Písemné podání reklamace
Dobrý den,
dostala jsem vyúčtování (10.4.2014) od společnosti-XY na kterém je
razítko (zahrnující poštovní adresu, telefon a ICO), email a podpis někoho
(nelze to přečíst ale je to asi ručně podepsaný zástupce
společnosti-XY). Nikdo ze SVJ listinu nepodepsal. Společnost-XY zpracovala
vyúčtování na smlouvu se SVJ. Se společností-XY jsem neustále na
kordy.
Na vyúčtování je uvedeno:
Reklamaci lze uplafnit u spolecnosti XY ve lhute do 21 dni po doruceni vyuctovani, nejpozdeji vsak do 21. kvetna tohoto roku a to vzdy pfsemnou formou. Reklamace nema odkladny ucinek.
Vyúčtování je podle mne vadné a proto potřebuji vědět:
- podle mne není srozumitelný termín pro podání reklamace: pokud nestihnu
21-dní ale vejdu se termínu 21.května – musím nějak dokazovat důvod
překročení lhůty 21-dní? A pokud ano, jak dokazovat? Omluvenkou od
rodičů? nebo od doktora?
- je věta „Reklamace nemá odkladny ucinek“ podložená zákonem nebo je
to zastrašovací výmysl? Podle mne, pokud je vyúčtování chybně, tak je
chybně. Vím že u telefonnů reklamace odkladný účinek nemá ale tam je
rozhodcem český telekomuniační úřad a jen zvůle rozúčtovatele
- je ten ke komu reklamaci uplatním vázán lhůtou 30 dní podle zákona
o ochraně spotřebitele?
- kdo má reklamaci vyřídit – SVJ nebo společnost-XY (na vyúčtování
je to společnost-XY ale ona společnost nedělala práci pro mne ale pro SVJ.
Jsem vůbec oprávněna a povinna podávat reklamaci ke společnosti-XY?
Jde hlavně o ten termín pro uplatnění reklamace → pokud podám reklamaci jinam než mám a musím, tak propásnu lhůtu k podání (s tímto odůvodněním mne i minulý rok SVJ (předseda) vyhodilo ze dveří a společnost-XY přestala na dopisy odpovídat). Nebo musím reklamaci poslat za dvojnásobné poštovné jak SVJ tak společnosti-XY? Kdo pak bude odpovědná za vyřízení reklmace?<
- znamená „písemnou formou“ – formu listinnou (na vyúčtování je společnost-XY ale není tam její poštovní adresa kam reklamaci zaslat) nebo mám použít uvedený email (na emaily z mé zkušenosti nikdo nezasílá potvrzení… a i kdyby přišlo „doručení o přečtení“ – lze taková doručenka použít k dokázání data podání reklamace? (v minulém roce teprve po správním řízení musela reklamaci přijmout k datu určeného ČOI a vyřídit společnost-XY)
děkuji J.
Paní Jarmilo,
napřed si ujasněte s kým jste Vy osobně v právním vztahu. Máte smlouvu
o dodávce služeb se společností XY? Pokud ne, máte smlouvu o dodávce
služeb se SVJ? Vysvětluji: tato smlouva = stanovy SVJ.
Pokud služby poskytuje SVJ a je to uvedeno ve stanovách, pak si ještě zjistěte, zda podle stanov je Vám uložena povinnost obracet se ve věci reklamací na jinou osobu nežli na SVJ. Ve stanovách by muselo být uvedeno, že SVJ se v některých záležitostech nechá zastupovat a že povinností vlastníka jednotky je obracet se přímo na tohoto zástupce.
Pokud ve stanovách nic takového nemáte, pak Vaším poskytovatelem služeb je SVJ a Vy se obracíte pouze na SVJ. Nejste povinna akceptovat žádný papír s vyúčtováním od jiné osoby. Nejste povinna bavit se s nikým jiným nežli se SVJ.
V některých společenstvích je nutné vychovávat členy výborů jako žížaly: když jim vědci pouštějí do těla elektrické výboje v určité části kompostu, žížaly se naučí vyhýbat se těmto místům. Když budete takto vychovávat členy vašeho výboru, snad nakonec pochopí, že se nemohou schovávat za jakousi společnost XY. Že je to pouze SVJ, kdo je partnerem vlastníků jednotek ve věci služeb.
lake
Uvedene se zde resilo x-krat. Nejste v zadnem vztahu ke spolecnosti XY, ale k SVJ. Reklamaci je nutno zaslat na adresu SVJ, nejlepe s dorucenkou. Lhuta je 21 dni ode dne doruceni, den urcujici pocatek behu lhuty se nezapocitava, takze mate nejvyssi pozde, pokud bylo doruceno 10.4. reklamaci odeslat. Pokud nema vyuctovani nalezitosti dle vyhlasky nemuze nastat ani jeho splatnost.
Děkuji za info. Minulý rok jsem myslela, že to mám podat k SVJ. To jsem také udělala a samozřejmě s doručenkou. Bohužel ve výsledku správního řízení s ČOI bylo uvedeno, že prý zaslat reklamaci k SVJ bylo chybně a že reklamace měla být zaslána pouze ke společnosti-XY.
Minulý rok mi ale právě společnost-XY zamítla reklamaci, protože jsem ji údajně nepodala ve stanovené lhůtě přímo k ní. Podala jsem ji k SVJ. Minulý rok mne zachránilo pouze to, že ČOI řekla že to, kam reklamaci podat nebylo na vyúčtování uvedeno srozumitelně. O termínu podání k SVJ se ale vůbec nechtěla bavit.
Máte pro ty náležitosti na mysli nějakou konkrétní vyhlášku? Já vím pouze o vyhlášce 372 – ale ta je určena pouze pro teplo a teplou vodu. Jak má vypadat vyúčtování za vodu studenou za společnou elektřinu za úklid apod. nevím. Psalo se zde o pravidlech. Ta v SVJ nemáme schválena a závisí jen na libovůli společnosti-XY. Již třetím rokem vypadá vyúčtování jinak, takže není s čím srovnávat,
A s těmi dny: takže poznámka „do 21. kvetna“ je podle Vás lživá nebo matoucí?
Doporučuji poslat na obě místa, co nejdříve od obdržení vyúčtování. Pak se nikdo nemůže vymlouvat na špatné doručení, ani na 21 dní vs. 21. května.
Jeníku, doporučuji aby sis své úředně ověřené reklamace zaslal také na Úřad práce, místní Obecní úřad a Ministersto pro zdravý rozum. To bude celkem 5-míst. Zvýšíš si tak šanci, že se trefíš.
Samozřejmě platí, že rozsah, podmínky a způsob uplatnění reklamace je prodávající (společnost-XY) povinnen uvést na Vyúčtování (§13 zák. 634/1992). Pakliže to neudělá, je třeba reklamovat u příslušného ČOI.
Neználek'
Neználku, nemáte pravdu, řešení neuznané reklamace služeb nespadá do kompetence ČOI
nýbrž soudu.
Poslední komentáře