Reklamace rozúčtování tepla

Vložil Buček (bez ověření), 30. Listopad 2011 - 18:08 ::

Je možné reklamovat chybně provedené vyúčtování tepla zpětně? Při rekonstrukci účetnictví od roku 2005 jsme zjistili že firma provádějící výpočet spotřeby tepla (včetně korekce) podle vyhlášky 372/2001 Sb. ne vždy korekční výpočet uplatnila jak vyhláška stanovuje. Děkuji za radu. Buček

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lolek, 13. Prosinec 2011 - 6:48
    • cit.(Lake)„…Je k tomu i judikát Nejvyššího soudu, kdy jeden z důchodců…“
      • 26 Cdo 3413/2008

    • cit.(Lake)„…Nikdo není oprávněn reklamovat vyúčtování svého souseda nebo svých sousedů…“
      • nikoliv „Nikdo“ ale „Konečný spotřebitel není oprávněn…“
         – to musí reklamovat odběratel služby „rozúčtování“

    lolek

    Vložil lake, 13. Prosinec 2011 - 18:44

    Lolek napsal: "nikoliv „Nikdo“ ale „Konečný spotřebitel není oprávněn…“ "

    Samozřejmě jsem to napsal správně já, nikoliv Vy.
    Nesnažte se hledat neexistující chyby v příspěvcích těch ostatních.

    lake

    Vložil svjvmt, 1. Prosinec 2011 - 10:54

    Jistě že lze, ostatně na vyúčtování to jistě máte uvedené.

    Vložil Buček (bez ověření), 2. Prosinec 2011 - 10:02

    V dokladu k vyúčtování je citace „Reklamace podávejte výhradně písemně do 30dnů od zpracování…“. Buček

    Vložil lake, 2. Prosinec 2011 - 12:02

    Pan svjvmt nemá pravdu. Reklamaci lze podat pouze v době k tomu stanovené, která nesmí u tepla a teplé vody být ktratší než 21 dnů. Počítá se ovšem ode dne předání vyúčtováníkonečnému spotřebiteli, nikoliv „30 dnů od zpracování“.

    Něco zcela jiného je ovšem domáhat se vrácení částek z bezdůvodného obohacení podle ObčZ. Zde je promlčecí lhůta obecně tříletá, v případě záměrného porušení vyhlášky ze strany SVJ by se uplatnila promlčecí lhůta desetiletá.

    Osobně bych to nechal být a už bych do toho nevrtal. Spočítal jste si kolik desetikorun či stokorun by činil rozdíl?

    lake

    Vložil Buček (bez ověření), 3. Prosinec 2011 - 9:43

    Upozornění na možnou chybu ve stanovení lhůty na reklamaci projednáme… Vrátím se k hlavnímu dotazu zpětná reklamace chybného vyúčtování tepla. Z pohledu bezdůvodného obohacení v daném případě mezi sousedy odběrného místa jde o rozdíly desetikorun až po několik tisíc z důvodu neprovedení korekčního výpočtu… Ve smlouvě s firmou, která rozúčtování provádí je stanovena nejen cena ale také mimo jiné podmínka provést toto rozúčtování dle vyhlášky včetně korekce.

    Vložil lake, 3. Prosinec 2011 - 10:20

    Každý je oprávněn reklamovat pouze své vlastní vyúčtování. Samozřejmě pouze v dané reklamační lhůtě. Nikdo není oprávněn reklamovat vyúčtování svého souseda nebo svých sousedů. 

    Je k tomu i judikát Nejvyššího soudu, kdy jeden z důchodců – obyvatel domu s chráněným bydlením, napadl celé vyúčtování s tím, že všichni mají špatně rozpočítány náklady. Soud judikoval, že jeho jediným oprávněním bylo reklamovat své vlastní vyúčtování, k ničemu jinému oprávněn nebyl.

    SVJ nemá vůbec právo strkat do toho nos, není-li zároveň jedním z konečných spotřebitelů tepla. Vyúčtování bylo již uzavřeno bez reklamací. Neexistuje tedy právní důvod věc znovu otevírat a do tohoto stavu rýpat.

    Jestliže některý z vlastníků jednotek se obrátí na SVJ z důvodu bezdůvodného obohacení, pak to teprve řešte.

    lake

    Vložil Krupp, 3. Prosinec 2011 - 11:13

    Rovněž bych do toho nešťoural. Sice naopak myslím, že výbor měl reklamovat vyúčtování ještě před jeho distribucí vlastníkům, neboť SVJ má smlouvu s firmou, která vyúčtování provádí. Pokd tak neučinil, nikdo z vlastníků ve stanoveném termínu nereklamoval a přeplatky/nedo­platky jsou vypořádány, vznikl by problém, který za to nestojí. Jirka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".