Odstoupení člena výboru

Vložil Anonymous, 4. Listopad 2016 - 8:25 ::

Dobrý den. Obracím se na Vás s prosbou. Jsem členem 3členého výboru a chci odstoupit. Poraďte mi prosím co musím udělat. Zda to musím dát písemně nebo ústně. Děkuji za odpověď.

  • statutární orgán
  • STA

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil Mori (bez ověření), 23. Září 2022 - 10:36

Dobrý den, Jsem Předseda výboru a místopředseda podal výpověď. Co vše musím zařídit jako předseda výboru. Aby výbor fungoval dal nebo aby se rozpadl a zvolil bychom si na schůzi nový výbor.

Děkují za info. :-)

Vložil Marťásek, 16. Květen 2018 - 6:57

Dobrý den. Potřeboval bych poradit v zajímavé věci. Přečetl jsem si zde Vaše názory a nejsem s toho moc moudrý..

Na poslední schůzce výboru jsem obeznámil výbor s tím, že odstupuji ze své funkce „člena výboru“. Výbor odmítl převzít písemnou výpověď dohodou ke konci měsíce i klasickou dvouměsíční výpověď, kterou sem předložil s tím, že mám postupovat dle stanov společenství a svou rezignaci zaslat písemně a doporučeně …

Cituji z našich stanov:

„• Člen výboru může během funkčního období z funkce odstoupit. Odstoupení oznamuje člen výboru písemně výboru společenství. Odstoupení je účinné ode dne, kdy je vzal výbor na vědomí. Pokud orgán nevezme odstoupení na vědomí do třiceti dnů ode dne doručení oznámení člena o odstoupení, zaniká odstupujícímu členovi jeho funkce třicátým dnem po doručení oznámení o odstoupení z funkce.“

Tedy chápu to dobře, že okamžikem převzetí dopisu (vrátila se mi již doručenka) výborem s mou výpovědí má funkce okamžitě zaniká?

Předem děkuji za odpověď.

Vložil JaVa, 16. Květen 2018 - 7:50

" Pokud orgán nevezme odstoupení na vědomí do třiceti dnů ode dne doručení oznámení člena o odstoupení, zaniká odstupujícímu členovi jeho funkce třicátým dnem po doručení oznámení o odstoupení z funkce.“

Dle dikce vašich stanov,by Vám měl váš „výbor“, zaslat písemné přijetí Vaší abdikace.Pokud tak neučiní do 30 dnů od převzetí vašeho dopisu,končí Vaš výkon funkce ve výboru, dnem následujícím.

Běžně se odstoupení z funkce člena výboru SVJ, zasílá písemně právnické osobě SVJ a úmysl ukončení členství ve výboru SVJ se oznamuje ústně/písemně tomu orgánu,který Vás do této funkce zvolil tj.shromáždění vlastníků jednotek.Výboru SVJ se oznamuje pouze odstoupení z funkce předsedy, místopředsedy atd.,tj z funkcí do kterých jsou voleni pouze členy výboru a nikoliv shromážděním vlastníků!Ale co jste si do svých stanov dali,tím by jste se měli řídit.

Přeji Vám hezký zbytek dne.JaVa

Vložil Marťásek, 20. Květen 2018 - 8:44

Děkuji za odpověď. Ale jde mi o to, zda převzetí doporučeného dopisu s dodejkou (vrátila se mi potvrzená o převzetí) není již bráno jako samotné „vzíti výpovědi na vědomí“?

Předem děkuji za odpověď.

Vložil JaVa, 20. Květen 2018 - 9:21

Ano.Datum převzetí doporučeného dopisu na doručence,je datem,kdy vzala právnická osoba SVJ/resp.její statutární orgán,vaši rezignaci na funkci člena výboru SVJ,plně na vědomí.

Přeji hezký zbytek víkendu.JaVa

Vložil Marťásek, 31. Květen 2018 - 19:15

Moc díky za odpověď.

Vložil Jandus (bez ověření), 4. Leden 2017 - 14:33

Dobrý den, může mi prosím někdo poradit? Jsem členem výboru ale chci odstoupit a nevím jak to mám udělat písemně aby to bylo správně. Konkrétně co napsat do dopisu. Děkuji za radu.

Vložil JaVa, 4. Leden 2017 - 15:00

Našel jste si správnou stránku,tak si ji pozorně pročtete a řiďte se podle vašich stanov a pokynů níže uvedených.Nic víc už nepotřebujete.Snad jen to,co Vám radí „Vlasticks“.Od­stoupením z výboru SVJ, se zbavujete nejúčinějšího způsobu zasahování do správy Vašeho majetku.JaVa

Vložil enzoferra, 17. Březen 2017 - 14:03

Člen Výboru odstoupil záhy po svém zvolení. Jelikož Výbor neučinil po volebním Shromáždění změnu zápisu v obchodním rejstříku, dotyčný tvrdí, že vlastně členem nikdy nebyl a za člena stále platí ten, který je dosud zapsán v OR. Ten se však své funkce vzdal již v prosinci 2015! Do kolika dnů po změně členů Výboru je povinností zapsat změnu v OR? Jaký je postih, není-li tak učiněno? Stávající 2 členný Výbor (dle Stanov musí být 3, my máme 2 již téměř 1,5 roku!) odmítá svolat Shromáždění, tvrdí, že se nic neděje, protože oni jako předseda a místopředseda jednají za SVJ a „nezápisem“ šetří SVJ peníze za poplatky v rejstříku. Děkuji za radu.

