuctovani někdo napadne jako nezakone, lze předpokládat ze je vyhraje

    Vložil °° (bez ověření), 2. Leden 2017 - 14:44

    Rozúčtování služby vytápění nepatří do služeb, o kterých rozhoduje shromáždění dle § 1208 písm.e),z­.č.89/2012 Sb., viz příspěvek zde

    Vložil René (bez ověření), 2. Leden 2017 - 11:45

    Nenapsala jste, kdy jste rozhodovali na shromáždění o výši základní a spotřební složky, zda to bylo před účinností nové výhlášky a před zateplením.

    Vložil anežka holubova (bez ověření), 2. Leden 2017 - 12:30

    Na shromáždění v listopadu 2014 jsme odsouhlasili rozpočet na teplo a účtování 40%.60% a instalaci indikátorů měření tepla.V březnu 2015 jsme na shromáždění odsouhlasili smlouvu s firmou na dálkový odečet opět s 40%:60%. Měli jsme shromáždění v květnu 2016, kde se lidi ptali na změny v účtování tepla a tehdy předseda SVJ řekl, že my to máme v pořádku a nic se nemění. A teď se probudil správce a požaduje změnu na 30%:70% a zdražil giga plynu na 627,–Kč. Takže budeme mít všechno dražší a nebudou nám stačit zálohy na dodávku tepla. Jenže plyn se nezdražuje, údajně naopak zlevnil a v té vyhlášce jsem také nic nenašla o povinnosti měnit poměr základní a spotřební složky.

    Vložil René (bez ověření), 2. Leden 2017 - 14:00

    Podle DZ a metodického pokynu MMF k vyhlášce č. 269/2015 Sb. by se měl použít nižší procentní podíl základní složky u objektů, které prošly kompletní revitalizací, dále v případech použití denostupňové metody měření a tam, kde jsou použity kalorimetry. Toto ponížení nelze doporučit pro objekty, na kterých nedošlo k žádným úpravám, které se týkají zlepšení tepelně izolačních vlastností objektů.

    Vložil JaVa, 2. Leden 2017 - 16:17

    Můžete nám prosím uvést § znění zákona,který nadřazuje DZ a metodický pokyn MMR nad § 1205 z.č.89/2012 Sb­.,

    Orgány společenství vlastníků

    (1) Nejvyšší orgán společenství vlastníků je shromáždění. Statutární orgán je výbor, ledaže stanovy určí, že je statutárním orgánem předseda společenství vlastníků. Zřídí-li stanovy další orgány, nelze jim založit působnost vyhrazenou shromáždění nebo statutárnímu orgánu.

    § 1208 Do působnosti shromáždění patří

    1. schválení druhu služeb a výše záloh na jejich úhradu, jakož i způsobu rozúčtování cen služeb na jednotky,

    Děkuji JaVa

    Vložil René (bez ověření), 2. Leden 2017 - 16:28

    § 1208/e NOZ se nevztahuje na způsob rozúčtování nákladů na vytápění v případě povinně instalovaných měřičů, už to bylo vysvětleno v příspěvku http://www.portalsvj.cz/…-pro-zacatek#…

    Vložil JaVa, 2. Leden 2017 - 16:52

    Dle mého soudu,se § 1208/e z.č. 89/2012 Sb., vztahuje na všechny služby,které dodává právnická osoba SVJ vlastníkům jednotek.Já tam nikde žádnou výjímku nevidím.Pokud Vy ano ,tak ji doložte příslušným § a zněním zákona.Nebo mi snad chcete tvrdit,že poskytovatelem služby dle:§ 3,vyl.109/2015 Sb., není právnická osoba SVJ?Děkuji.JaVa

    Vložil René (bez ověření), 2. Leden 2017 - 18:55

    Touto výjimkou je § 6 odst. 2 až 4 zákona č. 67/2013 a vyhláška č. 269/2015, které podrobně určují způsob rozúčtování nákladů na vytápění v případě povinně instalovaných měřidel. Tento způsob rozúčtování je závazný a nelze ho změnit rozhodnutím shromáždění podle § 1208/e ObčZ.

    Vložil trn (bez ověření), 2. Leden 2017 - 14:22

    Pokud to zjednoduším, tak zateplením se zvýrazní podíl přenosu tepla mezi byty. Mezi byty a venkem se sníží. Při zvýšení spotřební složky bude rozdělení méně spravedlivé a vlastně nakonec stejně upravené podle intervalu –20% – +100%. Při zateplení obálky a absenci rozdělení tepla na ohřev TV a vytápění kalorimetry, má smysl změnit rozdělení tepla z běžných 30–35%TV a 70–65%topení, na 50/50%. To ale nebylo předmětem dotazu.

    Vložil René (bez ověření), 2. Leden 2017 - 14:53

    To je váš výklad. Relevantní je ovšem to, co uvádí DZ a metodický pokyn MMR, které uvádějí, že nižší procentní podíl základní složky by se měl použít u objektů, které prošly kompletní revitalizací, a že nižší procentní podíl základní složky nelze doporučit pro objekty, na kterých nedošlo k žádným úpravám, které se týkají zlepšení tepelně izolačních vlastností objektů.

    Vložil tazatel2 (bez ověření), 2. Leden 2017 - 12:44

    Já vám nerozumím. Vám dodává plyn správce? Proč neodebíráte plyn od přímého dodavatele, ale od překupníka. Nebo vám dodává teplo správce, on má svoji kotelnu?

    Vložil anežka holubova (bez ověření), 2. Leden 2017 - 14:33

    Bohužel, privatizovány byly pouze byty, blokovou kotelnu nám odmítla radnice prodat, i když je pouze pro nás. Takže správce – bývalý bytový podnik, podřízená org-e radnice nyní akciovka, nám dodává teplo a teplou vodu a dohodnout se s ním je dost horor.

    Vložil JaVa, 2. Leden 2017 - 15:51

    Milá paní.Váš externí správce,který je současně i vlastník tzv.„blokové kotelny“, dodává na základě nějaké smlouvy teplo a teplou vodu jen právnické osobě SVJ a pouze s ní je v právním vztahu.Tato právnická osoba SVJ je zase v právním vztahu k jednotlivým vlastníkům jednotek v domě,kterým poskytuje onu zmiňovanou službu,tedy teplo a teplou vodu.O tom,jakým způsobem/poměrem základní a spotřební složky/ si dodávané teplo rozdělíte je pouze na vás(shromáždění vlastníků-nikoliv pouze výbor SVJ) a žádný externí správce nebo majitel kotelny vám do toho nemůže kecat!Už jste si nechali udělat nějakou firmou předběžnou kalkulaci na pořízení vlastní kotelny?JaVa

    Vložil Krupp, 2. Leden 2017 - 11:50

    Vždyť je to úplně jedno. Velikost ZS není dána tím jestli je provedeno zateplení a stanovená ZS vyhovuje i nové vyhlášce. Jirka

    Vložil René (bez ověření), 2. Leden 2017 - 12:01

    Z vašeho příspěvku ale nevím, zda souhlasíte s postupem předsedy SVJ uvedeném v úvodním dotazu.

    Podle zákona a vyhlášky procentní výši ZS a SS určí poskytovatel služeb. Je otázkou, zda určit může sám předseda nebo shromáždění. Podle dřívějšího zákona a vyhlášky rozhodovalo o služby vytápění shromáždění. Dnes ale je způsob rozúčtování služby vytápění přesně daný zákonem o službách a vyhláškou, rozhodonutí shromáždění ho nemůže nijak změnit. Jediné, co je třeba určit, je právě výše procentní výše ZS a SS.

    Vložil Trn (bez ověření), 2. Leden 2017 - 10:29

    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-269 V této vyhlášce je vše. Předseda nemá pravdu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".