Vložil Vlastiks, 4. Leden 2017 - 14:54

Je to informace jako každá jiná. Sdělte to písemně na adresu Vašeho SVj, případně informujte i další spoluvlastníky. Základní informaci najdete ve Vašich Stanovách.

Svoje rozhodnutí ještě zvažte, odstoupením na tom lépe nebudete, a pokud máte zájem zlepšit „poměry“ uvnitř vašeho Společenství budete mít ještě horší pozici než nyní.

… asi tak http://www.svph.cz/…z-vyboru.pdf

Můžete předat i osobně předsedovi, proti podpisu.

Vložil JaVa, 4. Listopad 2016 - 9:28

Svoje rozhodnutí o odstoupení z výboru SVJ,zašlete písemně s doručenkou, právnické osobě na její doručovací adresu uvedenou v RS.Po uplynutí dvou měsíců,Vaše funkce ze zákona 89/2012 Sb., § 160,zaniká.Viz: Odstoupí-li člen voleného orgánu ze své funkce prohlášením došlým právnické osobě, zaniká funkce uplynutím dvou měsíců od dojití prohlášení.JaVa

Vložil Anonymous22 (bez ověření), 27. Listopad 2017 - 12:53

Co znamena RS?

Vložil ... (bez ověření), 27. Listopad 2017 - 12:55

rejstřík společenství

Vložil levape, 4. Listopad 2016 - 11:22

A když odstupuje celý výbor ?

Vložil JaVa, 4. Listopad 2016 - 14:34

Platí totéž, „jen v zeleném“.JaVa

Vložil levape, 4. Listopad 2016 - 19:23

Takže to pošlou s doručenkou sami sobě, ale v zeleném ?

Vložil JaVa, 5. Listopad 2016 - 9:06

Ano,přesně tak,jak jsem to popsal.V loňském roce, oznámila předsedkyně SVJ na shromáždění vlastníků vůli,skončit ve funkci předsedy SVJ.Druhý den, svoje písemné odstoupení zaslala na úřední adresu SVJ.Sama si ho na poště vyzvedla, stvrdila svým podpisem příjetí dopisu s doručenkou a od tohoto okamžiku jí začala běžet zákonná dvouměsíční doba do ukončení jejího setrvání ve funkci předsedy SVJ.Ještě se Vám na tom zdá být něco nejasné?JaVa

Vložil dadla2 (bez ověření), 30. Říjen 2017 - 15:22

Dobrý den,

rád bych se zeptal na toto: Zašlu dopis na rezignaci člena výboru SVJ k 31.10.2017. Budou pro mě platit ty 2 měsíce? A nebo když se zvolí na schůzi SVJ (9.11.2017) nový člen výboru, tak skončím tímto dnem? (tak to máme ve stanovách). Nebo až po zápisu do rejstříku?

Děkuji

Vložil JaVa, 30. Říjen 2017 - 19:29

Píšete,že ve vašich stanovách, máte jako jeden z důvodů, ukončení volebního období člena statutárního orgánu SVJ,zvolení nového člena výboru, shromážděním vlastníků.Tudíž, Vaše členství ve výboru, končí okamžikem zvolení vašeho nástupce.To,že jste ještě stále zapsán v RS, nemá nemá na konec Vašeho členství ve výboru SVJ , žádný vliv.Rozhodující je to,co je napsáno v usnesení ze shromáždění vlastníků.Ve Vašem případě, se zřejmě nejedná o konec celého výboru SVJ,ale pouze jednoho z jeho členů.

Přeji hezký zbytek dneJaVa

Vložil levape, 5. Listopad 2016 - 9:14

OK. Ale já měl na mysli odstoupení celého výboru SVJ !!!!

Vložil JaVa, 5. Listopad 2016 - 10:01

Pane levape.Čtěte pozorně.Já jsem přece nepsal o odstoupení předsedkyně výboru SVJ,ale o abdikaci předsedkyně SVJ,což se dá aplikovat i na případ,kdy odstupuje najednou celý výbor SVJ!!! JaVa

Vložil anon.. (bez ověření), 4. Listopad 2016 - 11:27

Oznamte to všem členům písemně, včetně datumu, ke kterému to platí. Ještě před svým úplným ukončením svolejte schůzi ke zvolení nových členů stat. orgánu.

Vložil Arveno, 4. Listopad 2016 - 8:52

Dulezite veci je vzdy vhodno zdelovat pisemne s datumem oznameni. Myslim, ze asi 2 mesice po oznameni zustavate stale ve funkci. Snad nekdo zde na Portalu muze odkazat na prislusny §. Take zagooglujte a prectete NOZ a stanovy Vaseho SVJ.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".